Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 6° 2n
Sutra: 6° 6° 2n
17. studenoga 2018.
"Savez za Europu" ide dalje

I Jadranka Kosor će u vladinom spotu pozivati građane da glasuju za EU

Jadranka Kosor / Foto REUTERS
Jadranka Kosor / Foto REUTERS
Autor:
Objavljeno: 3. siječanj 2012. u 13:39 2012-01-03T13:39:00+01:00

Gospođa Kosor je predsjednica najjače oporbene stranke u Hrvatskom saboru, koja je sastavni dio prvog poslijeratnog konsenzusa stranaka, onog o ulasku u EU, kazala je ministrica vanjsih i europskih poslova Vesna Pusić

ZAGREB Politički konsenzus parlamentarnih stranaka o ulasku Hrvatske u Europsku uniju, sklopljen pod nazivom »Savez za Europu« prije punih sedam godina, ostaje na životu i tijekom započete referendumske kampanje: u njoj će, naime, uz vladajuće, sudjelovati i predsjednica HDZ-a Jadranka Kosor. Najavljujući referendumske aktivnosti Vlade, ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić potvrdila je na konferenciji za novinare da će i Kosor »gostovati« u jednom od spotova kojima se nastoji građane motivirati da 22. siječnja izađu na birališta i opredijele se u korist članstva u EU. 

Ako referendum propadne, u Uniju možda sa zemljama regije?

Bivša Vlada nikada nije bila sklona govoriti o tome što će se dogoditi ako građani na referendumu kažu »ne«, no Vesna Pusić otvoreno je poručila da alternativa postoji, a potom je tu alternativu i opisala. 

– Naravno da je moguće da građani kažu »ne«, ali nadam se da se to neće dogoditi, istaknula je, podsjetivši da ankete ukazuju na visoku izalaznost na referendum i rezultat u korist članstva. No, čak i ako se dogodi suprotno, Vlada, prema njezinom mišljenju, mora prije svega nastaviti s reformama jer se one ne poduzimaju zbog EU-a. Međutim, Hrvatska u tom slučaju ne bi mogla računati na oko milijardu i pol eura iz europskih fondova do 2014. godine.  

– Referendum se može ponoviti za šest mjeseci ili godinu dana, ovisno o interpretaciji, a ako bismo na drugom referendumu kazali »da«, to ne znači da bi odmah krenula i ratifikacija ugovora u zemljama članicama. Morali bismo najprije pričekati njihovu odluku, a one bi onda možda htjele pričekati da se još neka zemlja regije priključi Hrvatskoj, kazala je Pusić, istaknuvši ponovno, kao razlog za ulazak, primjer sisačke Željezare koja bi, kako je napomenula, da smo u EU izvozila bez carina i ne bi otpustila 800 ljudi.

– To je nastavak Saveza za Europu. Gospođa Kosor je predsjednica najjače oporbene stranke u Hrvatskom saboru, koja je sastavni dio prvog poslijeratnog konsenzusa stranaka, onog o ulasku u EU, kazala je Pusić. 

U spotovima, koji se već emitiraju na javnoj televiziji, pojavljuje se i ministrica, zatim predsjednik Republike Ivo Josipović, predsjednik Vlade Zoran Milanović te potpredsjednici Vlade Milanka Opačić, Radimir Čačić i Neven Mimica, kao i ministar obrazovanja Željko Jovanović. Prvo dvoje potpredsjednika te Jovanović izabrani su jer »pokrivaju« teme koje zanimaju građane, socijalna i gospodarska pitanja, odnosno mobilnost i obrazovanje mladih. Za Mimicu je, pak, Pusić istaknula da je cijelu karijeru posvetio europskim pitanjima. On je, na neki način, »mister Europe«, kazala je ministrica.  

Prema riječima Vesne Pusić, ciljevi kampanje su dostupnost informacija o EU u razumljivom obliku te poticaj građanima da izađu na referendum. 

– Postoji stav u javnosti da je potpisivanjem pristupnog ugovora posao završen, a to nije točno. Bit će onako kako građani odluče na referendumu, 22. siječnja Hrvatska donosi odluku, poručila je Pusić, dodavši da se te nedjelje odlučuje o tome »pripada li Hrvatska i politički Europi, kao što joj je zemljopisno, povijesno i kulturno uvijek pripadala«. 

Da bi informirala i motivirala građane, Vlada će koristiti nekoliko kanala komunikacije. Na internetskim stranicama Ministarstva vanjskih i europskih poslova objavljeni su i dodatni materijali, primjerice, sažetak ugovora o pristupanju i sažeti pregled rezultata pregovora.

– Svrha toga je kratkoća, jasnoća, razumljivost i probavljivost informacije, kazala je Pusić.  

Nadalje, u kampanju će biti uključeni komercijalni internetski portali, dok će se na lokalnim i nacionalnim radijskim i televizijskim postajama emitirati već spomenuti spotovi te se održavati rasprave na kojima će sudjelovati i protivnici članstva.

– Razumljivo je da hrvatska Vlada i hrvatska parlamentarna većina koja je dobila izbore na jasnom stavu o ulasku u EU neće zagovarati ne-članstvo, pojasnila je ministrica.

Trenutno se tiska i 2.150.000 primjeraka brošure »Sve što ste htjeli znati o EU« koja će biti distribuirana kućanstvima. Knjižnicama, školama, županijama, sveučilištima i političkim strankama namijenjeno je 14.000 primjeraka brošure »Što donosi članstvo u EU«. I dalje će funkcionirati besplatni telefon »Halo EU« koji i sada prima u prosjeku tisuću upita dnevno. Za sve predreferendumske aktivnosti u proračunu Ministarstva predviđeno je 4,8 milijuna kuna. 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka