Iskaz o tragediji

Vozač kamiona iznio obranu i objasnio što se dogodilo: ”Nisam uspio zakočiti. Nisam mogao ništa”

P. N.

Foto Nikola Cutuk/PIXSELL

Foto Nikola Cutuk/PIXSELL

Vozača kamiona tereti se za izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu iz čl. 227. st. 1. i 4. Kaznenog zakona, pritvoren je na mjesec dana, a njegov iskaz je snimljen i u nazočnosti njegova branitelja kojeg mu je angažirao njegov poslodavac, vlasnik tvrtke koja se cestovnim prijevozom bavi već više od 25 godina.



Vozač kamiona koji je u petak s 90 kilometara na sat uletio na odmorište Novska na A3 i ozlijedio dvije žene te ubio dvije 14-godišnjakinje dao je iskaz u sisačkom Županijskom državnom odvjetništvu. Tvrdi da nije mogao ništa učiniti kako bi spriječio tragediju.


“Nisam uspio zakočiti. Nisu odradile kočnice. Nisam mogao ništa”, pokušao je 60-godišnji vozač kamiona iz Sesveta u razgovoru s policijom objasniti razloge zbog kojih je njegov kamion u petak oko 9.30 uletio na odmorište kod Novske i usmrtio dvije djevojčice i ozlijedio dvije žene, piše Jutarnji list.


Kod te obrane ostao je i na ispitivanju u subotu popodne u sisačkom Županijskom državnom odvjetništvu, dodavši da mu je žao zbog nesreće. Vozača kamiona tereti se za izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu iz čl. 227. st. 1. i 4. Kaznenog zakona, pritvoren je na mjesec dana, a njegov iskaz je snimljen i u nazočnosti njegova branitelja kojeg mu je angažirao njegov poslodavac, vlasnik tvrtke koja se cestovnim prijevozom bavi već više od 25 godina.




“Mogu vam potvrditi da je moj klijent izrazio žaljenje zbog nesreće te da nije dodatno rekao ništa više od onoga što je iskazivao u policiji”, izjavio je za Jutarnji list odvjetnik Luka Lenić, koji je prije bio i načelnik u I. postaji prometne policije. Lenić je rekao da će se žaliti na rješenje o određivanju pritvora njegovu branjeniku jer smatra da ne postoji opasnost da bi njegov klijent na slobodi mogao ponoviti kazneno djelo.


Ključno i najintrigantnije pitanje je zašto vozač s gotovo 40-godišnjim iskustvom nije smanjio brzinu prilikom ulaska na benzinsku crpku, iako mu je jasno istaknut znak ograničenja brzine na 40 kilometara na sat. Da je htio natočiti gorivo, kako je rekao policiji, trebao je skrenuti krajnje desno, u prometni trak koji bi ga odveo do pumpi namijenjenih točenju goriva za kamione, a on je nastavio srednjim trakom i prvo je udario u vozilo HAC-a te je nastavio kretanje prema parkiralištu gdje su bila osobna vozila, putnici, djeca.


Koseći sve pred sobom na mjestu je usmrtio dvije 14-godišnjakinje, 26-godišnjakinji je nanio ozljede opasne po život, a 28-godišnjakinji teške ozljede, nakon čega je kamion preko rubnjaka prešao na zelenu površinu i zaustavio se.


Izvanrednim tehničkim pregledom ustanovljeno je da su sve bitne funkcije kamiona, od kočionog sustava do tempomata za koji je vozač tvrdio da se zablokirao, bile ispravne. Prije pokušaja zaustavljanja odmarao se kod Županje, a cijelo vrijeme vozio je 90 km/h i prevalio je 140 kilometara bez zaustavljanja, koristeći tempomat.


Po ocjeni tužiteljstva neprilagođena brzina temeljni je uzrok teške nesreće. Nedvojbeno je ustanovljeno da je vozač sa 50 km na sat više od dopuštene brzine i natovaren sa 20 tona građevinskog ljepila ušao u odvojak za benzinsku crpku, iako je trebao usporiti na 40 km/h.


Zašto je “prošišao” mimo crpke na parkiralište puno ljudi, umjesto da je produžio ravno po traku namijenjenom za izlaz s crpke nikome nije jasno. Zašto nije upotrijebio sirenu, što se događalo u kabini? Sve su to pitanja bez odgovora. Nije bio pod utjecajem alkohola, a je li bio pod utjecajem nekih lijekova koji su mogli bitno utjecati na njegovu sposobnost pokazat će vještačenje.


Jutarnji list neslužbeno doznaje da bi se mogao zatražiti njegov zdravstveni karton kako bi se ustanovilo jesu li mu zbog nekih kroničnih ili akutnih bolesti bili propisani lijekovi koji su nespojivi s vožnjom. Je li bilo razloga za njegovo upućivanje na izvanredni liječnički pregled? Osim vještačenja, analize krvi i urina, u istrazi će biti nužno obaviti uvid i u njegovu radnu knjigu, koju je vodio njegov poslodavac


Jutarnji je kontaktirao i poslodavca koji nije želio davati nikakve izjave. On zna što mu je njegov vozač rekao nakon nesreće, jer je njega prvog nazvao pet minuta nakon što je kamionom usmrtio dvije djevojčice i taj poziv je ostao zabilježen.