Prazne sjedalice

Zašto Kantrida protiv Dinama nije bila rasprodana?

Ivan Volarić

U klubu su, dojam je, ipak otišli prebrzo naprijed za sve siromašniji riječki navijački nogometni puk. Nije da ljudi ne žele, neki doslovno – nemaju. I to je najveća istina



RIJEKA » Prema slobodnoj procjeni derbi protiv »Dinama« na Kantridi je pratilo oko devet tisuća gledatelja. Službeni podatak iz kluba glasi: na tribinama je bilo 7168 gledatelja s plaćenim ulaznicama!


Usporedbe radi, oglede istih suparnika na Kantridi u posljednje vrijeme uglavnom je pratio trend rasprodanog stadiona, odnosno kada se odbije tampon zona i gostujući kavez, na tribinama je bilo između devet i devet i pol tisuća gledatelja. Budući da »Rijeka« igra sve bolje i da je ova utakmica izravno odlučivala o prvom mjestu jasno je da ovaj negativan trend zahtjeva ozbiljnu analizu. Postoji barem nekoliko logičnih objašnjenja zbog kojih su navijači »Rijeke« počeli birati utakmice. Prvo i osnovno sve teža ekonomska situacija i da su u klubu uoči sezone odlučili povisiti cijene ulaznica za pojedine tribine. Istina, djelomično su to kompenzirali na druge načine, osim toga stoji i argument da ovosezonska »Rijeka« sigurno vrijedi svaki novčić kojega se treba izdvojiti za ulaznicu, ali dio navijača jednostavno nema novaca za dodatne izdatke.


Novi navijači


Netko će ponuditi logično objašnjenje da je klub kod određivanja cijena ulaznica pokazao veliku socijalnu osjetljivost i da nije poskupio ona najjeftinija mjesta na tribinama E, E-1 i D, no i tu je došlo do određenih promjena koje su se negativno odrazile na posjećnost. Naime, poskupljenje cijena ulaznica za tribine B i C izazvalo je efekt »preslagivanja navijača« sa skupljih na jeftinija mjesta, tribine D, E i E-e, koje su u pravilu ispunjene do posljednjeg mjesta. U konačnici u klubu nisu privukli nove navijače na tribine B i C, već samo popunili mjesta na tribinama D i E koja bi s ozbirom na cijenu ionako bila rasprodana u utakmicama kao što je bila ova protiv »Dinama«. Epilog: nije ostvarena financijska dobit, a na tribinama je manje gledatelja!




   Najbolji primjer dogodio se kada su se dvojica navijača požalila zamjeniku sportskog direktora Ivanu Manceu.


   – Ivane imaš koji paket za Europu, nestalo je ulaznica? – zavapio je jedan navijač, a Mance u čudu odgovorio da sigurno ima još dovoljno paketa u prodaji.


   – Za tribine D i E nema, ostala su samo skuplja mjesta, a 900 kuna mi je ipak malo previše… – odgovorio je navijač očito misleći na tribinu A koja stoji 960 kuna.


   I što da mu čovjek na to odgovori, posebno ako uzme u obzir činjenicu da mnogima danas 500 (koliko primjerice stoji euro-paket za »nečlanove« za tribine B ili C), ili više kuna iznosi znači četvrtinu ili petinu mjesečno kućnog budžeta, a obično to treba pomnožiti najmanje puta dva, a nerijetko i puta tri kada se u tu priču uključe »klinci« ili supruge. Osim toga, odlazak na utakmicu nerijetko znači i više od same ulaznice, posebno kada su u pitanju djeca željna svega pomalo, od klupskih suvenira pa do sokova ili sendviča. Sve to košta.


Komfor


Posebna priča je i jedna druga stvar – komfor. Kantrida ima samo jednu natkrivenu tribinu. Dio navijača »Rijeke« se tradicionalno odlučuje na odlaske na stadion u posljednji trenutak ovisno o vremenu, a na dan utakmica one ionako ne previše jeftine ulaznice (B i C) su najskuplje. Razumljivo, namjera je bila nagraditi članove i pretplatnike, motivirati navijače na kupnju pretplatnih paketa i učlanjenje u klub. No, s druge strane demotiviralo se one neodlučne navijače koji čine razliku između 7.000 i 10.000 gledatelja na stadionu. Treće, ali ne najmanje bitno, jest problem distribucije ulaznica. Ulaznice se danas mogu kupiti samo na stadionu na Kantridi, nema više široke lepeze prodajnih mjesta, kioska ili kafića. Nije se pritom razvila mogućnost online prodaje ulaznica, što u današnje vrijeme predstavlja neizostavni dio ponude svakog većeg društvenog događaja. Nije svima Kantrida pod nosom, uostalom ulaznica kao osnovni klupski proizvod mora postati lako dostupna svima u Rijeci i širem gradskom prstenu otkuda dolazi najveći broj navijača »Rijeke«. Na Kantridi su u posljednje vrijeme povukli mnoštvo hvale vrijednih poteza i svi ovi oko prodaje ulaznica su sasvim sigurno bili povučeni u najboljoj vjeri, ali u klubu su, dojam je, ipak otišli prebrzo naprijed za sve siromašniji riječki navijački nogometni puk. Nije da ljudi ne žele, neki doslovno – nemaju. I to je najveća istina.