Obijesna vožnja

Riječki Mad Max: Dignuta optužnica za divljanje punim gasom od Zameta do Sobola

Slavica Kleva

Boris Prpić nije imao vozačku dozvolu, ali to ga nije spriječilo da neregistriranim i tehnički neispravnim BMW-om juri Rijekom i okolicom. Luda vožnja okončana je u Sobolima gdje je izgubio kontrolu i izletio s kolnika, a zatim se zabio u policijsko vozilo koje mu je prepriječilo put. Rabijatnog vozača policija je zaustavila silom



RIJEKA   Protiv Borisa Prpića (25) iz Rijeke Općinsko državno odvjetništvo podiglo je optužnicu zbog kaznenog djela obijesne vožnje. Optužnicu je primio u istražnom zatvoru u kojem se nalazi nešto više od dva mjeseca, uhićen nakon »ubojite« vožnje Zametom, do tunela Učka, pa preko Matulja i Škurinja, da bi konačno »pao« na suprotnom kraju riječkog prstena, u Sobolima.


Ludu vožnju priuštio je svim sudionicima u prometu tog 8. svibnja oko 10.30 sati kada Prpić, upravljajući osobnim vozilom  marke BMW probnih registarskih oznaka, u Ulici Bože Vidasa nije propustio pješaka koji je stupio na kolnik u namjeri prelaska kolnika na obilježenom pješačkom prijelazu. Nakon toga je pretekao drugo osobno vozilo preko pune crte, a sve to promatrali su djelatnici Druge policijske postaje. U namjeri da ga zaustave i sankcioniraju, najprije su upotrijebili svijetleće, pa zvučne signale, ali bezuspješno, pa su krenuli  za njim.


Davali su policajci Prpiću do znanja da se zaustavi, ali on to nije učinio. Nastavio je voziti Zametskom ulicom u smjeru centra grada. Pretekao je kolonu vozila preko pune crte, a dolaskom do raskrižja sa Zametskom, skrenuo u Lozičinu ulicu gdje je također pretjecao vozila preko pune linije i nekoliko vozila u zavoju. Došao je do raskrižja Zametske  i Nove ceste na Krnjevu gdje se promet regulira semaforima, ponovo je pretekao kolonu i nastavio vožnju Novom cestom, a sve kako bi se dočepao centra grada. Brzinu nije smanjivao.




Došao je tako i do raskrižja Ulica Franje Čandeka i Antuna Barca. I tu je pretekao više vozila preko pune crte, a dolaskom do raskrižja u Ulici Antuna Barca kod čvora Rujevica gdje se promet regulira semaforom, pretekao kolonu vozila ne zaustavivši se na crvenom svjetlu, već je nastavio vožnju prema zaobilaznici gdje se uključio u smjeru Rupe. Dolaskom na križanje  za Matulje nastavio se brzo kretati u smjeru tunela Učka, a kod čvora za skretanje za Opatiju gdje se promet odvija također uz pomoć semafora, ponovno pretječe kolonu vozila ne zaustavljajući se na crveno svjetlo. Dakako, cijelo vrijeme opasno ugrožava sigurnost drugih sudionika u prometu, a prilikom kretanja prema tunelu Učka u više navrata je pretjecao vozila preko pune crte, nakon čega se udaljio velikom brzinom, najvjerojatnije u smjeru Veprinca.


Vrebala ga je policija  i nekoliko sati kasnije. Prpića je oko 15.30 sati opazila patrola Prometne policije koja ga pokušava  zaustaviti u Osječkoj ulici uz upotrebu zvučnih i svjetlosnih signala.


No, Prpić se apsolutno na to ne obazire, već se na križanju Osječke i spoja autoceste polukružno okreće i nastavlja ludu vožnju u smjeru Škurinja, gdje također u više navrata pretječe vozila preko pune uzdužne linije i potom  skreće u ulicu Ive Lole Ribara, naravno na crveni svjetlosni signal. Potom ulazi u Ulicu Save Vukelića, vozi Ulicom 22. lipnja, vraća se u Osječku ulicu i krećući se cijelim putem strašno velikom brzinom, ugrožava sebe i druge sudionike u prometu. Dolaskom u Osječku, ponovo pretječe preko pune linije, skreće udesno na raskrižju  na autocestu A7, prošavši na crveni svjetlosni signal i kreće  u pravcu Orehovice.


I tu također prekoračuje brzinu kretanja, ugrožava druge sudionike uporabom dugih svjetala u tunelima Škurinje, Katarina i Trsat, naglim kočenjem nakon što bi se približio drugom sudioniku ne poštujući razmak između vozila, pa dolaskom na čvor Orehovica skreće udesno i nastavlja vožnju autocestom A6 u smjeru Kikovice vozeći »slalom« i ugrožavajući druge sudionike.


Izgubio kontrolu


Dolaskom na raskrižje autoceste A6 i DC 3 gdje se promet regulira prometnom signalizacijom, Prpić je oduzeo prednost jednom osobnom automobilu i nastavio kretanje po DC3 u smjeru Čavala, a dolaskom u Sobole zbog neprilagođene brzine u više navrata prelazi na suprotonu stranu kolnika. Prolaskom nadvožnjaka Soboli, stotinjak metara dalje, zbog neprilagođene brzine Prpić gubi kontrolu nad vozilom. Vozilo se zanijelo i pritom izletjelo izvan kolnika s desne strane ceste na zemljano-kameni usjek.


Kasnije je utvrđeno da Prpić cijelo vrijeme upravlja neregistriranim i tehnički neispravnim  vozilom i prije stjecanja prava na upravljanje vozilom, dakle bez vozačke dozvole.  Tužitelj stoga i podiže optužnicu da je kao sudionik u cestovnom prometu Prpić iz obijesti teško kršio propise iz sigurnosti prometa, pretječući na nepreglednim mjestima kolone vozila, vozio brzinom koja prelazi 50 km/h iznad naznačenog ograničenja brzine i time izazvao opasnost za život tijela i ljudi.


Trenutak nakon što je izletio s ceste, pokušao je bježati pred službenim policijskim vozilom, odnosno djelatnicima Prometne policije koji su ga pokušavali zaustaviti. Zapriječili su mu prolaz postavljanjem službenog vozila na prometnom traku ispred njegovog BMW-a, te u trenutku kada je  policijski službenik započeo s izlaskom iz vozila kako bi primijenio  policijske ovlasti prema njemu da ga spriječi, vozilom krenuo naprijed. Prpić je prednjim dijelom udario u prednja desna vrata službenog vozila, nakon čega je policijski službenik uspio izaći iz vozila na zadnja vrata, pa zajedno s drugim policijskim službenikom uspio konačno svladati rabijatnog vozača primjenom sredstava prisile. Stoga će Prpić odgovarati i za drugo kazneno djelo, da je silom spriječio službenu osobu u obavljanju službene radnje u okviru njezinih ovlasti i time doveo tijelo službene osobe u opasnost.


Kad je priveden i ispitan u tužilaštvu, Prpić je prvo djelo priznao, no za drugo je rekao da je autom »proklizio« te se »zbog blage kosine zabio u policijski auto, inače mu nije bila namjera udariti ih«. Istražni zatvor Prpiću je produljen jer i dalje postoje razlozi, iskazan visok stupanj bezobzirnosti, mogućnost ponavljanja inkriminiranih djela, a kako je riječ o višestrukom recidivistu s četirima presudama, između ostalog i za kazneno djelo izazivanja prometne nesreće, prijedlog da ostane u istražnom zatvoru je utemeljen.