Potvrđeno - Gliser bez registracije

Obitelj Salpietro ostaje bez odštete od osiguranja?

Zorana Deljanin

Polica osiguranja za jahte za iznajmljivanje vrijedi i ako plovilo nema tehnički pregled, ali samo ako to nije u uzročno-posljedičnoj vezi s nesrećom, objasnili su stručnjaci iz CO



ŠIBENIK Obitelj stradalih Talijana, Francesca Salpietra i Marinelde Patella koje je prošloga utorka gliserom usmrtio zagrebački tajkun Tomislav Horvatinčić, mogla bi ostati bez obeštećenja od police osiguranja.


Iako su Horvatinčićevi odvjetnici u više navrata ponavljali da je gliser »Santa Marina« osiguran te kako su obitelji ponudili da se naplate od police osiguranja, ona je dovedena u pitanje zbog činjenice da je gliser u vlasništvu Horvatinčićeve tvrtke Santa Marina d.o.o. pune tri godine neregistriran.


– Za jahte za iznajmljivanje polica osiguranja vrijedi i ako plovilo nema tehnički pregled, ali samo ako to nije u uzročno-posljedičnoj vezi s nesrećom, objasnili su jučer stručnjaci iz Croatia Osiguranja.


Ako je istina da su gliseru otkazale komande, što tvrdi sam Horvatinčić, to znači da je ispravnost plovila koja se svake godine mora provjeriti na tehničkom pregledu u direktnoj vezi sa uzrokom nesreće i u tom slučaju sin i kći nesretnih Talijana neće dobiti ništa.   

Novčane kazne




Da je gliser bio neregistriran, što je jučer objavio upravo Novi list, naknadno je službeno potvrđeno iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.


»S obzirom da je motorna jahta »Santa Marina« upisana u Upisnik jahti kao jahta za iznajmljivanje, vlasnik iste dužan je tehnički pregled plovila kojim se utvrđuje ispravnost obaviti svake godine pri Hrvatskom registru brodova. Povjerenstvo Ministarstva mora utvrdilo je da jahta Santa Marina ne posjeduje valjanu svjedodžbu o osposobljenosti za plovidbu u pogledu obavljanja tehničkih pregleda«, stoji u priopćenju Ministarstva.


Navodi se i da je istražno povjerenstvo Ministarstva dokaze i dokumentaciju o tom prekršaju dostavilo nadležnoj šibenskoj Lučkoj kapetaniji koja je u postupku donošenja obaveznog prekršajnog naloga, a Horvatinčića koji je vozio gliser i njegovu tvrtku kao vlasnika plovila očekuju novčane kazne do pet, odnosno 10.000 kuna.   

Nepoštivanje zakona


Zadnji tehnički pregled na gliseru koji je izgrađen 2007. godine u Italiji napravljen je još 2008. godine i nakon njegova isteka, prema Pomorskom zakoniku, uopće nije smio isploviti. Odvjetnik Tomislava Horvatinčića, Branko Baica, upitan za komentar činjenice da je njegov klijent skrivio nesreću neregistriranim gliserom kazao je da to nije od utjecaja za samu nesreću.


– Ne vjerujem da će imati nekog bitnog utjecaja na postupak, rekao je Baica.


No, s obzirom da je Horvatinčić skrivio nesreću gliserom tvrtke kojoj je na čelu, a koja nije poštivala zakon i provjeravala ispravnost plovila, i to ostaje za vidjeti. Što se tiče isplate odštete od police osiguranja s obzirom da je gliser bio neregistriran, Baica je ponovio da polica osiguranja postoji i uredno je produživana svake godine te da će »vidjeti što će dostaviti Lučka kapetanija«.


Nema opasnosti od ponavljanja djela


   Izvanraspravno vijeće Županijskog suda u Šibeniku odbilo je žalbu Državnog odvjetništva u Šibeniku zbog neodređivanja pritvora protiv Tomislava Horvatinčića i po osnovi opasnosti od ponavljanja kaznenog djela. U obrazloženju su naveli da nema neposredne opasnosti niti objektivnih okolnosti koje bi ukazivale na mogućnost da bi okrivljeni mogao ponovo počiniti to kazneno djelo. Horvatinčiću, kojega se tereti za izazivanje pomorske nesreće za smrtnim posljedicama i nepružanje pomoći, određeno je mjesec dana pritvora samo zbog mogućnosti utjecaja na svjedoke te može biti pušten na slobodu i prije isteka toga roka, odnosno, čim budu ispitani . Pritvor mu je određen do 16. rujna, a prva ispitivanja svjedoka zakazana su 6. rujna.