Prometna nesreća

NAJSTARIJI OPTUŽENIK U HRVATSKOJ? 92-godišnji Riječanin vozio prebrzo pa usmrtio pješakinju

Slavica Kleva

Foto: D. ŠKOMRLJ

Foto: D. ŠKOMRLJ

Optužnica protiv Petralija nije pravomoćna, no zasigurno će ostati zapisana u pravosudnim analima kao kuriozitet, ne samo zbog optuženikovih visokih godina, nego i činjenice da je u poznim godinama upravljao vozilom i prouzročio smrt pješakinje



RIJEKA Podignuta je optužnica protiv 92-godišnjeg Riječanina Dantea Petralija zbog izazivanja prometne nesreće iz nehaja jer je kao sudionik u cestovnom prometu prekršio propise o sigurnosti prometa i time prouzročio smrt jedne osobe. Optužnica protiv Petralija nije pravomoćna, no zasigurno će ostati zapisana u pravosudnim analima kao kuriozitet, ne samo zbog optuženikovih visokih godina, nego i činjenice da je u poznim godinama upravljao vozilom i prouzročio smrt pješakinje.


Riječ je o prometnoj nesreći koja se dogodila 3. veljače ove godine oko 11.20 sati u Krešimirovoj ulici, nadomak pošte 2. Petrali se kretao osobnim vozilom marke citroën AX vanjskim prometnim trakom Krešimirove ulice u smjeru Kantride. Dolaskom kod kućnog broja 7 na preglednom dijelu ceste, olako držeći da neće ugroziti sigurnost drugih sudionika u prometu, propustio je prilagoditi brzinu kretanja vozila osobinama i stanju ceste, vidljivosti i gustoći prometa radi pravovremenog zaustavljanja vozila kako bi obratio pažnju na pješakinju.


Pješakinja, 74-godišnja Petra Kožul, prelazila je u tom trenutku kolnik s četiri kolnička traka izvan obilježenog pješačkog prijelaza, iz smjera juga u smjeru sjevera. Uslijed udarca nesretna pješakinja je odbačena na poklopac motora i vjetrobransko staklo, nakon čega je pala na kolnik, pritom zadobivši niz teških ozljeda. Na žalost, pješakinja je istog dana oko 23.50 sati preminula na odjelu intenzivne njege KBC-a Rijeka.




Ispitan na tužilaštvu, Petrali je negirao djelo, kazao je da nije mogao vidjeti pješakinju jer mu je dolazila s desne strane, iza vozila te da je nenadano izašla na cestu ispred njega.


No, na temelju prikupljenih podataka, prije svega prometnim i sudsko-medicinskim vještačenjem nesretne pješakinje, utvrđeno je da je došlo do čelnog naleta automobila na pješakinju, pri čemu je ostvaren sraz desnog čelnog dijela automobila s desnom bočnom stranom pješakinje.


Petrali se kretao brzinom od 75,5 km/h, dok je naletna brzina iznosila 65,5 km/h. Petrali je mogao zakočiti kad je uočio pješakinju, s obzirom na to da se nalazio 21 metar udaljen od mjesta naleta, vidljivost je bila dobra i nije bilo prepreke koja bi dodatno smanjila uočavanje pješakinje. Da se kretao propisanom brzinom do 50 km/h i kočio, zaustavio bi se i izbjegao pješakinju, tvrdi se u prometnom vještačkom nalazu.


Dodatno je pregledan i videozapis s nadzorne kamere Hrvatskih pošta, iz kojeg se vidi pravac kretanja pješakinje. Bila je odjevena u tamnu odjeću, neposredno prije naleta gustoća prometa je bila smanjena, što je pridonijelo povećanju vidljivosti pješaka u prometu.