Ponedjeljak, 2. veljače 2015.
Don Ivan Grubišić

"Jedino uvođenjem crkvenog poreza saznat ćemo koliko zaista ima katolika u Hrvatskoj"

Foto Roni BRMALJ
Foto Roni BRMALJ
Autor: Zlatko Crnčec
Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 12:15

Osim toga, Crkva bi morala ta sredstva trošiti transparentno i podnositi odgovarajuća izvješća. Crkva mora živjeti s narodom, a ne na njegov račun. Sada politika određuje koliko će Crkva dobiti iz proračuna, a tu se radi o velikom novcu. Zauzimam se za slobodnu, a ne za privilegiranu Crkvu. Neka narod, a ne politika određuje

ZAGREB  Nezavisni zastupnik Ivan Grubišić uputio je ovih dana pismo najvišim državnim i dužnosnicima Katoličke crkve u Hrvatskoj u kojem im predlaže reviziju ugovora između Hrvatske i Svete stolice.

– Pismo sam poslao predsjedniku Republike Ivi Josipoviću, premijeru Zoranu Milanoviću, predsjedniku Sabora Josipu Leki, papinskom nunciju u Hrvatskoj Alessandru D'Erricu, te zadarskom nadbiskupu i predsjedniku Hrvatske biskupske konferencije Želimiru Puljiću. Vremena su se promijenila i vrijeme je za reviziju ugovora Hrvatske i Svete stolice. U roku od mjesec dana izvijestit ću javnost što su mi odgovorili, izjavio je jučer Grubišić za naš list. Dodaje da zasad nije dobio nikakav odgovor na svoje pismo za koje je siguran da je uručeno budući da ga je svima poslao preporučeno s povratnicom.

– Ugovori bi se trebali mijenjati u pravcu da se uvede crkveni porez po uzoru na to kako je ova problematika riješena u Njemačkoj, te da se vjeronauk iz osnovnih i srednjih škola vrati natrag u crkvene prostore. Kada sam spominjao mogućnost referenduma o ovim pitanjima bio sam svjestan da je njega nemoguće organizirati ako se prije toga ne izmijene ugovori s Vatikanom. Tek nakon toga moći će se početi s organizacijom referenduma. Zasad mi je javnu podršku dao jedino nekadašnji predsjednik Republike Stipe Mesić, posebno oko uvođenja crkvenog poreza za kojeg on smatra da je izutetno dobro rješenje koje se takvim pokazalo u Njemačkoj, rekao je Grubišić.

Dodao je da bi tek uvođenje crkvenog poreza jasno pokazalo koliko zaista ima katolika u Hrvatskoj koji su spremni plaćati porez svojoj Crkvi.

– Osim toga, Crkva bi morala ta sredstva trošiti transparentno i podnositi odgovarajuća izvješća. Crkva mora živjeti s narodom, a ne na njegov račun. Sada politika određuje koliko će Crkva dobiti iz proračuna, a tu se radi o velikom novcu. Zauzimam se za slobodnu, a ne za privilegiranu Crkvu. Neka narod, a ne politika određuje koliko će Crkva dobiti novca iz poreza, rekao je Grubišić.

Što se tiče povratka vjeronauka isključivo u Crkve, Grubišić smatra da bi to rješenje bilo dobro i za samu Crkvu jer mladi danas nakon dobijanja sakramenata više nemaju nikakv dodir s njom.

Komentari

174
Morate biti prijavljeni ako želite ostaviti komentar. Prijavi se / Registriraj se
  • Zdravax
    Zdravax   Objavljeno: 12. siječnja 2014. u 21:53

    Upozorenje:

    Citanje Sjeni nasuprot komentara vas moze ubiti u pojam ako imate vlastito izgradjeno misljenje o ovim stvarima pa bi vas bas zato trebalo dodatno motivirati da ustrajete u svojim stavovima koji su sigurno na tragu ovog prijedloga saborskog zastupnika Ivana Grubisica

  • Sjeni Nasuprot
    Sjeni Nasuprot   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 12:04

    Jadni (don) Vinko, posvadio se se on odavno s Crkvom i dragim Bogom, a eto sada izgleda i s vlastitom logikom. Zar je netko čuo za ijedan slučaj da se na nekom od provedineih popisa stanovništva u RH netko morao prisilno izjašnjavati kršćaninom ako to nije želio ili da je to učinio iz neke oportunosti?! Štoviše neki su stanovnici Hrvatske slobodno bez straha, mislim, izjasnili i kao Klingonci, Marsijanci ili tako nešto...
    Dakle kakvog bi logičnog smisla imalo uvođenje poreza na religijsko mišljenje ili izjašnjavanje i onda samo uz potvrdu plaćanja uzimalo se kao statistički relevantno?
    Zar nas baš ateisti i toliki "pobornici sekularizma" svakodnevno (doduše posve neopravdano i bez uporišta) upravo bombardiraju s izjavama kako je vjera "privatna stvar" i kako je treba u svakoj prigodi odvojiti od države, a ovako bi najdirektnije kroz plaćanje poreza upleli u izravni odnos državu i vjernike, odnosno Crkvu?!
    Pa dragi don Vinko, tako je možda Partija utvrđivala svoje članstvo i pripadnost - prema tome je li netko platio ili ne svoju partijsku članarinu, a i to nije moglo biti temelj je li netko u duši "pošteni komunista" ili samo nema love ili mu se ne sviđa njegov šef partijske ćelije...
    Ovakvim boljševičkim načinom razmišljanja, don Grubišić nam zapravo otkriva u sebi samo sitnog, materijalno opterećenog druga i komuniste, prikrivenog iza časnog naziva "don"!

    A što se "porezne logike" druga Grubišića tiče, istim "argumentima" mogao je on ići i šire i predložiti jednako tako svojoj crvenoj vladi uvođenje posebnog neokomunističkog "poreza na hrvatsku nacionalnost" i ustvrditi kako će se tek onda vidjeti koliko ima onih "pravih" koji su se izjasnili Hrvatima...
    E druže Vinko, slab si ti bio don, a izgleda još i slabiji drug...

  • mamaseka
    mamaseka   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 22:05

    TI MRACNJACI S DEBELIM VATIKANSKIM KONTON SU PREVISE BEZOBZIRNI I BEZOBRAZNI..Kao da je to jedini nacin..i kome je to tako vazno...A svi pametni ce se ispisati iz crkve...
    Katastrofa sto ti vatikanski "sakupljaci milostinje" imaju u planu...

  • mamaseka
    mamaseka   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 22:05

    TI MRACNJACI S DEBELIM VATIKANSKIM KONTON SU PREVISE BEZOBZIRNI I BEZOBRAZNI..Kao da je to jedini nacin..i kome je to tako vazno...A svi pametni ce se ispisati iz crkve...
    Katastrofa sto ti vatikanski "sakupljaci milostinje" imaju u planu...

  • Slavica Vrančić
    Slavica Vrančić   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 21:20

    Taj pop mora se prvo zbrojiti sam sa sobom , pa tek onda neka se javi za riječ . Sa tim svojim stavom ne čini dobro ovom siromašnom narodu koji jedva imaju novaca za preživljavanje.

  • unio
    unio   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 13:47

    netko je spomenuo primjer njemacke? Krajem 2011 njemacka ministrica pravosuda leutheusser osnovala je i opremila saveznu zakladu magnus hirchfeld o trosku od 10.000.000 EURA.magnus je bio homoseksualac koji je pokuwqvao premostiti bolnu prepreku izmedu svoje homoseksualnosti i svoje procjene homoseksualnosti kao pogresne tvorevine i perverzije tako srto je nastojao ponistiti spolni indetitet opcenito .to danas zovemo rodnom ideologijom.Hocemo li podrzati crkvu gdje je muskarac muskarac a zena zena ili ce po financirat one kojima je cilj unistenje obitelji i drustva kako bi bogati lakse vladali svima nama "siromasnima"

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 21:24

      Ne,to je nešto negativno i daleko od uzora.Uzor je Ukrajina i Albanija,valjdaNa sreću mi se ništ ne razlikujemo od tih najrazvijenijih,samo što ćemo promjeniti još tone opanaka dok ih dostignemo.

    • unimatrix
      unimatrix   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 22:10

      smatraš li ti pod nazivom najrazvijenije da je to nešto pozitivno i kao uzor?
      Kapitalizmu ne treba obitelj več feminizam koji pod lažnim izgovorom za prava žena miče ženu iz patrijahata i stavljaja je u matrijahat.Kapitalizmu je to po volji da žene što kasnije rode ili uopće ne rode te ako rode da su što manje na porodiljnom.Nije njih briga ni za ženu ni obitelj a ni djecu.Zato imamo veliki pad nataliteta u tim naprednim zemljama i taj sistem ce sam sebe pojesti jer će ostati bez goriva,bez obitelji.Lani je u americi rođeno više hispanjolaca nego bjelaca,o doseljenicima da ne govorim.Amerika i eu najveći zagovornici rodne ideologije osuđeni su na propast zato se previše ne brinem oko toga.Ako je društvo toliko bolesno da prihvati rodnu ideologiju i slavi pederluk samim time če se urušiti i otvoriti prostor društvima koji zagovaraju život i vjeru,život prije rođenja i život nakon smrti

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 14:10

      Glupost.Pa crkva je uvjek uz bogate,a sirotinjom briše cipele.Bogataši su odmah ispred oltara a ne sirotinja.Kapitalizmu je potrebna obitelj,ali samo zato da čovjeka drži u ropskom položaju.Crkva je tu da zamagli taj problem.U najrazvijenijim zemljama obitelj ima sve manju ulogu,pogotovo u odnosu na balkansku kaljužu.Zato i jesu najrazvijenije,a crkvu se malo što pitaKoliko ja znam muškarac je muškarac a žena je žena i tako je uvjek bilo i biti će,a ti iskrivljavaš,zloupotrebljavaš ili jednostavno nemaš pojima o rodnoj ideologiji.

  • diabolik
    diabolik   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 8:34

    ovu popinu se dobro razumije ali mi nije jasno zašto se vi što komentirate svađate sami sa sobom.

  • Ri_maz
    Ri_maz   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 8:24

    Koja je zapravo razlika između komunizma i crkve ? I jedan i drugi žele biti totalitaristički režimi. I jedan i drugi svojataju demokraciju kao svoj postulat. I jedan i drugi zapravo varaju svoje pristalice u cilju održanja na vlasti. I jedan i drugi su oružjem rješavali probleme koje su imali u društvu za vrijeme svoje vlasti. I jedan i drugi su zapravo zločinački režimi. Budućnost je očito bez oba.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 7. siječnja 2014. u 15:21

      Samo bez navodnika i sarkazma molicu ... :) Ri_maz je samo rekao istinu ... po duhu svetomu

    • F.Čabrijan
      F.Čabrijan   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 15:57

      Jako si ovo "pametno" napisao. Ti si očito ideolog 21.stoljeća. Pročišćen.

  • F.Čabrijan
    F.Čabrijan   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 6:44

    Ovaj čovjek veoma dobro dođe niže nagomilanim komentatorima, ateistima, da se malo istresu u svom bijesu što su debela manjina u ovom društvu. Trebao bi ovaj bivši svećenik svaki mjesec jedanput istresti što ima, kako bi se bar ovi ateisti s portala ispraznili, jer su dobili prilične komplekse u ove 23. godine samostalne države Hrvatske. U jugi su bili cijenjeniji, vodili su državu bez da im je javno itko oponirao, a sad kad imaju i na vlasti iste ateiste istih pogleda na vjernike i crkvu pokušavaju zadnjim lavežom promijeniti većinu u Hrvatskoj.I da ukinu (a ne mogu) novac za crkve, crkve bi opstale, kao što su opstale tisuću godina, dok ateizam razara društva i narode.

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 21:05

      A tko je te bivše partijaše izabrao na izborima?Večina ili,morti bit manjina?

    • generalić
      generalić   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 18:06

      F. Čabrijan - jesi li ti vjernik? Ako jesi (a nekako mi se čini da se smatraš vjernikom) - ja nemam veće želje nego da takvi kao ti vladaju Hrvatskom - to je ostvarenje moga tisućugodišnjeg sna. I , kao i uvijek, sam sebi skačeš u usta - najprije tvrdiš da su ateisti "dobili prilične komplekse" u ove 23 godine samostalne države Hrvatske", a odmah zatim da "sve ove godine pa i danas u Hrvatskoj ne vladaju vjernici ...". Pa zašto onda ateisti imaju prilične komplekse? Zbog "samostalne Hrvatske"? Daj se sredi - brkaš samostalnost Hrvatske s vjerom i ateizmom - babe i žabe... Mene, a vjerujem i većinu poštenih građana ove napaćene zemlje koji jedva preživljavaju od svoga rada, ne zanima tko je vjernik, tko ateist, tko agnostik - meni je važno da oni koji su na vlasti nisu lopovi i da svoj, dobro plaćeni posao, rade na dobrobit građana. To je patriotizam - to znači voljeti svoju zemlju - to i ništa drugo, moj gospodine. Ostalo su priče za malu djecu u koje ni vi, koji nam prodajete muda pod bubrege - ne vjerujete (ali dobro znate zašto to činite - barem većina, odnosno, svatko ima svoju cijenu - rekao bi B. Shaw).
      A što se tiče čestitog don Ivana - on nije ateist nego vjernik (sigurno iskreniji od tebe) - baš zato mu nije svejedno što se radi u ime njegove vjere (ali ti to ne razumiješ). Don Ivan je, kao i svi časni ljudi, jednako govorio i dok nije bio "bivši" - upravo zato i jest "bivši". Iako ti to nije bila namjera, dao si kompliment ateistima, uključujući i mene: ako je don Ivan uzor ateistima, tada, bogme, ateisti znaju izabrati kvalitetu - svaka čast! A don Ivan je moralna vertikala ovoga društva - da je , barem, više takvih (i vjernika i nevjernika)...

    • F.Čabrijan
      F.Čabrijan   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 15:53

      Pane. Sve ove godine , pa i danas u Hrvatskoj ne vladaju vjernici nego bivši članovi partije.ar
      Ri-maz. Trenutno ovu državu razara vlast svojim ideološkim zakonima i neznanjem.

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 14:17

      Izgleda da je ta ateistička manjina dobila potporu teističke većine!?Tu nešto ne štima.Dok su ti ateisti vladali društvo i narodi su lijepo napredovali i živjeli.Kada su "vjernici i njihova crkva zavladali narodi su zaratili,a bogami sve je i uništeno ili pokradeno

    • Ri_maz
      Ri_maz   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 8:13

      Kakve veze ima ateizam sa porezom. Čovjek lijepo kaže da će se tada vidjeti koliko ima stvarnih katolika koji su spremni platiti crkvi za njeno služenje. Pođi od sebe. Ja osobno nisam spreman plaćati crkvi ništa. Isto tako, ništa nisam plaćao niti bivšoj "crkvi" tj. SKJ. I opet te pitam, a ti? Kako pričaš o bivšij državi, vjerojatno imaš neka iskustva iz nje. Razaranje društva i naroda se upravo događa. Ateista je malo, jako malo u Hrvatskoj (bar prema statističkim podacima). Pa tko trenutno razara hrvatsko društvo ? Izgleda, ponovno jednoumlje, samo ovaj put ono suprotno od prošloga.

  • macola
    macola   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 4:05

    Bravo I. Grubisicu. U potpunosti se slazem. Neka se konacno prebroje ti silni vjernici.

  • paris
    paris   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 0:30

    Don Grubišić je stari svećenik i dobro zna o čemu govori,dobro zna kako se dijeli novac u crkvi i sigurno nije za ovakvu podjelu i rasipništvo kakvo se događa danas.Sam spominje dvore od oniksa u ovo vrijeme kad narod mora stezati kaiš i spašavati državu od lopova i parazita.Crkva ništa ne daje svoje niti je to činila,ona je eventualno samo skretničar ali samo onoga što daju drugi ali najveći dio ostavlja za sebe. Od tuda ta ogromna imovina a kao svećenik nesmije posjedovati ništa pa ni porodicu.Mnogi svećenici puknu na tom području ali se toga sjete kad je već kasno. Nesmiju priznati ni vanbračnu djecu.

  • tsm
    tsm   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 23:50

    u americki ustav je upisano razadvajanje crkve od drzave. Tako da americka drzava ne financira crkve, nit ima vjeronauka u skoloma

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 7. siječnja 2014. u 15:12

      Prva u Svijetu ... od samog nastanka

  • iggydiggy
    iggydiggy   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 22:14

    Inače, ako nekog zanima nešto o kradji nicka odn. djelomičnoj kradji identiteta na stranicama novog lista, neka proba ukucati u internet tražilicu sljedeće:
    croatian political emigrants-usa-computers-brasil
    Zanimljiv podatak zar ne?

  • NedjeljniKomentarBlog
    NedjeljniKomentarBlog   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 21:35

    Bravo!
    Konačno da je neki političar to predložio. Već godinama čekam da netko prekid taj socijalizam u religiji.
    Nakon toga naravno valja nastaviti rezati: idiotske "nevladine" udruge, HINA, i sve ostalo bez čega se može. Tko želi neka plaća za sebe.

    P.S. Kako je još u vrijeme SFRJ vrijedio slogan "čist račun duga ljubav", a određeni katolički socijalisti i dan danas bore se protiv "go dutch" i žele da neko za njih plaća kao da su SAP Kosovo?

  • Lucky Rollercoaster
    Lucky Rollercoaster   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 20:02

    ako ima toliko pripadnika katolicke crkve koliko tvrde... zasto se boje crkvenog poreza???
    logicno je da bi tako prikupili jos i vise novca... ili ipak ne vjeruju u broj?

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 7. siječnja 2014. u 15:10

      svinja ima i gore i dole :)
      Svi smo ocekivali od Gubisica da odmah potegne to pitanje. Nadam, se da ce negdje objasniti zasto nije

    • B1st
      B1st   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 21:03

      Unimatrix, nisi rekao bacaš li bisere uvis ili dolje.

    • unimatrix
      unimatrix   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 20:38

      nitko se ne boji poreza samo mora biti pravičan za sve a ne da tkz nevladine udruge mi moramo plačati.Mogu li platforme 112?
      Članak je mazanje očiju a grubišić ima svoj posljednji ples.Što nije na tome radio dok se moglo skupiti potpisa za referendum nego sada kada je svaki referendum osuđen na propast jer su ljudi postali melankolični i hebe im se za društvo već samo za svoju rit.Nebuloze da ne mogu biti veće a komentirati se više ne isplati jer isto je kao da bacaš bisere pred svinje :D

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 19:26

    Ako doista želimo da nam djeca nešto nauče možda bi trebali razmisliti o uvredljivo niskim plaćama nastavnika u siromašnim školama i o novcu koji Država daje
    ………. prebogatoj Crkvi da bi ona njime platila
    svoje prodajne agente koji u državnoj školi regrutiraju nove ideološke ovisnike koji će puniti crkveni proračun.

    • unimatrix
      unimatrix   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 20:43

      to je briga ravnatelja škola koji su se prodali po podobnosti jovanoviću.zbog plača i neisplata kao i 4 modula istije je opet pred sudom a možda i kaznenim ne samo ustavnim.Ravnatelji riječki mu ližu guzicu pa neka ih onda i nagradi i poveča plače, samo linić to neda.Gledamo igru lošeg i dobrog policajca? ;)

    • viva croatia
      viva croatia   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 19:41

      Ovaj džukela je Jovanovićev alter ego, " pljunuti" on

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 19:19

    Tijekom 20. i 21. stoljeća Katolička crkva još uvijek pokazuje svoj prezir prema
    ljudskim pravima,
    prema pravima žena,
    prema legalno izabranim predstavnicima naroda,
    a ponajviše prema pravima djece tolerirajući njihovo sustavno fizičko,
    psihičko i spolno zlostavljanje širom svijeta,
    prikrivajući i negirajući zločine, te štiteći zločince, a posebno pedofile iz svojih redova.
    ...........
    I uz sve to.....smatraju se nekavom moralmom vertikalom.????......

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 7. siječnja 2014. u 15:04

      Molim ... ovo nije rasprava o ukidanju Katolicke crkve u Hrvatskoj, vec samo o raskidanju stetnog ugovora sa Vatikanom

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 19:17

    ..PRVOBORAC.....kako nas to nebi bilo.???....što su nas biskupi pravili ???

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 21:29

      Pravi Hrvati su se i u Jugi osječali Hrvatima i to im nitko nije mogao,a niti htjeo zabraniti.Neki su postali Hrvati,dapaće Hrvatine tek 90tih.Kakve su prije bile jugoslavenčine takve su sada hrvatine

    • PRVOBORAC
      PRVOBORAC   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 19:06

      Ne pravi se blesav....politika u bivsoj jugi je poticala anacionalnost,ateizam i jedinstvenu jugoslavensku naciju.Crkva je bila jedna od malobrojnih institucija gdje su ljudi smjeli reci glasno da su Hrvati ,a da ne budu prozvani nacionalistima ...
      Vas je "Dragi Vodja" nudio Stepincu "milost" ukoliko osnuje separatisticku crkvu u Hrvatskoj,jer je razumio koliko je crkva bitna institucija za ocuvanje hrvatske nacije.
      Dakle....naravno da bi nas bilo fizicki,ali bi bili jugosloveni.
      Mnogima bi to i odgovaralo,a pogotovo onima kojima pozlije kad cuju da zive u R. Hrvatskoj - nacionalnoj drzavi hrvatskoga naroda....

  • PRVOBORAC
    PRVOBORAC   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 19:11

    Sve ovo sto je dzukela dolje navela smo imali prilike slusati 24/7 od 45 do 91 u medijima, u skoli.....zato ne otkrivaj toplu vodu...
    Svejedno ce se vecina ljudi u ovoj zemlji drzati tradicije i crkve,jer da toga nije bilo, ne bi bilo niti nas niti ove drzave - bilo to nekom pravo ili krivo.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 7. siječnja 2014. u 14:57

      Tradicija je jedno, a odnosi vjerskih zajednica i drzave su drugo.
      Zalaganje za sekularizaciju nije proganjanje niti crkve ni naroda niti drzave koliko god ponekad kod gorljivih zagovaraca to izgledalo potpuno drugacije

    • PRVOBORAC
      PRVOBORAC   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 18:41

      panpetre...nemoj se ciganiti,budi kulturan

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 14:21

      Baš me zanima tko to živi od tradicije i crkve.Odi ti u svoju Bosnu

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:56

    Katolička crkva je najveća financijska sila,
    skupljač blaga i vlasnik nekretnina.

    Ona je najveći vlasnik materijalnog bogatstva od svake institucije, korporacije, banke, gigantskih trustova, vlade ili države na svijetu.
    Papa, kao vidljivi posjednik neizmjere količine blaga, jeste najvjerovatnije najbogatiji pojedinac dvadesetog stoljeća. Nitko ne može zasigurno procijeniti koja je vrijednost u milijardama dolara.

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:49

    Poslanje Crkve je..... nemojte koristiti mozak, on vam ne treba!
    To što znate, to zapravo nije istina, ono što vidite, to nije baš tako, ono što su vam rekli,
    ah da....to su vam lagali...
    Slušajte nas, je mi prenosimo učenja onih čije su ruke krvave, a mačevi su spremni za pokrštavanje

    Teolozi tako bahato vole reći kako su ateisti glupi, ograničeni, nerazumni, slijepi pored zdravih očiju....... Čak i kad bi se teolozi branili kako to nije njihovo mišljenje, ostaje velika većina vjernika koja tako misli.
    A nije potrebno naglašavati da su vjernici takvo mišljenje pokupili u obližnjoj crkvi,

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:45

    U svijetu bez religije i Crkve
    ne bi bilo križarskih ratova,
    ne bi bilo inkvizicije,
    ne bi bilo antisemitskih pogroma, pridošlice bi odavno počele sklapati brakove s ostalima te ih ne bi bilo moguće razlikovati od domaćeg stanovništva,
    ne bi bilo odvojenih škola u kojima se djeca uče povijesno utemeljenoj mržnji.

    Ne bi se djecu u najranijoj mladosti učilo mržnji prema drugoj
    djeci u susjedstvu ili u drugoj klupi iste učionice.
    .
    Ne bi bilo.ratova, terora, zaglupljenih masa zaraženih ortodoksnom mržnjom prema svojoj braći.....druge boje kože...drugog jezika...druge boje kose...

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:38

    Ako je Bog svugdje,
    onda Vam nije potrebna Crkva i čoporativan odlazak na mise u te hramove zla... ko ovce bez mozga....
    kako biste svima pokazali da ste vjernik

    Zar nije ispravnije ne griješiti, nego stalno kršiti zapovjedi, pa se onda ispovjedati i tako u nedogled.

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:35

    Treba pod hitno izvršiti potpunu reformu Crkve
    .......... koja postaje potpuno neučinkovita i vrijednosti koje ona propovjeda tek su bajka za stare, bolesne i nemoćne, na kojoj cijela institucija zarađuje dobru lovu.
    …….iako propagira siromaštvo i skromnost kao jednu od najvećih vrijednosti.
    ………………..Ne bi li onda upravo crkva trebala biti primjer takvog ponašanja i nije li to tipično licemjerje

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 22:20

      ma što mjenjati,treba zatrti,jednom za uvjek

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 22:20

      ma što mjenjati,treba zatrti,jednom za uvjek

  • exorcist
    exorcist   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:35

    "Nezavisni zastupnik Ivan Grubišić"

    pope, crveni pope, ostavi se ti politike.

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:33

    Amerikanci su religiozniji od Europljana,
    ali u Sjedinjenim državama više je od 16 % ireligioznih, pa bi u tom smislu za nas zaista mogla biti uzor.

    Katolika je manje od 24 %, dok većinu sa preko 51 % čine protestanti, a oni se od katolika razlikuju po mnogo čemu,
    počevši od odnosa prema celibatu,
    preko zaređivanja žena,
    do uloge crkve u religioznom i društvenom životu.

    Pa ako se Ameriku može uzeti „kao model ili čak uzor“ za suvremeno hrvatsko društvo, onda bi prvo trebalo oduzeti moć katoličkoj crkvi koju sada ima.

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 22:21

      Češka nam je bliža po mnogo ćemu.Tamo niti nema vjernika

  • Voladores
    Voladores   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:32

    temeljno nepoznavanje crkvenog poreza kao i oporezivanja uopće.Zbog toga nam i mogu raditi što god žele dok je ovakvih " stručnjaka".
    Naime ukoliko bi se netko odlučio da plaća crkveni porez to bi se činilo oduzimanjem od njegove plaće kao i do sada samo što se upupni iznos ne poreza ne bi povećao.Znači država bi dobila manje.Zar netko misli da bi Linić pristao na tako nešto? Koji bi oporezovao i rođenog oca kad bi znao tko je...
    S druge strane dio tog porez ase vrća ljudima nazad u vidu raznih Božićnica i 13 plaća ,barem u Njemačkoj...

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:06

    Hrvatski građani su već više od dvadeset godina izvrgnuti sustavnom materijalnom i duhovnom osiromašivanju pod
    pokroviteljstvom Crkve koja se voli hvaliti sa 87 % svojih sljedbenika,
    ali ne prihvaća proporcionalnu odgovornost za stanje u zemlji.

    I dok bi komunisti trebali biti odgovorni za razdoblje kada su bili na vlasti, pa i sada, iako nisu mogli računati na podršku religiozne većine, Crkva kao da nije odgovorna ni za što iako ima tako široku podršku.

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 21:18

      Živi bili pa vidjeli.Ne zaboravi da je samo jedna stranka u stanju zamjeniti SDP,a to je HDZ,lopovski HDZ čiji je bivši u zatvoru,kao i većina ministara,a sama stranka pred sudom.Tom i takvom HDZu su se ipak priključile nove snage u vidu notornog špijuna kao predsjednika,Save kao podpredsjednika,bosančerosa krim.prošlosti kao ministra ,propale glumice koja se prodaje za sitnu lovu kao ministrice,čak tri bosančerosa iz hercegovačkog velegrada Ljubuškog kao ministri,pa uz već postojeće lumene tipa Popijača koji prodaje svoje smrdljive jabuke todoriču i prema njemu kroji zakone,Miloševića,doktora sa sumnjivom diplomom,inaće nasljednika kriminalne privatizacije,pederčiča jandrokoviča,notorne pijandure ...dakle uz taj i takav HDZ doista nema šanse

    • despot
      despot   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 17:54

      panpetar-da, pogrešno sam napisao. Mislio sam na međunarodno priznavanje hrvatske .No sve u svemu, tema je po meni iscrpljena. Nismo ništa postigli, utvrdili, a evo upravo sam i pročitao kako se neće mijenjati ugovor sa Vatikanom, a vjerojatno je i tebi poznato zašto. Naime, promjena ugovora za Milanovića znači siguran odlazak s vlasti, a isto ga to čeka i ako ga ne promijeni.

