Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 7° 1
Sutra: 7° 7° 1
19. studenoga 2018.
Solidarni novinarski bojkot

Novinari protiv netolerancije: najveće hrvatske medijske kuće neće izvještavati iz stožera inicijative "U ime obitelji"

Novinari ustali protiv netolerancije / Foto: Ivan Klindic / CROPIX
Novinari ustali protiv netolerancije / Foto: Ivan Klindic / CROPIX
Autor:
Objavljeno: 30. studeni 2013. u 23:35 2013-11-30T23:35:00+01:00

Nakon što je inicijativa "U ime obitelji" uskratila akreditacije za svoj stožer u Referendumskoj noći Novom listu i portalima Index.hr, Net.hr, T-portal te svim izdanjima EPH grupe i HRT-u, bojkotirati Željku Markić odlučili su i RTL, Nova TV te Večernji list i 24 sata

Građanska inicijativa "U ime obitelji" odbila je novinarima Novog lista, ali i još nekoliko hrvatskih portala, zahtjeve za akreditaciju tijekom referendumske noći.

Iz inicijative stigao nam je sljedeći odgovor: 

"Zaprimili smo Vaš upit za akreditaciju za praćenje Referendumske noći s volonterima građanske inicijative "U ime obitelji".

Nažalost, prisiljeni smo uskratiti Vam akreditaciju. Vaš je portal sustavno dezinformirao građane o građanskoj inicijativi "U ime obitelji", naslove čiji sadržaj nije odgovarao istini te na taj način otežao biračima da donesu informiranu odluku o referendumskom pitanju.

Također, kao dio uređivačke politike, Vaš je portal sustavno vrijeđao, iznosio neistine(klevetao) i netočno prikazivao izjave, postupke ili namjere predstavnika građanske inicijative "U ime obitelji".

Građanska inicijativa uskratila je, na inzistiranje brojnih volontera, sudjelovanje u Referendumskoj noći i portalima Index.hr, Net.hr, T-portal te svim izdanjima EPH grupe i Novom listu jer su krajnje neprofesionalno izvješćivali o referendumu, sustavno vrijeđali sve građane koji žele glasati ZA brak kao zajednicu žene i muškarca, krivotvorili informacije o građanskoj inicijativi, proizvodili i širili govor mržnje te krivotvorenjem stvarnosti i zastrašivanjem građana služili aktualnoj vlasti, sužavajući prostor građanske slobode i demokracije.

Za sva dodatna pitanja, stojimo Vam na raspolaganju.", piše u odgovoru na zahtjev za akreditaciju. 

Akreditacija za boravak u 'stožeru' građanske inicijative uskraćena je i HTV-u, a RTL ju je na koncu odbio i odlučio da neće izvještavati iz Stožera Željke Markić. Isto je učinila i Nova TV.

RTL televizija među prvima je objavila da se solidarizirala s redakcijama kojima je "U ime obitelji" uskratila akreditacije. RTL je na svojim inaternetskim stranicama izvijestio kako neće izvještavati iz stožera "U ime obitelji" nakon što su organizatori zabranili izvještavanje javnoj televiziji i još nekim medijima, a i RTL optužili za pristrano izvještavanje.

"Vrlo je teško bilo izvještavati proteklih tjedana, jer svaki novinar i urednik ima svoje mišljenje "za"ili "protiv", ali unatoč tome svoj posao obavljamo profesionalno. To ćemo nastaviti raditi, ali ne pristajemo na zabrane i optužbe. Zbog toga u emisijama RTL-a neće biti izvještaja iz stožera onih koji medijima zabranjuju da rade svoj posao", stoji u izjavi Ivana Lovrečeka, glavnog urednika RTL Televizije.

Bojkotirati inicijativu "U ime obitelji" odlučili su i novinari Styrijinih izdanja - Večernji list i 24 sata, pa ni oni neće izvještavati iz zagrebačkog Hypo centra.

"24sata i Večernji list u nedjelju 1. prosinca, kao ni svi relevantni hrvatski mediji, neće izvještavati iz referendumskog stožera inicijative U ime obitelji", priopćili su ti listovi.

Uredništva Styrijinih izdanja Večernjeg lista i 24 sata ističu da ne prihvaćaju kažnjavanje niti jednog medija zbog iznošenja mišljenja ili slobode uređivačke politike, pa tako ni diskriminirajuću odluku inicijative 'U ime obitelji' kojom većem broju hrvatskih medija zabranjuju pristup svom stožeru.

Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku, kazao je Hini da je pitanje solidarizacije s medijima kojima je Inicijativa u ime obitelji uskratila akreditacije bilo spontano.

"Nije se dogodilo u 20 godina da je gotovo polovici medija zabranjen pristup informacijama", kazao je Trupčević, dodavši da su se nakon toga s tim medijima solidarizirala sva Styrijina izdanja među kojima su i Poslovni dnevnik i tjednik 24sata Express.

"Pratili smo situaciju kroz dan. Do mene su stizale jedna po jedna infromacija da je tim medijima uskraćena akreditacija jer im se nisu sviđali njihovi izvještaji ili stavovi o referendumu", kazao je Trupčević.

Mediji kojima je uskraćena akreditacija i koji su se pridružili bojkotu čine više od 90 posto medijskog prostora, zaključio je.

Povodom odbijanja akreditacije novinarima, oglasilo se i Hrvatsko novinarsko društvo u čijem priopćenju se poziva novinare i redakcije da bojkotiraju incijativu i piše:

"Hrvatsko novinarsko društvo žestoko osuđuje odluku građanske inicijative „U ime obitelji“ koja uskraćuje akreditacije za praćenje sutrašnjeg referenduma većini hrvatskih medija - svima onima koji su posljednjih dana i tjedana pisali o nelegalnim radnjama vođa ove inicijative. Pred sutrašnji referendum čelnici incijative „U ime obitelji“ ne izdaju akreditacije novinarima javnog servisa HRT-a, novinarima svih izdanja EPH-a, novinarima Novog lista te portala index.hr, t-portala i net.hr-a.

Kad su se u hrvatskim redakcijama obavljale pripreme za akreditaciju u prostorijama zagrebačkog Hypo centra gdje će „U ime obitelji“ čekati rezultate sutrašnjeg referenduma o promjeni Ustav RH, urednici su bili iznenađeni iznimnom detaljnošću podataka koju inicijativa traži prilikom akreditacije novinara. Osim brojeva njihovih mobitela te njihovih e-mailova, obavezno je bilo navesti novinarske kućne adrese (sic!) te imena i e-mailove njihovih pretpostavljenih urednika.

Sigurni smo da za potrebe obične novinarske akreditacije za jednu izbornu noć nema nikakve potrebe za deklariranjem novinarskih adresa. Ovo ističemo i zbog toga što smo posljednjim tjedana vidjeli brojna anonimna pisma i razglednice uglednim novinarima u kojima ih i zbog ćirilice i zbog njihovih stavova u vezi ovog referenduma vrijeđaju neki nepoznati prostaci i očiti (polu)fašisti.

Smatramo da je ova vrsta diskriminacije novinara kakvu je večeras obznanila inicijativa „U ime obitelji“ dosad kod nas nezabilježena. Zato HND poziva „U ime obitelji“ da u ime medijskih i novinarskih sloboda omogući svim redakcijama normalno izvještavanje iz njihovog izbornih prostorija. Ako čelnici inicijative „U ime obitelji“ ne opozovu ovu čudnu odluku, pozivamo sve medijske redakcije i sve novinare na solidarni novinarski bojkot ove građanske inicijative"

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka