Opasnost od moguće nezgode u Plasama prouzročena je isključivo ljudskom pogreškom dežurnog djelatnika
RIJEKA/PLASE – Opasnost od moguće nezgode ili sudara vlakova u Plasama prouzročena je isključivo ljudskom pogreškom našeg dežurnog djelatnika, koji će zbog toga dobiti izvanredni otkaz ugovora o radu. Svim putnicima ispričavamo se na neugodnosti i čekanju uz napomenu kako oni na temelju putne karte imaju pravo zatražiti financijsko obeštećenje od operatera, a to je HŽ Putnički prijevoz.
Na ovaj način predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić reagirao je na nezgodu, koja se u utorak poslijepodne dogodila u željezničkom kolodvoru Plase, gdje je u posljednji trenutak izbjegnut sudar dvaju putničkih vlakova.
Iako službeno još uvijek nije utvrđen uzrok nezgode u očevidu kojeg su obavili policijski službenici PU Primorsko-goranske te istražno povjerenstvo HŽ Infrastrukture, HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Carga, Peričić otvoreno govori kako će i istraga utvrditi ono što je već sada očito, a to je odgovornost dežurnog prometnika na kolodvoru Plase.
Samo 150 metara dijelilo je putnike iz dvaju putničkih vlakova od tragedije nemjerljivih razmjera. Putnički vlak krenuo je iz Rijeke za Moravice u 15 i 20, a brzi putnički krenuo je iz Zagreba za Rijeku u 11 sati.
No, na željezničkoj postaji Plase oko 16 sati odjednom su se dva vlaka našla licem u lice, na istom željezničkom kolosjeku samo u suprotnim smjerovima. Sreća u nesreći je da je putnički vlak iz Rijeke usporavao jer je morao stati po redu vožnje u stanici Plase, a brzi iz Zagreba ne bi trebao stati u Plasama već produžiti s vožnjom, ali kad je strojovođa zagrebačkog vlaka uočio putnički, počeo je kočiti.
Putnici iz jednog i drugog vlaka u panici nisu znali što ih je snašlo ali kad su izašli i vidjeli da se na istom kolosjeku nalaze dva vlaka na udaljenosti 150 metara, nije im bilo svejedno, tek im je polako dolazilo do svijesti što su izbjegli.
Smrznuti putnici
Ekipa našeg lista uputila se u Plase i nedaleko dviju željezničkih kompozicija zatekla promrzle putnike iz jednog i drugog vlaka, ukupno njih oko četrdesetak.
– Čekamo prijevoz, ali nije još stigao, rekao nam je putnik iz zagrebačkog vlaka Amir Vejzović. »Katastrofa«, uspio je promrmljati ne vjerujući da su izbjegli sudar vlakova za dlaku.
– Ne znam ja tko je kriv ali čini mi se da je prometnik taj koji mora voditi računa o kolosjecima i skretanju kompozicija. Nemate koga ni pitati, vidite da stojimo, a samo nam je rečeno da izađemo iz vlaka jer se čeka željeznička inspekcija, policija i vještaci. Evo, mi se ovdje smrzavamo već a, nigdje nikoga, ogorčeno će putnik. Koliko su ovi iz Željeznica već imali incidenata na prugama diljem naše zemlje mogli su se barem organizirati za incidentne situacije i odmah nuditi putnicima kavu i pecivo, veli jedan od putnika.
Malo dalje, na pružnom prijelazu spuštena rampa, vozači stoje i čekaju ne samo da se obavi očevid nego i da se sklone kompozicije. Sve je dobro što se dobro završi, rekao nam je u prolazu Alen Šubat iz Zlobina koji je također sjedio u automobilu i strpljivo čekao da se digne rampa.
Sramota za željeznicu
– Sramota za željeznicu. Čekamo tri sata i nitko da nam se obrati, ogorčeno je rekao student druge godine Pravnog fakulteta u Zagrebu Karlo Odak koji je za prijevoz do Rijeke odabrao baš željeznicu. Kupio sam povratnu kartu koja košta 250 kuna. Naravno, povratna traje šest dana, ja putujem šesti dan i kažu mi da karta ne vrijedi više. Kupim danas kartu u jednom smjeru, platim 130 kuna i gdje završim? U Plasama, nakon što od 11 sati putujem za Rijeku, niti dvjestotinjak kilometara udaljenosti iz Zagreba.Sad je već 18 i 30, a ja nisam nigdje stigao.
Po putnike je stigao Autobus iz Rijeke, a očevid je započeo oko 19 sati. Da li je uzrok ljudski faktor, odnosno prometnik koji je morao voditi računa o skretnicama, kao što se moglo čuti sinoć ili je moguće nastao neki tehnički kvar, saznat će se nakon što policija obavi očevid i razgovara sa željezničarima koji su tijekom jučerašnjeg dana radili u smjeni kakao bi se utvrdile sve okolnosti za dlaku izbjegnute tragedije.