Traže, mole, upozoravaju...

Mještani Jadranova: Pogibija motociklista posljednje upozorenje, nećemo više čekati prekriženih ruku

Anto Ravlić

Ne pamti se teža nesreća na ulazima u Jadranovo u posljednje vrijeme od ove u kojoj su poginuli talijanski motociklisti

JADRANOVO Pogibija dvojice talijanskih motociklista tragičan je događaj, ali ne predstavlja iznenađenje za mještane Jadranova koji godinama upozoravaju na prijeteće izlaze na magistralu u njihovu mjestu koje manjim dijelom prelazi sjeverno od magistrale. O spojevima Jadranova s magistralom ne može se govoriti kao o crnim točkama jer statistički podaci ne potkrepljuju dojam opasnosti. Posljednjih godina bilo je smrtnih slučajeva na magistrali, no nemaju veze s izlazima na prometnicu koja je ljeti opterećena prometom. Prema Dramlju je poginuo zaposlenik na održavanju ceste i pješak koji je hodao noću po magistrali na ulazu u Crikvenicu. Pogibija dvojice talijanskih motociklista prvi su ovogodišnji smrtni slučajevi na području Policijske postaje Crikvenica koja pokriva i područje Novog Vinodolskog i Vinodolske općine. 

Rizičan potez




Ne pamti se niti teža nesreća na ulazima u Jadranovo u posljednje vrijeme, no svatko tko češće mora autom iz Jadranova na magistralu zna da se ljeti mora reagirati ekspresno ako se želi uključiti na glavni pravac. Jadranovo ima dva spoja s cestom Crikvenica – Kraljevica. Na zapadnom spoju ljeti promet doseže do 16 tisuća, na istočnom 17 tisuća vozila na dan. Još jedan spoj je izlaz zaseoka Smokova koji se nalazi iznad magistrale, a u posljednje vrijeme problema ima i kod benzinske postaje. Iako je iz pravca Kraljevice zabranjeno skretanje preko pune crte na benzinsku, mnogi vozači ne drže se zabrane. Ili skrenu ulijevo kojih stotinu metara istočnije, gdje je skretanje dopušteno, i vrate se na benzinsku. Vjerojatno su to kanili učiniti mladi talijanski motociklisti kad su se zaustavili kako bi propustili kolonu koja je pristizala iz smjera Crikvenice. 


Najproblematičniji je zapadni ulaz u Jadranovo. Vozači koji se uključuju na magistralu i žele nastaviti ka Rijeci nemaju lagan posao ljeti. Ograničenje na prilazu raskršću je 60 kilometara na sat. Ograničenje kao ograničenje. Mnogi ga se ne bi držali. Srećom, policija je »vječno« na tom raskršću i vjerojatno se nazočnosti policije može zahvaliti da nema više nesreća i žrtava. 


Postoje planovi za rekonstrukciju raskršća. Na zapadnom ulazu je zahvat kompliciraniji jer bi prilazu cestu trebalo dignuti 150 metara da dohvati razinu Jadranske magistrale. No, postoji idejno rješenje za istočni ulaz. 


Građanski bunt




Zamjenik gradonačelnika Crikvenice Veselko Mutavgjić pokazuje idejno rješenje kružnog toka na tom ulazu. Njime bi se riješio južni spoj Jadranova, ali i osigurao siguran pristup Smokova magistrali. Grad Crikvenica nema ingerencija nad državnom cestom, ali je sigurno zainteresiran za rješavanje opasnih točaka. Građevinski zahvat ne bi bio presložen jer ima dovoljno mjesta za rotor, kažu u Gradu Crikvenici. Na inerciju je ogorčen i predsjednik Mjesnog odbora Jadranovo Manolito Matetić.


– Zar se trebalo dogoditi da netko pogine da se nešto pokrene? Očito je kod nas tako. Već godinama upozoravamo da će se nešto dogoditi, da imamo opasne spojeve na Jadransku magistralu, da su nepregledni, da se automobili teško priključuju. Tražimo, molimo, upozoravamo, ali nema odjeka. Mislim da je pogibija dvojice mladih motociklista posljednje upozorenje. Mi nećemo više čekati prekriženih ruku. Izrazit ćemo svoj bunt građanskim neposluhom. Neprestano ćemo prelaziti preko pješačkog prijelaza preko magistrale nadomak benzinske postaje. Tko zna koliko puta sam ponavljao da je i taj prijelaz opasan, da nema odgovarajuće vertikalne signalizacije, da nema svjetlosnog upozorenja, ljutito komentira predsjednik MO Jadranovo Matetić pozivajući još jednom odgovorne da se napokon trgnu.