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 14:26

      despot ...a ja sam mislio da je presudnu ulogu odigrao referendum o samostalnosti.Kako sam se zajebo.Znaći,pitalo se crkvu i Vatikan,a ne narod.Dobro.Jebote,pa crkva(i vatikan) je onda mogla tražiti samostalnost i prije 50 godina.

    • despot
      despot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 23:04

      Domina-
      zašto misliš da >Crkva nema slobodu govora. To što si napisao ili napisala je za razmislit kad navečer legneš u krevet.
      Crkva je sustavno i više nego itko bila izložena komunističkom teroru. To je za tebe pravi put? Nije tvoje ili moje da Crkvu uči skromnosti i poniznosti na način kako ti misliš da joj komunistički režim određuje što smije, a što ne. To je teror!
      Tvoja zadnja rečenica je u proturječju sa ostalim, jer nije Crkva drogirana skupina ili sekta, pa da ponavlja mantru. Crkva suosjeća i živi suživot sa vjernicima. Ima pravo i mora spominjati politiku, jer ta ista politika želi nametnuti svjetonazor koji ne prihvaćaju vjernici općenito, ta politika želi zatrti vjeru, jer to je napisano u vašoj Bibliji tj.Komunističkom manifestu. Crkva nije san koji vi možete mijenjati kako vam odgovara. Na kraju, u priznavanju Hrvatske kao samostalne države Vatikan i katolička crkva su odigrali presudnu ulogu.

    • B1st
      B1st   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 21:08

      Džukela, kako ti se da? Nema tu kruha, samo ćeš se umoriti, a ovi će i dalje pokušati shvatiti kako pračka funkcionira.

    • Domina
      Domina   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:20

      Crkva treba biti zahvalna komunizmu jer ih je jedino on odveo na pravi put. Da budu skromni i ponizni. Da s oltara slave i štuju Boga, a politiku ne spominju ni u snovima.

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:58

    Vrhu Katoličke crkve u Hrvatskoj, naime,
    -smetaju ženska prava,
    -smetaju ih ateisti i agnostici,
    -smetaju ih LGBT prava,
    -smeta ih moderna medicina i znanost,
    -smeta ih rad nedjeljom (ali ne i kad se nedjeljom grade palače za njih),
    -smeta ih Ustavom propisana odvojenost vjerskih zajednica od države,
    -smeta ih ravnopravnost svih ljudi,
    -smeta im jednaka primjena zakona na sve,
    ...
    -smeta ih sve ono što se ne uklapa u njihov srednjovjekovni pogled na svijet.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 1:09

      Ne zanimaju me vjerske organizacije u kontekstu sufinanciranja od strane drzave.
      Nema opravdanja za takvo ponasanje bez obzira na ispravnost vjerske udruge

    • Domina
      Domina   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:06

      Smetaju im oni kojima ne mogu prodavati muda za bubrege!

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:56

    Svatko tko živi u Hrvatskoj u posljednjih 20 godina ne može ne uočiti da pripadnici klera,
    a naročito biskupi, nadbiskupi i kardinali,
    često žive u velikom raskoraku s osnovnim idejama kršćanstva koja je propovijedao Isus.

    ...Biskupska palača na zagrebačkom Ksaveru “teška“ 16,5 milijuna eura samo je posljednji primjer u nizu koji ukazuje da je visokom svećenstvu najvažnije pobrinuti se za vlastiti luksuz u trenucima u kojima velik dio hrvatskih građana, vjernika i nevjernika, jedva spaja kraj s krajem.

    ...Vrh Katoličke crkve u Hrvatskoj ponaša se tako licemjerno pozivajući se upravo na brojku od 88% katolika u Hrvatskoj, zbog koje je Katolička crkva vjerojatno najprivilegiranija organizacija u zemlji i koja političkoj vrhuški daje svojevrsno opravdanje za besramno “čašćenje“ crkvenog vrha novcem poreznih obveznika.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 1:07

      Ne zanimaju me vjerske organizacije u kontekstu sufinanciranja od strane drzave.
      Nema opravdanja za takvo ponasanje bez obzira na ispravnost vjerske udruge

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:44

    Apsolutno je nepošteno i nepravedno da organizacija kao
    Katolička Crkva koja se hvali članstvom od 86 posto populacije ima lakši i direktniji pristup državnim sredstvima nego udruge koje svoj cjelokupni budžet troše na društveno koristan rad. Uloga države po tom je pitanju potpuno izopačena.
    Naime, umjesto da država daje potporu udrugama i npr. malim vjerskim zajednicama kojima je svaka kuna koju dobiju iz državnog proračuna nezamjenjiva, država izdašno financira organizaciju koja se hvali s nešto manje od 3,7 milijuna članova, koji bi ju bez ikakvih problema mogli sami financirati.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 1:03

      Drzava nema sta pomagati vjerske zajednice, niti one imaju sta traziti od drzave ... ni velike ni male

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:42

    Dok u Hrvatskoj svi porezni obveznici,
    bez obzira žele li to ili ne, te bili oni katolici, pripadnici druge vjere ili ateisti, izdvajaju za Katoličku crkvu putem proračuna, u Španjolskoj, još jednoj izrazito katoličkoj zemlji, financiranje je pravednije osmišljeno.

    Naime, u godišnjim poreznim prijavama mogu, ali samo ako žele, izdvojiti dio prihoda za crkvu i druge vjerske zajednice .
    Također slično je i u drugim zemljama gdje vjernici, ako se tako izjasne, mogu birati da novac uplate vjerskoj zajednici kojoj pripadaju, ili da uopće ne uplate.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 1:00

      Drzava znaci kontrolira promet donacija gradjana. Zbog cega?Da bi se gradjanima to odbilo od poreza, ili da bi od crkve naplatila tu uslugu skupljanja vjernickih donacija

    • unimatrix
      unimatrix   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:45

      onda gay pride zagreb neče postojati jer se neče moć financirati a kamo li osigurati svoje parade.Bogami ni eph grupa neče postojati zbog dogova koji imaju prema državi.Hočeš i tu dignut glas ili ćeš im oprostiti dug od 600-700 MILIONA kunelića ;)

  • bozh
    bozh   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:40

    nikakav porez za svecenstvo. neka samo vjernici od drage volje davaju novac crkvi! ne smije ni u ovoj stvari biti politickog nasilja.
    dati vjernicima slobodu, ali oni i nama!!!!
    neak rade sto za zele ako nama taj rad ne donosi stete, nemire, jarost, itd.

  • Domina
    Domina   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:37

    Tu je netko crkvu nazvao institucijom. Ma koja institucija, čega institucija? Institucija prodavanja bajki već 2000god. Slave bezgrješno začeće, a brane umjetnu oplodnju. Govore o Bogu, a kad netko spomene da možda nismo sami u svemiru diže im se kosa na glavi. Njihova vjera vrijedi, a znanstvena ne. Tko će prije doći do dokaza? Mislim da će biti isto kao u slučaju da je Zemlja okrugla.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:57

      Nije vazno usto crkva vjeruje nego kako se financira vjerovanje.

    • despot
      despot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 23:10

      Domina-
      znanstvenik ne dokazuje postojanje nečega vjerom nego temeljem dokaza tj.činjenica temeljenih na znanosti. Za dublju filozofiju ti nisi sposoban. O kakvim dokazima govoriš, a ako misliš na postojanje života u svemiru on postoji to smo mi, a nadam se da ga je Bog stvorio još negdje. Kad se dokaže da je to tako, onda će Bog biti još važniji i moćniji kako bi ovaj iskvareni svijet prizvao svjesti i obogatio ga jedinim vrijednim, čovječnošću.

    • jadnamubaba
      jadnamubaba   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:52

      ulovi se padele

    • unimatrix
      unimatrix   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:42

      nisi potpuno u pravu,zapravo potpuno si u krivu.Bog je stvorio zemlju ali i svemir i samim time svatko otkriće ameba ili veće inteligencije njegovo je djelo.Da se razilazi znanost od teologije koliko je stara zemlja i svemir to stoji

  • nightlooser
    nightlooser   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:18

    jedini moralan i pošten čovik u saboru ...

  • unimatrix
    unimatrix   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:08

    grubišić je crna ovca u krščana iako sam sebe tako ne doživljava.Pridružuje se napadima na katoličku crkvu ali ga ne vidim da osuđuje napade na istu pa čak ni kada sotona otvoreno masturbira pred oltarom u obliku onih promiskuitetnih femine grupe.Dok god se financiraku lgbt udruge i lažne rode našim novcima te još dobivaju dolare iz vana kako bi širili neslogu i nemir u narodu,do tada ću ja podupirat katoličku crkvu koja je dio tisućljetne tradicije hrvatskog naroda-Kome smeta sloga taj če rovariti,grubišiću očito smeta ili je općinjen iluzijom.
    Što se mene tiče što će nam ni sabor ni županije sa stotinu opčina,unajmimo vladu pa ako ne rade dobro promjeni i zamjeni a raspuštenu na biro.Možemo i tako reć.Što moji plačaju porez državi koja ulaže u autoceste a nemaju moji auto,em još država to misli prodati ;)

  • Barbariga Mandriol
    Barbariga Mandriol   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:52

    obavezno smijeniti bozanića,izgleda kao zločesti dječak sa praćkom

  • Barbariga Mandriol
    Barbariga Mandriol   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:52

    obavezno smijeniti bozanića,izgleda kao zločesti dječak sa praćkom

  • Janko Lukšić
    Janko Lukšić   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:44

    Koliko je Jure Radić skupio potpisa za referendum "o sklapanju Ugovora sa Svetom Stolicom" i koliko je Hrvata glasalo "za"???????

