Nada za "3. maj"

Horvat o jamstvima: ‘Ovo je dovoljno da se pokrenu, ali ako ne ispune uvjete – od svega ništa’

Hina

Horvat je radnicima 3. maja i bivšim radnicima Uljanika, koji su na burzi, poručio da potpuno ista pravila, smjernice i namjere postoje i prema brodogradilištima u Puli i Rijeci



Kao da je riječ o tehničkoj, a ne jednoj od najvažnijih strateških odluka, Vlada je upravo donijela odluku o davanju državnog jamstva za kreditno zaduženje kod HBOR-a i drugih banaka do iznosa od 150 milijuna kuna radi pokretanje proizvodnje i završenja započete gradnje brodova u riječkom 3. maju.


Jednoglasno izglasanu Vladinu odluku o novom jamstvu za riječko brodogradilište ministar gospodarstva Darko Horvat obrazložio je namjerom Vlade da se ublaži šteta od poslovnih gubitaka za državni proračun. 


– 3. maj je završio petogodišnje restrukturiranje, i nakon toga ima poslovnih problema, u nemogućnosti je finalizacije proizvodnje, a sve kao posljedica poslovanja Uljanika. Cilj je novog jamstva umanjiti postojeći gubitak za Hrvatsku. Završetkom započete gradnje brodova očekujemo da će se dobit uplatiti u državni proračun – rekao je Horvat.




Premijer Andrej Plenković istaknuo je pak da se ovom odlukom 3. maju omogućuje poslovanje i dovršetak brodova, sve bez dodatnog troška za državu. Plenković ističe kako Vlada očekuje i promjenu strukture vlasništva u brodogradilištu, koje bi – ističe premijer – moralo pronaći pravog strateškog partnera. 


– Osiguranje budućnosti 3. maja značilo bi i daljnje poslovanje Uljanika. Tome težimo, a važno je da to i radnici razumiju – ističe premijer. 


Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat u četvrtak je uoči sjednice Vlade izjavio da se davanjem uvjetnog državnog jamstva od 150 milijuna kuna Brodogradilištu 3. maj želi omogućiti da se u iduće dvije godine sve što je u škveru završi i isporuči, a potvrdio je i da postoje zainteresirani ulagači u tu kompaniju.


Odgovarajući na upit novinara Horvat je kazao da operativna priča sada prelazi u ruke Uprave brodogradilišta, bez koje se nikakvi konkretni pozitivni pomaci se neće dogoditi. Upitan hoće li radnici 3. maja biti zadovoljni, Horvat je izjavio kako je siguran da hoće.


Horvat je radnicima 3. maja i bivšim radnicima Uljanika, koji su na burzi, poručio da potpuno ista pravila, smjernice i namjere postoje i prema brodogradilištima u Puli i Rijeci.


»Imali smo nekoliko prilika, neke dobre stvari do sada i napraviti za pulski škver, mislim da su se neke stvari propustile. Ovo što radimo za Rijeku je jedna dobra korelacija između Vlade, lokalne samouprave, Uprave brodogradilišta, radnika i sindikata. Kada postoji želja, namjera, iskrenost za istim stolom, onda se dođe i do rezultata«, izjavio je Horvat novinarima.


Na pitanje novinara što ako se ne ispune uvjeti za dobivanje državnog jamstva, Horvat je kazao da onda od svega neće biti ništa. Upitan pak hoće li 150 milijuna kuna biti dovoljno da se 3. maj pokrene, Horvat je kazao »za prva dva koraka, da«.


»Želja i namjera je da u slijedećih otprilike oko dvije godine sve ono što u škveru je da se i završi i isporuči«, rekao je Horvat.


Potvrdio je da postoje zainteresirani investitori za 3. maj, « i neki novi i neki stari već poznati«, kazavši kako će više reći o tome kad se konkretiziraju stvari.Vlada bi danas trebala donijeti odluku o davanju državnog jamstva za kreditno zaduženje Brodogradilištu 3. maj kod Hrvatske banke za obnovu i razvoj (HBOR) i drugih banaka, radi stvaranja preduvjeta za pokretanje proizvodnje i završetak započetih novogradnji, a s ciljem umanjenja postojećih gubitaka za Hrvatsku.Plan za spas Brodogradilišta 3. maj predviđa da vjerovnici prihvate isplatu 15 posto njihovih potraživanja odmah, uz obvezu da za ostatak neće blokirati račun 3. maja tijekom sljedeće dvije godine. Isplata bi trebala biti osigurana novcem iz proračuna, kao i novac za pokretanje proizvodnje.Direktor 3. maja Edi Kučan sredinom kolovoza rekao je da bi vjerovnici do kraja mjeseca potpisali izjave o stavljanju u mirovanje većeg dijela svojih potraživanja sljedeće dvije godine. Mirovanje 85 posto potraživanja omogućilo bi pokretanje proizvodnje te dovršetak započetih brodova u riječkom brodogradilištu.To su brod za prijevoz rasutog tereta za kanadskog naručitelja Algomu i brod za prijevoz automobila i kamiona, koji se nalaze u opremnoj luci 3. maja, te brod za prijevoz kemikalija, koji je u brodogradilištu Uljanik u Puli. Brod za prijevoz automobila i kamiona je u stečajnoj masi Uljanika, te za njega treba pronaći pravno rješenje, a brod u Uljaniku je u punom vlasništvu 3. maja, pa ga se može ponovno dotegliti do Rijeke na opremanje, kad se osiguraju uvjeti. Račun 3. maja blokiran je potraživanjima u ukupnom iznosu nešto manje od 80 milijuna kuna, a pojedinačni vjerovnici s najvećim potraživanjima su Ministarstvo financija i HEP. Trgovači sud u Rijeci početkom kolovoza ponovno je odgodio ročište radi rasprave o pretpostavkama za otvaranje stečaja u tom brodogradilištu i to za 26. rujna, budući da je dogovoreno da se u Ministarstvu gospodarstva do 29.kolovoza utvrdi model financijske konstrukcije i drugih preduvjeta za nastavak proizvodnje.(Hina) xtp/mm/dgru ysbo