Pomoć Tehničkog fakulteta

Izašli iz rupe: Riteh Racing Team dobio garažu

Andrej Petrak

Prepoznajemo ih kao veliku reklamu za naš fakultet i priliku za svjetsku promociju riječkog studija strojarstva, kaže dekan Goran Turkalj



RIJEKA – Riteh Racing Team ubuduće će razvijati bolide koji jure do stotinu kilometara na sat za samo 3,2 sekunde, pale gume i postižu konkretne rezultate u Formuli Student u daleko komfornijim uvjetima, jer od matičnog Tehničkog fakulteta u Rijeci na korištenje su samo za svoje potrebe dobili vlastitu garažu. Riječki studenti tako su se konačno uspjeli maknuti iz omanje »rupe« u kutu studijskih radionica u koju doslovno jedva da je stao sam bolid, što ih ipak nije priječilo da u najprestižnijem svjetskom natjecanju studenata tehničkih znanosti pet godina zaredom ostvaruju sjajne rezultate.


Štoviše, riječki Riteh Racing Team jedini je hrvatski tim koji je uspio osvojiti nagradu na Formuli Student, a još 2010. godine u njemačkom Hockenheimu su u konkurenciji 80 timova iz cijelog svijeta osvojili prvo mjesto u kategoriji ekonomičnosti izrade bolida, dok su 2008. godine u engleskom Silverstoneu osvojili sveukupno treće mjesto. Napore Riteh Racing Teama prepoznali su na Tehničkom fakultetu, a dekan prof. dr. Goran Turkalj napominje da studente žele potaknuti da postižu još bolje uspjehe.


– Rado smo osigurali veće i bolje prostore za rad našem Riteh Racing Teamu. Prepoznajemo ih kao veliku reklamu za naš fakultet i priliku za svjetsku promociju riječkog studija strojarstva. Želimo im pomoći što više možemo – kaže dekan Turkalj.


Detaljan pristup




S uspješnim predstavljanjem Hrvatske i riječkog Sveučilišta na Formuli Student namjeravaju nastaviti i ove sezone, u kojoj će im se pridružiti i studentski timovi iz Zagreba i Splita. Očekuju ih dva službena natjecanja: Formula Student UK, koja se održava na povijesnoj stazi GP Silverstone te Formula Student Italy, krajem godine na stazi Riccardo Paletti Circuit. Ritehovci ove godine sudjeluju s evolucijskom verzijom bolida RRC11, s kojim su prošle godine sudjelovali na međunarodnom natjecanju FS Hungary u Gyoru, gdje je tad novorazvijeni bolid pokazao svoje vrline, ali i mane.


– Trenutačni je bolid, predstavljen na službenom rolloutu prošlog ljeta, težinom od 220 kilograma znatno lakši od prijašnjeg modela. U izradi bolida upotrebljavani su najbolji dostupni materijali, uključujući kompozite olakšane ugljičnim vlaknima, a za ukupan uspjeh zaslužan je vrlo predan i detaljan pristup samoj konstrukciji, velikim dijelom vođen upravo iskustvima s prijašnjih godina – napominju Igor Felc i Hrvoje Novak iz Riteh Racing Teama, koji osim studenata strojarstva, elektrotehnike i brodogradnje s Tehničkog fakulteta, okuplja i studente s drugih sastavnica Sveučilišta u Rijeci.



Premda je projekt Riteh Racing Teama na natječaju za javne potrebe iz tehničke kulture Grada Rijeke ocijenjen pozitivnim ocjenama, na koncu im nisu odobrena nikakva sredstva. Jedan od rijetkih svjetski relevantnih projekata u Rijeci, k tome nastao na inicijativu riječkih studenata, postao je žrtvom rezova u riječkom gradskom proračunu. Ritehovci napominju kako bi njihove mogućnosti bile daleko veće i ciljevi lakše ostvarivi kad bi ih podržao veći broj sponzora i pokrovitelja.   – Razlog teškom pronalaženju sponzora u javnom i privatnom sektoru leži u općem mišljenju da hrvatska gospodarska perspektiva ne leži u razvoju inženjerstva kakvo predstavljamo te zbog toga rijetki vide vrijednost i smisao ovakvog studentskog projekta. Nedostaje nam veća suradnja s gospodarstvom, kakvu već godinama ostvarujemo s tvrtkom AVL-AST, koja nas redovito financijski prati – kaže Igor Felc.   Ritehovci ipak mogu računati na nastavak podrške Tehničkog fakulteta i Sveučilišta u Rijeci, kao i riječkog Studentskog zbora, koji im je ove godine osigurao 96 tisuća kuna.


Novi članovi


U ovoj sezoni namjera im je bolid RRC11 olakšati za dvadesetak kilograma, čime bi po težini bio usporediv s bolidima prvih deset timova na natjecanju, a dodatno rade na poboljšanju pouzdanosti motora, ergonimije i sustava telemetrije.


– Za ovu godinu zadali smo si vrlo visoke ciljeve, a to je dovesti Riteh Racing Team na razinu vodećih europskih Formula Student timova, prvenstveno po pitanju organizacije i opsega vještina koje su ključne za konkurentno i profesionalno funkcioniranje projekta. Želimo bolid dovesti do razine najboljih 20 timova na velikim natjecanjima te svakako dovesti naš tim na vodeću poziciju u regiji – kaže Felc.


Ritehovci imaju još ambicioznije planove za dalju budućnost. S obzirom na promjenu pravila natjecanja za 2012. godinu, gdje se u istu klasu stavljaju klasični i alternativni pogoni na struju, vodik i hibridi, ozbiljna im je namjera početi raditi na razvoju određenih revolucionarnih rješenja, kako bi riječki tim postao posebno prepoznatljiv u moru klasičnih benzinskih bolida na Formuli Student.


– Dužnost nam je osigurati budućnost i nastavak projekta na riječkom Sveučilištu, zbog čega konstantno iz godine u godinu dovodimo i educiramo nove mlade članove – dodaju.


Ritehovci planiraju prezentirati bolid na Grobnik street race showu 28. i 29. travnja, grobničkom EVO track dayu 23. svibnja te na još nekoliko drugih manifestacija.