Problemi splitskog škvera

Problemi za Brodosplit: Monegaški brodovlasnik raskinuo ugovor za velebni “Flying Clipper”

Orjana Antešić

Foto  I.CAGALJ/PIXSELL

Foto I.CAGALJ/PIXSELL

U Brodosplitu su dugo negirali da je došlo do raskida ugovora za »Flying Clipper«, ni riječju ne spomenuvši brodovlasnikov »Letter of Termination«, pismenu obavijest kojom raskida ugovor



RIJEKA Problemi u Brodosplitu. I to s najvećim ponosom Tomislava Debeljaka i njegove ekipe otkad su preuzeli splitski škver, s »najvećim jedrenjakom na svijetu s križnim jedrima«, kako su se rado hvalili iz Brodosplita.


O ovom uistinu impozantnom, 162 metra dugačkom jedrenjaku »Flying Clipper«, vrijednom oko pola milijarde kuna, malo je toga što već nije rečeno i napisano. Osim činjenice da je monegaški brodovlasnik još koncem ožujka raskinuo ugovor!


Riječ je o kompaniji Star Clippers, u vlasništvu obitelji Mikaela Kraffta koja u svojoj floti ima tri slična jedrenjaka za luksuzna krstarenja i, po svemu sudeći, prilično im je (bilo) stalo da je upotpune s ovim najnovijim ljepotanom.




O tome svjedoči i objava na njihovoj službenoj Facebook stanici od sredine svibnja u kojoj su, odgovarajući na upit jednog korisnika što je s »Flying Clipperom«, još uvijek iskazivali nadu da će doći do dogovora s brodogradilištem i da će uspjeti preuzeti brod.


Stvar je »pukla«


Međutim, izgleda da je krajem prošlog mjeseca stvar definitivno »pukla«.


Izvori bliski monegaškom brodovlasniku kažu da su protestirane avansne garancije, koje su početkom ovog tjedna i naplaćene u iznosu od oko 15 milijuna eura. S obzirom na to da u Brodosplitu šute, ostali smo uskraćeni za potvrdu informacije prema kojoj je Debeljak odlučio sa svoje strane odgovoriti pokretanjem arbitraže na sudu u Nizozemskoj.


Naš list je u posjedu preslike obavijesti o raskidu ugovora, takozvanom »Notice of Termination«, datiranom na 29. ožujak ove godine u kojem osnivač i vlasnik Star Clippera Mikael Krafft izvještava Tomislava Debeljaka i drugog člana Uprave splitskog škvera Zorana Kunkeru da raskida ugovor.


Argument na koji se poziva Krafft kašnjenje je splitskog škvera s isporukom »Flying Clippera« s obzirom na to da je ugovorni rok, na kojeg se poziva monegaški brodovlasnik, bio još 1. prosinac 2017. godine.


Ozbiljna kašnjenja


– Danas, više od petnaest mjeseci nakon ugovorenog roka isporuke, dolazimo do tužnog zaključka da brod još uvijek nije završen niti isporučen – konstatira Mikael Krafft u ovom dopisu, pozivajući se na članak 12. iz Ugovora prema kojemu, kao kupac, može raskinuti ugovor ako brod ne bude isporučen unutar 3,5 mjeseca od ugovorenog roka isporuke.


Nakon što smo dobili i dodatnu potvrdu iz Star Clippersa da su koncem ožujka raskinuli ugovor sa Brodosplitom »zbog ozbiljnih kašnjenja od strane brodogradilišta«, ovih smo dana tako »podebljani« upit ponovno dostavili prema Tomislavu Debeljaku i upravi splitskog škvera.


– Stav je Uprave da je još prerano izlaziti u javnost s podacima – bilo je sve s čime su odgovorili iz ureda tamošnjeg glasnogovornika.Prema neslužbenim informacijama, država na »Flying Clipperu« ima aktivnih 12,7 milijuna eura državnih jamstava. Izvori bliski Ministarstvu financija početkom ovog tjedna negirali su da je došlo do njihovog protestiranja.


okvir


Zavjet šutnjeDa se brodovlasnik »Flying Clippera« odlučio povući, po splitskim se kuloarima naveliko bruji i nagađa, ali u samom brodogradilištu o tome vlada zavjet šutnje. Prva neslužbena informacija da se nešto ozbiljno zakuhalo oko ovog jedrenjaka do nas je došla početkom travnja. Međutim, iz Brodosplita su tada negirali da je došlo do raskida ugovora za »Flying Clipper«, ni riječju ne spomenuvši da su zaprimili brodovlasnikov »Letter of Termination«, odnosno pismenu obavijest kojom raskida ugovor.