Teška nesreća

Novi detalji o prometnoj u Istri u kojoj je poginuo policajac: Za što sve terete vozača BMW-a?

Portal Novilist.hr

Foto Mateo Sardelin, Glas Istre; Policijski sindikat

Foto Mateo Sardelin, Glas Istre; Policijski sindikat



POREČ U teškoj prometnoj nesreći koja se u nedjelju dogodila na cesti Tar – Poreč, poginuo je 38-godišnji policajac Tomislav Bašić, a 43-godišnja policajka Natalija Bertović Šverko teško je ozlijeđena kad je na njih naletio 24-godišnji vozač BMW-a dok su putovali na posao.


U jednom trenutku 24-godišnji vozač BMW-a koji se kretao u istom smjeru udario je u stražnji dio automobila, u kojemu su se nalazili policajci, te je automobil izgubio nadzor i sletio van kolnika udarivši u stablo, a potom se vratio na kolnik i prevrnuo se na krov.


Uslijed siline sudara policajac je smrtno stradao na mjestu događaja dok je policajka teško ozlijeđena prebačena u pulsku Opću bolnicu na liječenje. Utvrđeno je da je 24-godišnji vozač bio pod utjecajem alkohola od 0,38 promila.




O nesreći se sad oglasio DORH. Objavili su za što sve terete mladića koji je upravljao BMW-om:


– Općinsko državno odvjetništvo u Pazinu je, nakon primitka kaznene prijave Postaje prometne policije Pula-Pola, provelo dokaznu radnju prvog ispitivanja hrvatskog državljanina (1995.) te donijelo rješenje o provođenju istrage protiv okrivljenika zbog postojanja osnovane sumnje da je počinio kazneno djelo protiv sigurnosti prometa izazivanjem prometne nesreće u cestovnom prometu čl. 227. st. 1., 2. i 6. Kaznenog zakona.


Postoji osnovana sumnja da je okrivljenik 23. lipnja 2019. oko 6,40 sati upravljao osobnim vozilom kolnikom izvan naselja Tar-Vabriga, protivno odredbama čl. 37. i čl. 109. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, olako smatrajući da takvom vožnjom neće ugroziti sigurnost sudionika u prometu.



Osnovano se sumnja da na ravnom cestovnom potezu gdje je kolnik razdijeljen uzdužnom isprekidanom crtom na dvije kolničke trake namijenjene za promet vozila u oba smjera, vozilo kojim je upravljao nije držao na takvoj udaljenosti od drugih vozila u prometu da, s obzirom na brzinu kretanja vozila i druge okolnosti prometa, ne izazove opasnost i ne ometa druge vozače te nije držao potreban razmak kad se kretao iza drugog vozila, tako da ne ugrožava sigurnost prometa.


Okrivljenik je, osnovano se sumnja, u desnoj prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila smjera kojim se kretao, prednjim dijelom vozila kojim je upravljao udario u stražnji dio drugog osobnog vozila, kojim je iz smjera sjevera prema jugu upravljala hrvatska državljanka (1976.) koja je uslijed udarca zadobila teške tjelesne ozljede, dok je hrvatski državljanin (1980.) kao suvozač u tom vozilu smrtno stradao na mjestu događaja, piše DORH.



Mladiću je oduzeta vozačka dozvola, zbog opasnosti da će ponoviti kazneno djelo, a mora se i redovito javljati u policiju.


– Okrivljeniku su naložene mjere opreza obveze redovitog javljanja državnom tijelu svakih 14 dana (čl. 98. st. 2. toč. 3. Zakona o kaznenom postupku) te privremeno oduzimanje dozvole za upravljanje motornim vozilom (čl. 98. st. 2. toč. 8. Zakona o kaznenom postupku) zbog postojanja osobitih okolnosti koje upućuju na opasnost da će ponoviti kazneno djelo ili da će počiniti teže kazneno djelo za koje je prema zakonu moguće izreći kaznu zatvora od pet godina ili težu kaznu kojim prijeti (čl. 123. st. 1. toč. 3. Zakona o kaznenom postupku), cijeneći da se navedena opasnost može otkloniti i primjenom navedenih mjera opreza, priopćio je DORH.