U turizmu sam cijeli život i zato ću govoriti o njemu unutar i van politike. Zadnjih godinu dana bavimo se samo funkcijama, a problemi su brojni – kaže Gari Cappelli
– To su obične špekulacije. Činjenica je da sam cijeli život vezan za turizam i da ću o njemu govoriti unutar i van politike, kazao nam je Cappelli. Na pitanje što smatra ključnim problemom turizma, istaknuo je pitanje PDV-a, što stvara nekonkurentnost. Ukazao je i na nepostojanje Akcijskog plana za provođenje Strategije razvoja hrvatskog turizma do 2020., kao i »bezbojnost« Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Inače, predsjednik HDZ-ova Odbora za turizam inženjer je pomorskog prometa, a u HDZ-u je od 1992. Radio je i u Ministarstvu vanjskih poslova nakon čega je 1999. premješten u Trst za konzula u hrvatskom konzulatu te bio zadužen za gospodarsku suradnju. Ondje je ostao do 2003. nakon čega postaje direktor zagrebačkog ureda Jadranskih luksuznih hotela Gorana Štroka. Ima i vlastitu turističku agenciju na Lošinju. Na mjesto gradonačelnika Malog Lošinja došao je 2005., a za predsjednika HDZ-a PGŽ je izabran 2007. da bi iste godine ušao i u Sabor. U 2011. ga je smijenila Jadranka Kosor nakon afere oko tajnog snimanja sastanaka županijskog odbora.
– U posljednih godinu dana se samo bavimo time što će tko biti i na koju će funkciju doći. Isto tako, prije godinu dana na Danima hrvatskog turizma (DHT) se toliko toga najavljivalo, a da li je išta napravljeno? Za mjesec dana kada DHT budu u Opatiji pitat ću što se od svega najavljenog lani napravilo. Kažu da imamo vremena do 2020., ali ovim tempom nam ni to neće biti dovoljno. Trebalo je napraviti Akcijski plan za realizaciju onoga što je predviđeno Strategijom, no Plana nema i stoga ne znamo što je riješeno, ako jest riješeno, niti kada će se riješiti, kazao je Cappelli. Ukazao je i na to da se u javnosti stalno govori o PDV-u na smještaj od 13 posto, no zaboravlja se da dio obiteljskog smještaja plaća najvišu stopu od čak 25 posto. Problem PDV-a od 25 posto, koliko plaćaju strani autobuseri koji voze u Hrvatskoj, i to po kilometru, samo iduće godine će donijeti milijun noćenja manje i oko 400 milijuna eura manji prihod. Za iduću godinu je priča već završena, obzirom da su ugovori praktički već potpisani, pa treba spašavati 2016., reći će.
Istaknuo je kako o podacima ne govori napamet, već kako se do njih došlo nakon kontakata s autobuserima i agencijama.
Dodajmo i da je Cappelli komentirao i netransparentnu prodaju rapskog Imperiala. Naveo je tada kako su žurnost, kao i misteriozno neobjavljivanje uvjeta za privatizaciju, zacijelo rezultat želje da se pokuša prikriti činjenica da su uvjeti za privatizaciju, koje je izglasalo Upravno vijeće Centra za restrukturiranje i prodaju, u potpunom neskladu s prijedlozima turističke struke.
Od svih prijedloga struke, prihvaćen je samo jedan – da se privatizirani objekti moraju u roku od tri godine razviti minimalno do kategorije 4 zvjezdice. Struka je predlagala, a bez ikakvog objašnjenja, pod velom tajnosti, Upravno vijeće CERP-a odbilo traženo iskustvo ponuditelja u obavljanju djelatnosti, odnosno bonitet, zadržavanje sjedišta društva kao i zatečenog broja radnika, odnosno obvezu provedbe programa zbrinjavanja sukladno kolektivnom ugovoru. Upravno je vijeće odbilo i to da se kupac kazni s 20 posto minimalnog iznosa ulaganja ako objekte ne privede funkciji u skladu s ugovorom, da se kupac kazni s 1 posto minimalnog iznosa ulaganja pri svakom prekoračenju rokova kao i da kvaliteta ukupne ponude, a ne isključivo najviša cijena, bude ključni kriterij natječaja