  • PRVOBORAC
    PRVOBORAC   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:30

    Potpuno se slazem s Grubisicem, ali po istom tom principu treba uvesti financiranje apsolutno svih civilnih udruga,pa neka ljudi financiraju samo one udruge u koje vjeruju i zele financirati.
    Ne zeli valjda netko reci da udruge tipa GONG,B.A.B.E. i nebrojene druge moramo po defaultu financirati bez izbora,a religijske zajednice/udruge jedino ako to zelimo!? To mi se cini nepravedno.

  • Torte Dora
    Torte Dora   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:24

    Prvi pametan prijedlog u ovoj godini.Podržavam.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:54

      Nije los ... kao prelazni model i totalno odvajanje crkve i drzave

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:01

    Zar nije logično upitati se zbog čega je potrebno trošiti toliko na rastrošnu Crkvu.

    Mada se sve privilegije koje ima Crkva opravdavaju humanitarnim aspektima njezinog rada, to je samo izlika, jer Crkva troši tek 19 posto svojih prihoda na humanitarnu djelatnost.
    .................. Svi znamo za ‘perverzne’ troškove vojnog ordinarijata, za skupocjene vozne parkove svećenstva, za njihove jacuzije i stil života koji ne odaje duhovnost nego ekstremno izraženu ljubav prema materiji i bogatstvu.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:52

      Kakva crkva , takva i drzava

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:59

    Crkva u Hrvatskoj,
    -ne mora za razliku od prosvjetnih ustanova polagati računa Državi o svojim prihodima,
    -ne mora plaćati PDV i još od te iste Države ubire debeli danak skrivajući se stalno iza statističkog privida o 87 % katolika, dio kojih rado proglašava ateistima kada učine kakvu nepodopštinu koja izađe u javnost.

    ....Nemamo ništa protiv da Crkva od ljudi ubire koliko joj daju i da dohodak stječe na druge načine, ali pod istim uvjetima kao i sve ostale društvene ustanove ili udruge.
    Jer, zaista je neshvatljivo da Država školama koje je sama osnovala zbog općeg društvenog interesa prebroji svaku lipu i naplati porez na ono što im je sama dala, a istodobno Crkvu velikodušno ostavlja izvan poreznog sustava ne pitajući kako i koliko zarađuje.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:51

      ... i da je ona sasposobna opstati od donacija svojih vjernika

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:49

      Crkva bi trebala poduciti drzavu da se to tako nesmije raditi i da je ona nepotkupljiva

  • panpetar
    panpetar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:57

    pravom vjerniku crkva niti ne treba,ali lažnom treba,itekako

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 14:48

      Ja doista nisam genijalac ali vjerujem u ono "crkva je opijum za narod".Ne Bog,nego crkva.Ne vjera,nego crkva.Što je crkva?Ništ.Skupina besposlenih popova koji žive od tuđe nevolje.Stjepan Radić:"Vjeruj u Boga,ali ne u popa".Ako je to,ne tako davno mogao poručiti vođa stranke koja je okupljala veliku večinu hrvatskog naroda,što se to dogodilo u međuvremenu?Vjerojatno se radi o ideološkoj ili vjerskoj podobnosti kako kaže đukela.Ti se odluči da li si za crkvu ili za Boga i vjeru.Jedno i drugo se isključuju.Bilo bi ti dobro i da ne trošiš živce zbog crkve

    • despot
      despot   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 9:38

      panpetar
      Ti si životinja, ali ne kućni ljubimac. Tebi je miris čovjeka smrad, iz Crkve ti smrdi, a ovca je bila u štali gdje se rodio Isus. Nikada nećeš i ne možeš nikoga uvjeriti da ti mržnja ne razara tijelo i um. Ti nisi nekakav znanstvenik, genijalac ili kako kažeš "polučovjek" pa da imaš neki argument protiv misaonosti i smisla vbjere i Crkve.
      Ti si samo jedno jadno biće koje u vlastitom prijeziru samoga sebe, prezire i sve ostalo što se nalazi oko tebe. Možda da zagrliš petokraku, i zaspeš s njom u naručju, pa ćeš barem prema nečemu osjetiti malo emocija.
      Ili, možda imaš nešto ovalnog oblika čime se svaku večer zabavljaš, a vjernici se protive tome, no zato ti nije kriva Crkva, već oni koji znaju vrijednost kršćanskog braka i obitelji.
      Istražuj dalje svojim bolesnim umom, pa možda jednog dana shvatiš da si Petar, bez ovoga "pan".

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 23:41

      upravo na tom sistemu funkcionira crkva.Ne oprašta mu Bog grijeh nego crkva za određenu protu uslugu.Što više grijehova to više posla za crkvu,i novaca.Bog ne oprašta samo tako,ali u crkvi najveći lupež nade mjesto do oltara Bez brige,crkvu zaobilazim u širokom krugu.Smrdi.Smrdi iznutra i izvana. Kada ti postaneš čovjek crkva ti neće trebati.Zasada ti treba,jer si tek polučovjek,iliti ovca.

    • despot
      despot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 23:13

      panpetar-
      možda govoriš iz osobnog iskustva. Čovjek je između ostaloga stvoren da čini i grijeh, a Bog mu taj grijeh oprašta. Bilo bi dobro da napraviš nekoliko krugova oko crkve, pa kad ocijeniš da si sazrio kao čovjek, idi i ispovjedi se.

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 22:32

      u crkvi se vjenčavaju i krste,a što rade izvan crkve?Kradu,ubijaju i lažu.Ckva im treba samo za otkup grijeha.Crkveni bog im treba samo kao netko tko će preuzeti grijeh.Eto to je crkva i njezini vjernici.Kada crkva prizna da je Bog čovjek,istog trenutka će i nestati.Zato i krije i maskira tog Boga-Čovjeka

    • nightlooser
      nightlooser   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:17

      crkva i vjernici su jedno ?? ma molim te ...

    • despot
      despot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:10

      Neću vjernike dijelit na prave i one koji to nisu, ali vjernici se u Crkvi vjenčaju, krste djecu, ta djeca obavljaju sve što i njihovi roditelji i to se uglavnom ponavlja iz generacije u generaciju. Crkva i vjernici su jedno.

  • buby
    buby   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:56

    Možda je postotak katolika točan, a možda i nije. Zašto se građanima ne bi omogućilo da se o tome sami oko toga izjasne? Ako neki ljudi žele plaćati Crkvi neka slobodno plaćaju. Ako žele sva svoja primanja pokloniti Crkvi, ja bih im i to omogućio. Zašto stalno tretirati hrvatske građane kao maloumne ovce koje ne znaju što žele, kako, koliko, već to mora netko drugi odlučivati u njihovo ime?

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:55

    U RH kontinuirano se po medijima provlači poluistina kako civilne udruge iz državnog proračuna izvlače više od Crkve. Stvari međutim stoje ovako:
    Crkva iz proračuna izvlači samo za plaće vjeroučitelja preko 300 milijuna kuna. Po raznim drugim osnovama preko milijardu kuna. Za civilne udruge izdvaja se do 1,5 milijarda kuna. Radi se o tisućama udruga ali mnoge sekularističke Udruge ne dobivaju niti kune.
    No, među ostalim „civilnim udrugama“ koje dobivaju potporu iz proračuna nalazi se i na stotine i stotine katoličkih župa, župnih dvorova, crkava, biskupija, samostana itd., a i ostalih katoličkih udruga.
    Dakle, najveći dio od sredstava namijenjenih civilnim udrugama opet odlazi Crkvi i njezinim civilnim produžecima..To je prava i puna ISTINA.
    Točnost navedenih tvrdnji možete provjeriti na adresi Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:46

      WOW pa sta radi crkva sa tim parama. Pretpostavljam da barem vise ne place za oduzetim dobrima. Dobar podatak wow
      Bas me zanima koliko ce skupit od poreza, i hoce li im drzava onda potpuno prekinut dotok bilo kakvih sredstava.

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 14:58

      despot nemam vremena da bilo koga mrzim,posebno ne narode,ove ili one.To može samo izopaćeni um,a meni se ćini da ti je to blisko.Mnogima je došao kraj ali ih je malo prizivalo crkvu.Đađaće,vjerojatno su tek u tom trenutku ili trenucima spoznali Boga pa su prokleli crkvu što što ih je držala u zabludi.

    • despot
      despot   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 13:47

      opathino
      mislim da govorimo o istome, ali si očito shvatio površno jer repliciram panpetru već više puta, pa vjerojatno nisi pohvatao konce. S time što si kazao se slažem iako mislim da nisi u pravu što se tiče valikog H,... Naime kod dotičnog se ne radi o vjeri, on negira bilo kakvu vjeru, ali to je njegovo pravo, međutim nema pravo blatiti vjernike drugih vjeroispovjesti, pa tako niti katolike. Na mjestu takvih ljudi ja bi se ostavio komentara, jer to me nebi zanimalo, ali ovdje se radi isključivo o mržnji.

    • opatinho
      opatinho   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 10:42

      @despot...iskrivljena logika koja se uvijek provlaci...ako nisi katolik onda ih mrzis kao i Hrvate, sa velikim H....ne treba se cekati kraj da bi se cinilo dobro, strah od smrti nije vjera... odlazak u crkvu je dobar pokazatelj kakav si vjernik ali ne neophodno...djela su ono sto cini dobrog covjeka, ne vjera.

    • despot
      despot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 23:17

      panpeter- ti mrziš Hrvate i katolike, to je očito i ne trebaš negirati, međutim, kad se bude bližio tvoj kraj, budi siguran da ako za to budeš imao vremena, prizivat ćeš svoju majku, Gospu i Boga. I vjeruj mi, neće biti kasno. Nitko ne treba ići svakodnevno u Crkvu da bi iskazao svoju vjeru, ali očito tebe potajno zanima kako je to, koliko ima vjernika, tko ide i kada, što znači da nisi još izgubljen. Potencijalni si vjernik.

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 22:37

      Da je toliko katolika-vjernika na koje se crkva poziva,crkve bi bile pune,kad ono prazne,tu i tamo neki starčić.Nedjeljom se okupi nešto svijeta ako je lijepo vrijeme,da se vidi tko sam i što sam,jelte, a poslije mise će zgaziti prvo stvorenje niže od sebe

    • despot
      despot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:07

      Stotine ovoga, stotine onoga, nabrojao si tu hrpu novca i kažeš da je to prava i puna istina. To nije istina što se tiče financija, jer ti to nikako i da hoćeš ne možeš znat.
      Međutim, dolje niže u jednom od postova si kazao kako nema 87% katolika.
      Kome i čemu onda pripadaju kako kažeš stotine i stotine katoličkih župa, župnih dvorova, crkava, biskupija, samostana itd.
      Neću ti reći da ne govoriš neistinu izmišljajući podatke, nego ću ti otvoreno reći da LAŽEŠ SA SVRHOM INAMJEROM OBEZVRIJEDITI KATOLIČKU CRKVU I VJERNIKE.

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:54

    viva........svu imovinu koju je Katolička Crkva tokom vremena stekla.....
    stekla je otimanjem i prevarom naroda......ili...misliš da su to svojim radom zaradili ????

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:40

      Sve su stekli uz blagoslov svjetovnih vlasti ... rekao bih

  • despot
    despot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:51

    Još jedan porez, više-manje svejedno što se tiče financijskih izdataka. Razlika je jedino u tome što ću osobno, a vjerujem i većina drugih vjernika taj porez plaćati bez imalo promišljanja dali je potreban. Crkva je uvijek bila i ostat će kuća i dom vjernika.

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:48

    Danas ne postoji nijedan dobar razlog zbog kojeg Crkvu,
    ...................... koja ionako raspolaže enormnim bogatstvom, ne bi financirali samo oni koji se izjasne kao katolici.

    .................... Naravno, kao posljedica uvođenja takvog poreza na vidjelo bi izašlo nekoliko važnih istina, a što biskupima nimalo ne odgovara i zato se uvođenje takvog poreza u Hrvatskoj ni ne spominje.
    .................... Naime, s takvim porezom bi se u Hrvatskoj preko noći broj katolika prepolovio i napokon bismo imali puno bolji uvid u realan broj onih koji zaista podržavaju Crkvu, odnosno broj onih koji se izjašnjavaju katolicima isključivo iz tradicijskih i obiteljskih razloga.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:37

      Pa ... dzukela ... nisam bas siguran

    • despot
      despot   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 13:50

      macola- zašto tebe zanima vjera ako nisi vjernik?
      Imaš svoju vjeru? Možda vjeruješ u novac, kriminal, komunizam? Nešto sasvim drugo?
      Opet vjeruješ samo ne po Biblijskim načelima. Ajde budi dobar, pomoli se i pokaj za sve grijehe, pa lijepo razmisli koliko se bolje osjećaš. Ponovi to opet, dok ne postaneš onio što jesi. Čovjek!

    • opatinho
      opatinho   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 10:15

      tako je macola, neka crkva vrati sto je uzela i sto jos uvijek uzima...neko je ranije spomenuo stranke, ma i njima oduzeti pravo financiranja od drzave neka placa ko sto voli i zeli...

    • macola
      macola   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 3:51

      viva croatia, Svo bogatstvo koje crkva posjeduje otimano je mnogo stoljeca od naroda. Stoga, nista ne treba vracati Vatikanu vec oduzeti i koristiti za boljitak naroda iz kojeg su te vrijednosti i proizasle. Crkveni porez za vjernike je jedini pravican nacin financiranja crkve. Financiranje iz proracuna je pljacka.
      Bas me zanima koliko ces biti vjernik ako prodje ideja o crkvenom porezu.

    • viva croatia
      viva croatia   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:50

      džukelo, Crkva je na ovim prostorima starija institucija od države...država koja je 1945. oduzela crkvenu imovinu neka ju vrati pa onda mozemo razgovarati o izmjeni Vatikanskih ugovora

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:43

    Za Franju Tuđmana Crkva je bila neka vrsta moćne marketinške agencije,
    ........... a Vatikanski ugovori, pak, vrsta plaćanja usluge višegodišnje potpore HDZ-u.

    ..............Cijena svega toga se sad broji milijardama kuna. Rat i pretvorba bile su akutne i razarajuće bolesti. Vatikanske ugovore i posljedice koje iz njih proizlaze valja usporediti s podmuklom kroničnom bolesti.
    ............ To je bolest koja ne ubija, ali dugoročno razara društvo, onemogućuje civilizacijski napredak i moderne iskorake. Nove generacije onemogućuje da se nose sa suvremenim civilizacijskim izazovima i tekovinama.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:30

      Kako to crkava neshvaca, ako je drzava blesava

  • džukela
    džukela   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:41

    Smiješno a i totalno glupo
    ......je navoditi da je katolika u Hrvatskoj nekakvih 87%...ili više…
    i time opravdavati vjersko nasilje koje provodi Katolički Kler nad građanima Hrvatske
    naime danas se u Hrvatskoj jedni izjašnjavaju katolicima zato jer ne razumiju da katoličanstvo nije nešto što se automatski nasljeđuje rođenjem, pa se izjašnjavaju katolicima jer vjeruju da to jesu po obiteljskoj tradiciji i svojom nacionalnom pripadnošću,
    a drugi se tako izjašnjavaju zbog stjecanja ideološke podobnosti.
    Prvi se deklariraju kao katolici neistinito, …..a drugi lažno,….. ali ni jedni ni drugi to nisu.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:29

      Ako su krsteni, a nisu izopceni, onda jesu

  • Mile Bar
    Mile Bar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:26

    Don Udbasu cuvaj se da te Perkovic ne povuce za sobom!

    • dobrek
      dobrek   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 19:54

      U zakletvi je sve uredu. Problem je u onima koji su pljunuli na nju.

    • paris
      paris   Objavljeno: 4. siječnja 2014. u 0:02

      Dobrek ,što u toj zakletvi ne valja,tako je bilo do 90. Ako nisi plagao zakletvu onda si ili premlad pa sad čitaš tatinu povelju ili si žensko ili si nesposoban i bolestan i što je najgore od svega dezerter.

    • dobrek
      dobrek   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:08

      Nije Don udbaš već Bozanić. On je dao zakletvu za SFRJ.

      SOCIJALISTIČKA FEDERATIVNA REPUBLIKA JUGOSLAVIJA
      SVEČANA OBAVEZA

      JA, JOSIP BOZANIĆ

      SVEČANO SE OBAVEZUJEM DA ĆU BRANITI NEZAVISNOST, USTAVNI POREDAK, NEPOVREDIVOST I CELOKUPNOST SOCIJALISTIČKE FEDERATIVNE REPUBLIKE JUGOSLAVIJE I DA ĆU ČUVATI I RAZVIJATI BRATSTVO I JEDINSTVO NAŠIH NARODA I NARODNOSTI. UVEK ĆU SAVESNO I DISCIPLINOVANO IZVRŠAVATI OBAVEZE I DUŽNOSTI BRANIOCA SVOJE SAMOUPRAVNE SOCIJALISTIČKE DOMOVINE I BITI SPREMAN DA SE BORIM ZA NJENU SLOBODU I ČAST, NE ŽALEĆI DA U TOJ BORBI DAM I SVOJ ŽIVOT.
      JUGOSLOVENSKA NARODNA ARMIJA

    • buby
      buby   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:58

      Meni, primjerice, ti vonjaš na Udbu. Ono, ka agent provokator.

    • Domina
      Domina   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:37

      Ako je Don Grubišić UDBA-š jer mu je ona naložila da iznosi ovakve stavove u javnost onda živjela UDBA.

  • Lea2204
    Lea2204   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:23

    Don Ivan Grubišić je te iste ugovore između RH i Vatikana koristio kao svećenik. Potom je postao saborski zastupnik, koji je, ako se netko ne sjeća, obećao da će se odreći saborske plaće. Može crkveni porez, ali može li da don Ivan malo olabavi ?!

  • Domina
    Domina   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:54

    Crkva, udruge, stranke i sve ono čemu se pristupa na nekoj dobrovoljnoj bazi treba tako biti i financirano. Znači na osnovu članstva, donacija, sponzorstva. Njihova financijska moć će ovisiti o njihovom programu kojim će sve to privući. Ako imaš dobar program ljudi će to prepoznati i pristupiti. Ako Crkva bude širila pozitivne stvari tj. s oltara propovijedati o ljubavi, dobroti, poštivanju onda se ne mora bojati za novac je će ljudi dalje biti njeni "članovi". Ako se petlja u nešto što nije u njenoj domeni (za koga glasati npr.) odbija mnoge, pa čak i vjernike. O njihovom bahatluku je suvišno pisati jer je tu sve jasno. I Papa im na to skreće pozornost.

  • Tihi Bob
    Tihi Bob   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:41

    A ako si tako siromašan da si ne možeš priuštiti crkveni porez onda će don Grubišić dragovoljno uskočiti da te ipak nebi izbacili iz katoličke zajednice.

