Turističko poslovno vijeće pri HGK

Malim brodarima i čarterašima jedna od gorih turističkih sezona

Alenka Juričić Bukarica

Na rezultate sezone su utjecali i problemi oko PDV-a za strane autobusere koji su hrvatski turizam samo dosad koštali 200 milijuna eura, upozorava turistička struka



RIJEKA  Općenito je turistička sezona bila dobra, ovogodišnje su vremenske neprilike odigrale svoju ulogu, a o »srpanjskoj rupi« potrebno je razgovarati i zauzeti stajališta te ona mora biti pouka za sljedeću godinu, kazao je Franco Palma, predsjednik Turističkog poslovnog vijeća (TPV) pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) na ovotjednoj sjednici Vijeća.


Na resornom je sastanku, primjerice, Iva Bahunek, direktorica Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) istaknula kako je u području hotelijerstva u srpnju i kolovozu podbacio Kvarner, dok su gradovi na obali, kao što su Dubrovnik, Split i Zadar iznimno dobro poslovali.


Kampovi su zbog vremenskih neprilika ostvarili minus od jedan do dva posto u odnosu na prošlu godinu, dok su putničke agencije ostvarile slične rezultate kao i lani. Tom je prilikom Ivo Fatović, predsjednik Hrvatskog udruženja putničkih agencija HGK, napomenuo kako je broj domaćih gostiju u padu te kako velik broj gostiju ostvaruje tek jedno do dva noćenja i stalno je u pokretu.




Miro Šangulin, predsjednik Udruženja turističkih brodara HGK, smatra kako je ova sezona bila neuspješna te nitko u njoj neće zaraditi. Cijene su spustili do minimuma te će ekonomski efekti biti tri puta slabiji. Jednu od najgorih sezona bilježi i čarter brodova. Naime, prema podacima Komore, u čarteru je ove godine 200 do 250 novih brodova te je prisutna velika konkurencija.


   – Potreban je dobar marketing te posebno oglašavanje nautičkog turizma, istaknuo je Ivica Jurišin, predsjednik Udruženja čarteraša HGK, dok je predsjednik Udruge hrvatskih restoratera Abi Shalabi istaknuo problem pojave velikog broja »fast food« konkurencije, koja se ne mora pridržavati određenih pravila koje restorani moraju poštovati.


Na sjednici Turističkog poslovnog vijeća istaknuto je, primjerice, i kako ruralni turizam ove godine bilježi dobre rezultate. Kapaciteti su dobro popunjeni, a dolaze i strani gosti. Iako, u Zajednici ruralnog turizma ističu nezadovoljstvo brigom o ovom turističkom segmentu koji je prepušten sam sebi.


   Turistički djelatnici ponovo su ukazali i na problem PDV-a za strane autobusere koji je već ove godine dobrano koštao hrvatski turizam preusmjerivši dio autobusera u druge zemlje.


   – Problem visine poreza, ali i procedure oko njegove prijave i plaćanja, doveo je do toga da Hrvatska gubi 200 milijuna eura otkazivanjem inozemnih prijevoznika, koji dovode goste najviše u predsezoni i posezoni, naglasila je Leila Krešić-Jurić, direktorica Sektora za turizam HGK, navodeći i kako je Komora Ministarstvu financija uputila prijedlog za smanjenje PDV-a i pojednostavljenje procedure.


S obzirom na to da je turistički sektor potencijalan generator novih prihoda i drugim sektorima, taj će prijedlog biti dio cjelovite inicijative za smanjenje stope PDV-a za cijeli turistički sektor, koji će članovi TPV-a uputiti Vladi na predstojećim Danima hrvatskog turizma koji se u listopadu održavaju u Opatiji.