Novi projekt

Mađari voljni prodati udio u Ini, ali imaju i novi plan: U MOL-u žele kupiti Čermakov Crodux?

Bojana Mrvoš Pavić

Kupi li MOL Čermakov Crodux, on će biti Jadrolinijin opskrbljivač / snimio D. ŠKOMRLJ

Kupi li MOL Čermakov Crodux, on će biti Jadrolinijin opskrbljivač / snimio D. ŠKOMRLJ

MOL je 2007. godine već kupio Čermakov Tifon, a preuzme li i Crodux, i bez Ine će imati značajan udio na hrvatskom tržištu. Vlada je na zatvorenom dijelu sjednice razgovarala o arbitraži, najvjerojatnije su razmatrani financijski modeli pomoću kojih bi država išla u nimalo jeftinu transakciju



Nakon dva dana uzleta, potaknutog najvjerojatnije najavom premijera Andreja Plenkovića da će država otkupiti MOL-ovih 49 posto dionice Ine, cijena Inine dionice jučer je pala onoliko koliko je i rasla prvoga dana, za gotovo devet posto te je njena prosječna vrijednost jučer bila 3.047 kuna. Kad je Plenković na Badnjak objavio da država ide u otkup, podsjetimo, cijena je porasla za devet posto, sutradan za još 0,06 posto, da bi jučer pala. Promet dionicom, koji je u srijedu iznosio 1,12 milijuna kuna jučer se spustio na samo 310 tisuća, sa ukupno dvadesetak izvršenih transakcija. Ininih dionica niti nema puno u slobodnoj prodaji, budući da država i MOL zajedno posjeduju gotovo 94 posto udjela u Ini.



Ina je jučer putem Zagrebačke burze izvijestila da, osim javno dostupnih, nema informacija o mogućem stjecanju njenih dionica koje bi kupila hrvatska Vlada. Uz napomenu kako su se od 24. prosinca pojavili »navodi vezani uz potencijalno stjecanje dionica Ine od strane Vlade Republike Hrvatske«, Ina je objavila kako »nema informacija o ovom potencijalnom stjecanju dionica Ine koje bi se mogla smatrati povlaštenom ili propisanom informacijom, osim javno dostupnih«.


»Ako i kada Ina zaprimi povlaštenu informaciju o spomenutom potencijalnom stjecanju, ista će biti obrađena i objavljena sukladno Zakonu o tržištu kapitala«, kaže se u obavijesti Ine. (Hina)





Do posla »za dlaku«


Vlada je na zatvorenom dijelu jučerašnje sjednice razgovarala o odluci arbitražnog suda u Ženevi, koji je odbio njezin zahtjev iz 2014. godine da poništi međudioničarski ugovor s MOL-om iz 2009. godine. Je li, i što je zaključeno, nije poznato, no najvjerojatnije se razmatraju financijski modeli pomoću kojih bi država išla u ovu, nimalo jeftinu transkaciju.


MOL je, neslužbene su informacije, spreman prodati svoj udio u Ini, a kako doznajemo od dobro upućenih izvora, navodno je, s druge strane, zainteresiran za kupnju Croduxa Ivana Čermaka. MOL je 2007. godine već kupio njegov Tifon, a preuzme li i Crodux, i bez Ine će imati značajan udio na hrvatskom tržištu. Crodux je već, kako doznajemo, u srijedu dobio posao na javnom natječaju Jadrolinije, koja će u idućoj godini od njega nabavljati gorivo za svoje brodove. Dobro upućeni izvori kažu nam da je Crodux posao dobio »za dlaku«, jer je ponudio, zanimljivo je, cijenu od samo dvije lipe manje po litri goriva nego što je bila ponuda Ine, koja je do sada opskrbljivala Jadroliniju. Kupi li MOL Čermakov Crodux, on će biti Jadrolinijin opskrbljivač.


Smjena u LNG-u


Jučer je sa mjesta predsjednika LNG-a Hrvatska, kako doznajemo, smijenjen Mladen Antunović, koji se na toj poziciji nalazio od sredine 2013. godine. Antunović je kadar bivšeg ministra Ivana Vrdoljaka, koji ga je prvo postavio na mjesto šefa Plinacra, a zatim otamo smijenio zbog loših rezultata, da bi ga odmah zatim imenovao prvim čovjekom tvrtke koja vodi projekt LNG terminala.