  • dobrek
    dobrek   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:25

    Naravno da vjernici trebaju i moraju sami plaćati ono u što vjeruju. To će im biti čast i to će dragovoljno raditi. Pravi vjernik će se time ponositi. Biti će iznad nevjernika ili onih drugih.
    Za božić crva će im dati božićnicu a ne da je mole od ateista.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:24

      Pre lijepo da bi bilo istinito, zato i crkva treba revizora ... unutrasnjeg a ne drzavnog. Crkva bi stvarno trebala biti savrsena organizacija vodjena od Boga i primjer , ali ljudi su gresni, i moraju se kontrolirati, kao i izvrsavanje crkvenih obaveza prema drzavi zasto je nadlezna drzavna revizija, ali samo za taj dio crkvenih poslova

    • dobrek
      dobrek   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:02

      Crkvama treba vjerovati. One će same savjesno prijaviti porez za ono koliko su dobile od svojih vjernika. Ne treba im fiskalna blagajna. Neće lagati ili podkradati svoj hrvatski narod. Crkve se drže onog Božijeg: ne kradi ne laži.

    • Patriot
      Patriot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:09

      Neka regulir aonako kako regulira stranačke novčane prinose. A mogao bi i Mesić prišapnut kako se to čini, on u tome ima lijepog iskustva ...

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:52

      E to ... bas tako ... to sam mislio ... zato se nitko nebi trebao duriti ... samo Kako ce drzava kontrolirati promet ovih donacija crkvi od strane vjernika .... i hoce li htjet ona to naplatiti, ili ce dignuti ruke od svega posto donaciju ni ona nemoze oporezovati . Mozda tek naplatiti skupljanje poreza za Crkvu ili neku vjersku zajednicu ... kao uslugu

      A HA HA HA HA .... Odnosi Crkve i drzave ... vjecno nerjesivo pitanje .... za nevjernike

  • M.Trošelj
    M.Trošelj   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:24

    Don Ivan Grubišić je potpuno u pravu bez obzira na to koji je njegov motiv za tu izjavu.
    Mnogi spominju Vatikanski ugovor.
    Po mom mišljenju to je bilo samo kupovanje priznanja od strane Vatikana.
    Čista trgovina Crkve.
    Bolje bi mu pristajao naziv trgovinski ugovor.

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:13

      A stetan za Hrvatsku

    • M.Trošelj
      M.Trošelj   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:53

      Dakako, za Crkvu.

    • Patriot
      Patriot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:09

      Ako i jest "trgovinski ugovor", onda je to bio dobar posao ...

  • Saragar
    Saragar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:14

    Ni lipe, ni kune ni eura ne dam, moraju nam vratiti sve ono sto su dobili od drzave u ime dogovora, ma ko mene i tebe pita. Popu popovo a vjernicima rog.
    Prelazim u agnostike. Nedam ni kune, nek popovi sasiju prkno da neidu. Necu majkem, placam porez za proizvodnju mlatilica za slamu, svi u sabor niko u crikvu. Smrt oltaru zivjeli stozeri za odbranu Markicke..je jajaja!

  • DrAzen
    DrAzen   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:07

    Sama rijec porez kod nekih ljudi izaziva abverziju i nesto sto bi trebalo izbjeci pokazujuci vjestinu uspjesnih i odvaznih pojedinaca u masi obicnih ljudi koji eto placaju sve sto im se kaze da bi trebali platiti,zato smatram da bi crkveni porez trebao biti nesto sto predstavlja sliku uredjenog drustva kojem se nadam vecina pripadamo.

  • igaspar6
    igaspar6   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:57

    Može se sigurno zaključiti da je Don najkopetentnija osoba u Saboru da o crkvi i odnosu crkve i države progovori i govori, ali i da reče koji je najefikasniji način djelovanja crkve u Hrvata. To, kao podsjetnik kojekakvim patriotima koji bi i dalje varirali na zadanu temu. Ali ako je ovdje netko patriot onda je to svakako Don Grubišić, koji traži red i poštenje, zbog općeg interesa. A je li ti kod nas dostižno, nek bog pomogne.

  • GLEMBAY
    GLEMBAY   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:52

    Don Grubišić ima pravo za uvođenje crkvena poreza, ali ako ćemo već o tomu , onda bi trebali razgovarati i o poreskim olakšicama, kroz koje se on primjenjuje. Za vjernike je to crkveni porez, a za ostale poput ateista ili agnostika ,recimo Amnesty International, TI,UNICEF,itd. te registrirane i uredno kontrolirane domaće organizacije, što se prihvaća kao porezni odbitak.
    Inače, što se tiče crkvenih dobara i djelatnosti, ,valja razlikovati dvije stvari: one u kojima se obavljala sakralna ili karitatigvna služba i one koje direktno krše pravila o komercijalnoj djelatnosti iz pomenutih ugoora s Vatikanom,a dosad nisu bili oporezovana na bilo koji način (Dajla,trg. centri Zagreb, Split, preprodaja zemljišta u komercijalne svrhe i l.).

  • frontera
    frontera   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:32

    e pope pope, govno ostaje govno sereš u ono iz čega si jeo godinama ili ....

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:20

      A ti si kao bezgresan pa se mozes nabacivati kamenjem na covjeka

  • Zdravax
    Zdravax   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:19

    Dakle uvodjenjem crkvenog poraza mozemo ocekivati novi udar na standard gradjana koji ce oni ipak moci odbiti ..... he ... mozda i hoce , a mozda ce biti sretni sto se konacno mogu osobno zrtvovati za svoju vjeru
    bez obzira na poreznu svotu na koju oni nemogu i ne zele utjecati jer je ona ionako odredjena od Boga ... a ne od covjeka.
    Iz svega skupa opet proizlazi da ce SVI profitirati ... neda mi se obrazlagati ... nemojte me tjerati :)

  • Hrvoje Cop
    Hrvoje Cop   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:12

    Potpisujem i radujem se danu kad ce se uvesti crkveni porez ! Od mene bi dobili prilog samo onda kada bi se poceli ponasati onako kako to propovijeda Papa Bergolglio !

    • Xiamen
      Xiamen   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:57

      @Guzoljubni bijednice
      Iz tvog upisa je vidljivo tko je pogan i tko je animalnog porjekla. "Kurva i njen isprdak" stanuje u Janka Polica Kamova 73 u Rijeci, nazalost. U tvom slucaju nema "enigme", jer si sam izjavio na ovom portalu da je cipkasta Bracanka potjerala onog tko je tebe "napravio". Bit ce da te je bidan "cinio i upirao" na krivi "otvor". A od tebe smo saznali da je jedan i "prdnuo" prije tridesetak godina ........ :D
      Cc, sve bijednik do bijednika .......... :))))))))

    • Xiamen
      Xiamen   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:30

      Ops, ...halucinacijama...., usput, takodjer potpisujem ZA crkveni porez .
      LP

    • Xiamen
      Xiamen   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:25

      Stovani @HC, zelim Vam sve najbolje u Novoj 2014. iz suncanog Xiamena.
      Kao sto vidim, kreten cije prezime slici Vasem nicku i dalje opsjednut zagadjivanjem ovog portala svojim bolesnim haluciacijama i svojim psihickim stanjem.

    • Patriot
      Patriot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:11

      Pogan ti je bio onaj koji te tako animalnog napravio. No, da j ebar još malo upirao pa da ispadne normalnija osoba, a ne isprdak poput tebe ...

      Naravno, još uvijek ostaje enigma kako si učinjen na - tebi najdraži - krivi otvor, a ne na pravi.

    • Hrvoje Cop
      Hrvoje Cop   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:08

      Ljubazno bih molio sve pogane nevjernike da mi se ne lijepe ispod mojih komentara !

      Hvala

    • viva croatia
      viva croatia   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:49

      Radoje, kad mi takvi "dušebrižnici" kao ti i naši crveni drugovi hvale papa Franju odmah mi je sve jasno...još ćete ga proglasiti marksistom i lenjinistom, jadna vaša ideologija otišla u nepovrat pa se hvatate papa Franje kao zadnje slamke spasa..fuj,fuj

    • Patriot
      Patriot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:40

      Kad to kaže kurvin sin koji u životu nije platio ni dinara ni kune poreza, a svojevremneo je uredno radio par poslića u fušu za tu istu crkvu, onda je to sigurno priča koja drži vodu ...

      E moj jadniče, tebi ni Bog više ne može pomoći ...

  • Zdravax
    Zdravax   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 12:57

    Mene samo zanima ova doibra inicijativa. Od koga i zasto dolazi uprincipu me nije briga kao i to hoce li nakon prebrojavanja Crkvenih poreznih obveznika Katolika u Hrvatskoj biti veca ili manja svota.
    Zanima me ipak kako ce se zastitit privatnost vjeernika, ili ce nam na celu istetovirati kako placamo porez crkvi, jehovima , Islamskoj ili zidovskoj ili neznam kojoj zajednici koju servisira drzava u skupljanju poreza, a koja usluga opet kosta samo ovaj put ne drzavu nego vjersku zajednicu .... A HA HA HA ... strasno veliki civilizacijski pomak u Njemaca , Austrijanaca Hrvata i neznam sve koga

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 5. siječnja 2014. u 0:08

      A! Ma jesam ... ali mislim da crkva nece stati u njihovu zastitu pa me nije briga... ili mislis da ce crkva biti protiv takvog financiranja ... bas zbog toga.
      Mislim da nece jer ce izjasnjavanje ljudi kao Katolika za placanje crkvenog poreza biti sigurnije nego skupljanje pojedinacnih donacija od vjernika po crkvama .
      E sad oce li biti vise ili manje nego do sad , ovisi iskljucivo o vjeri samih vjernika... Bogu hvala
      Vidis da jesam

    • Patriot
      Patriot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 15:11

      Nisi me razumio ...

