Brojne primjedbe državne revizije

ACI u neredu: nabava bez plana, sustav bez kontrole

Darko Pajić

Stanje u ACI-ju je više godina bilo na rubu zakonitosti, stoga bi se nalazom revizije morale pozabaviti i neke druge institucije, prije svih USKOK i DORH, jer je očito kako za sve nezakonitosti u ACI-ju uglavnom nitko nije odgovarao



RIJEKA Državni ured za reviziju obavio je u prvoj polovici ove godine kontrolu javne nabave u ACI-ju, Jadroliniji i Luci Rijeka, te za sve tri državne tvrtke generalno iznio ocjenu kako sustavi javne nabave nisu učinkoviti. 


Daleko najviše primjedbi zabilježeno je u ACI-ju, gdje je očita loša unutarnja organizacija i pravi nered u provođenju i kontroli javnih natječaja, pored čega je revizija utvrdila kako u planu investicija za 2013. godinu od nabrojanih 18 projekata u vrijednosti 127,3 milijuna kuna, većina nije realizirana. Revizija je ocijenila da je nepostojanje jasnih procedura planiranja i provođenja postupaka svih sudionika u procesu nabave, kao i promjene članova Uprave, utjecalo na znatno manje ostvarenje plana ulaganja. No, to je tek jedna od brojnih primjedbi vezanih uz način poslovanja ACI-ja, gdje nerijetko nema kontrole postupaka čak ni kad je riječ o vrijednosti ugovorenih projekata i stanja izvedenog na terenu.  


Kako iz svega proizlazi stanje u ACI-ju je više godina bilo na rubu zakonitosti, a brojni poslovi ugovarani su bez javnog nadmetanja i bez adekvatne kontrole. Stoga bi se nalazom revizije morale pozabaviti i neke druge institucije, prije svih USKOK i DORH, jer je očito kako za sve nezakonitosti u ACI-ju uglavnom nitko nije odgovarao, niti su podignute optužnice i pokrenuti sudski procesi. 




Na pitanja naše redakcije o nalazu revizije iz ACI-ja je stigao odgovor u kojem se navodi kako za razdoblje od 2011. do polovice 2012. godine ne mogu odgovarati na pitanja, jer je tada Nadzorni odbor bio u potpuno drukčijem sastavu od današnjeg. Aktualna Uprava na čijem je čelu Doris Peručić navodi kako je Nadzorni odbor od polovice 2012. godine pokrenuo aktivnosti na preispitivanju procesa i procedura tadašnje nabave. Dodaje se kako je NO i Revizorski odbor početkom 2013. godine dao nalog i naputke  tadašnjoj Upravi za izradom Pravilnika o nabavi roba, ugovaranju usluga i ustupanju radova, kao i da zbog promjena članova Uprave, navedeno nije realizirano. 


“S obzirom na zaključke državne revizije te slijedom utvrđenih i drugih propusta, Uprava je donijela odluku o smjeni rukovoditelja odjela nadležnih za nabavu, investicije i financije. S novim ustrojem uprave   postavljena je upravo funkcija nabave kao jedan od prioriteta. S obzirom na nisku učinkovitost u dosadašnjem razdoblju, Društvo je i prije završetka revizorskog izvješća pokrenulo niz aktivnosti na razvoju nabave u svim aspektima s ciljem osiguranja visoke transparentnosti nabavnog opsega i postupaka, smanjivanja rizika, te osiguravanja optimalne vrijednosti za novac u budućim investicijama”, navodi se između ostalog u odgovoru iz ACI-ja u kojem pobrojan i niz drugih mjera koje se provode radi poboljšanja sustava nabave. 


Više u tiskanom izdanju Novog lista, u ponedjeljak, 8. rujna 2014.