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:38

      Ma dobro ... branitelj moze biti i vjernik i nevjernik ... odnosno onaj ciji je to bio izbor ili je bio "natjeran" ... da bude branitelj.
      Vjera je ipak nesto drugo ... prvenstveno dobrovoljno ulaganje i zrtvovanje u buducnost i kao takva mora biti privatna, sveta ... zasticena a ne svedena na obicni svjetovni porez, pa je znaci i to lose , ali ipak bolje od dosadasnjeg modela da netko placa umjesto mene bez obzira zelim li ja to ili ne.

    • Patriot
      Patriot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:11

      Država koja je - kao vjerojatno jedina u svijetu - rasprodala privatnost svojih branitelja ne treba brinut o rasprodaji privatnosti svojih katoličkih vjernika.

  • Giancarlo Kravar
    Giancarlo Kravar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 12:54

    MOJA KOLUMNA ZA PORTAL RIJEKA DANAS

    January 3, 2014 at 11:56 am

    MISA ZA ANTU PAVELIĆA

    Posted by sp

    Kao odgovor na svjetonazorsko-ideološke ratove koje je pokrenuo premijer Zoran Milanović i njegova Kukuriku koalicija, u posljednjih godinu dana u Hrvatskoj nam se događa konzervativna revolucija. Konzervativna, jer svoje uporište traži i pronalazi u vjeri i naciji. Nerijetko prelazeći granice dobrog ukusa. A bili smo i svjedocima otvorenih manifestacija hrvatskog nacionalizma.
    U trenucima velikih društveno-ekonomskih kriza gotovo je uobičajen i u svijetu raširen povratak tradiciji, kao “sigurnom” utočištu u nesigurnim vremenima. Slično je i u Europskoj Uniji. Primjerice, u bankrotiranoj Grčkoj, novoj predsjedateljici EU, ekstremistička Zlatna zora, ustrojena poluvojnički i čiji članovi s psima patroliraju Atenom i prebijaju emigrante je parlamentarna stranka. U susjednoj Mađarskoj ksenofobni parlamentarni Jobbik zauzima se za obnovu Velike Mađarske koja bi uključivala i dijelove Hrvatske s “pripadajućom” Rijekom također.
    Ništa bolje nije ni u razvijenim europskim demokracijama. U EU drugoj po ekonomiji jakoj Francuskoj sve više jača utjecaj Nacionalne fronte Marine Le Pen kojoj prijeti ukidanje zastupničkog imuniteta zbog govora mržnje prema muslimanima. Sličnog bujanja krajnje desnih ekstremističkih stranaka ima i u Belgiji, Nizozemskoj, te Švedskoj i Norveškoj.
    Uspoređujući se sa spomenutim zemljama, a uzimajući u obzir nagomilano nezadovoljstvo građana, kako kakvu potencijalno opasnu socijalnu bombu koja samo što ne eksplodira, kod nas je situacija još relativno mirna. I pod kontrolom sustava. Nakon pokliča “Za Dom spremni” nogometaša Joe Šimunića, još je jedan događaj, ovaj put pomno prešućen u javnosti, podsjetio na dane Nezavisne Države Hrvatske.
    U bazilici Srca Isusovog u Zagrebu, a na njegov rođendan, 28. prosinca održana je sveta misa zadušnica za poglavnika Antu Pavelića. Pogrešno bi bilo brzati pa taj potez Katoličke Crkve ocijeniti njezinom ustašizacijom nakon referenduma o braku i najavljenog o ćirilici. Zato jer se misa za poglavnika u toj crkvi održava svake godine još od početka devedesetih godina prošlog stoljeća. A u crkvenoj je praksi da zadušnicu može naručiti i, dakako, platiti bilo tko, za bilo koga i bilo kada.
    Zbog toga i nije čudno, ma koliko možda bilo zgražajuće, da se, eto, održi zadušnica i za Antu Pavelića. Doduše valja reći da su joj nazočili njegovi štovatelji. A takvih, vjerojatno, ima i puno više od onih koji su bili u crkvi. No, opasnije od revitalizacije ustaštva, što se prenaglašava u nekim medijima, je ipak sve ono što ne čini, u prvom redu što se tiče gospodarstva i socijale, aktualna Kukuriku vlast. Jer, da se bolje živi…(Giancarlo KRAVAR)

  • viva croatia
    viva croatia   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 12:50

    Grubišiću, jedino ukidanjem finaciranja stranaka iz proračuna, možemo među ostalim ukinuti i tvoju malu strančicu...i onda ćemo vidjeti je li imaš pristaša više od jednoga.. a uz to hitno transparentno vidjeti da li skromni
    zastupnik Grubišić koristi stan ravni na Trgu Bana Jelačića

    • Voladores
      Voladores   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 18:25

      Nije istina da ne uzima plaću.Uzima i te kako a navodno daje dio u dobrotvorne svrhe.

    • nightlooser
      nightlooser   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 17:12

      ma kako tebe od sve one bulumente neradnika, glupana i uhljeba baš grubišić smeta ??
      vivice ... šetaj po kozari boku ili serentaj na portalu glasa koncila ...

    • viva croatia
      viva croatia   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:47

      ite kakve ima, a vama pametnima evo as na desetku: manjina od 5% ateista neka ne financira crkvu a većina od 75% neka ne financira SDP... Grubišić je skromni svećenik koji
      skupo iz zastupničke plaće plaća stan na Trgu Bana Jelačića

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:07

      Kakve veze sad ima financiranje stranaka stranke sa financiranjem vjerskih zajednica?

    • Asfaltino.
      Asfaltino.   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:03

      on je jedini zastupnik koji ne uzima saborsku plaću.

  • Patriot
    Patriot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 12:39

    E moj zastupniče Grubišiću, toga si se tribao sitit prije kojih tri, četiri desetljeća. Ne sad, nakon što si skoro cijeli život proveo na način na koji crkva u Hrvata svo to vrijeme djeluje. Usput, da se i uvede taj porez, crkva će uvijek imat dovoljno za sebe, gladna neće biti, a vjerojatno bi bila i kvalitetnija. No, sve to i sam podržavam pod uvjetom da se ukinu državne subvencije svim tzv. tzv. "civilnim" društvima i nakaradnim udrugama, prema kojima je crkva glede državnog troška mala beba ...

    Također, zanimljivo je da kad se radi o međudržavnom ugovoru s Vatikanom, to postaje stvar koju se smije i mora mijenjat. Kad se radi o nakaradnom zakonu o pragovima dvojezičnosti, onda se to ne smije mijenjat i dirat, jer - po onoj "taknuto-maknuto" - stanje mora takvim ostat.

    Posebice je neprincipjelno i nemoralno nakon skoro cijelog života lagodnijeg boravka pod skutima crkve u Hrvata sad o tome proljevat kritike, zahtijeve, uvjete, komentare. Da zastupnik Grubišić imalo drži do sebe - ako već ne drži do vjere (koju je cijeli život služio i bivao u njezino ime služen), ma kakva ona bila - onda bi se okrenuo mnogobrojnim temama koje tlače Hrvatsku, a vjerska bi pitanja ostavio komisijama i odborima zaduženim za nju (vjeru). Ovako, ispada neuvjerljiv, neprincipjelan, za mene i nemoralan. Iznad svega i osvetoljubiv ...

    A vjera nas uči da treba opraštat i zaboravljat. Barem ona u koju većina Hrvata vjeruje.

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 22:47

      ajd ti predloži da to plate oni koji nemaju stana.Zašto je crkva dozvolila da joj se to otme,što se nije borila za to,ili je očekivala da se netko drugi bori za njenu imovinu,da netko drugi gubi glavu,a ne smrdljivi popovi.Zašto se njenih 90% katolika nije boriko za njenu smrdljivu imovinu i za imovinu tih ljigavih pedofila?Nije se borila jer je došao jači.Izgubila je i što sada?Neka se crkva sada bori protiv tih stanara i povrati od njih svoju imovinu,ako može.Ako ne,neka šuti zauvjek.Crkva je ostala bez svoje imovine istom metodom kako je i došla do te imovine

    • djemi
      djemi   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 20:21

      @panpetar
      Čitav blok kuća u Zagrebu između Vlaške, Martićeve i Bauerove je oduzet crkvi i jeftino rasprodan stanarima.
      Ajd predloži da ti novi vlasnici plate crkvi punu cijenu!!

    • panpetar
      panpetar   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 16:47

      djemi neka tu imovinu vrate oni koji su je pokrali,a ne država,tj.svi građani.Neka crkva traži povrat sudskim putem

    • Zdravax
      Zdravax   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 14:42

      Ovi ugovori su vremenski nedefinirani, dakle nemogu biti svjetovni, a drzava moze djelovati samo u svijetui koji poznaje

    • Patriot
      Patriot   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:42

      Komunisti se nisu dirali svećenika, naravno, nakon što su ih u poraću podosta pobili ili protjerali. I u ta vremena je vjera bila jača i ozbiljnija ...

    • djemi
      djemi   Objavljeno: 3. siječnja 2014. u 13:12

      Grubišić ima pravo što se tiče crkvenog poreza samo zaboravlja da je ugovor s Vatikanom potpisan i radi povrata crkvene imovine koja nije sva vraćena nego je dijelom jeftino rasprodana u doba privatizacije. Ono što država plaća crkvi naknada je i za tu oduzetu imovinu.
      O lagodnom životu svećenika u doba komunizma vrlo je upitno govoriti.