Kultura ponižavanja žena

Seksizam zavladao glazbenom scenom

Ivana Kocijan

Britanska pjevačica Charlotte Church javno je prozvala menađere, producente i diskografe da mlade pjevačice konstantno prisiljavaju na seksualno eksplicitno ponašanje



U glazbenoj industriji prisutna je kultura ponižavanja žena zbog koje glazbene zvijezde sebe moraju predstavljati kao seksualne objekte. Tvrdi to britanska pjevačica Charlotte Church koja je na tradicionalnom BBC-jevom skupu o glazbi i srodnim temama izjavila kako je na početku karijere bila prisiljena nositi izazovnu odjeću. Kada joj je bilo 19 godina, muški su je producenti na snimanjima videospotova tjerali da nosi oskudne kreacije, otkrila je. Danas 27-godišnja pjevačica tvrdi da menađeri i producenti mlade pjevačice konstantno prisiljavaju na provokativno, seksualno eksplicitno ponašanje, sve s ciljem održavanja uspješne karijere. Njezin govor o seksizmu u glazbenoj industriji izvrsno se uklopio u aktualnu debatu o provokativnom imidžu glazbenih zvijezdica i zvijezda kao što je Miley Cyrus i Rihanna. 


  – Glazbena industrija je industrija u kojoj dominiraju muškarci maloljetničkih pogleda na spolove i seksualnost, izjavila je Church dodavši kako ista ta industrija od mladih pjevačica traži da budu seksualni objekti koji se doimaju poput djece. 


  Britanska pjevača zvijezda tijekom svojeg je izlaganja optužila diskografske kuće da mlade pjevačice potiču na nerealistično ponašanje.




  – Kada mi je bilo 19 ili 20 godina, tjerali su me da nosim sve izazovniju i izazovniju odjeću. Uglavnom srednjovječni muškarci stalno su mi govorili: Izgledaš izvrsno, imaš predivno tijelo, zašto ga ne bi pokazala? Ili: Ne brini se, izgledat ćeš profinjeno. Zbog svega toga osjećala sam se jako nelagodno, ali su me direktori izdavačkih kuća redovito podsjećali čiji se novac troši na mene, izjavila je Church. 


  Posebno neugodno bilo joj je na snimanju videospota za pjesmu »Call My Name« iz 2005. godine kada je morala zavodljivo plesati u donjem rublju i čizmama do koljena. 


 Negativan imidž


– Bila sam tek izašla iz tinejdžerskih godina, a posljedica tog imidža vidljiva je i danas kada me mediji i društvene mreže često opisuju kao prostitutku i slično. Zbog toga danas teško uspijevam predstaviti svoju glazbu na mjestima koja bi najbolje odgovarala mojoj glazbenoj povijesti, dodala je. 


  Charlotte Church posebno se obrušila na Miley Cyrus, Rihannu i Robina Thickea. Izrazila je potporu i pjevačici Annie Lennox koja je nedavno izjavila kako bi videospotovi pop-glazbe trebali biti kategorizirani poput filmova, kako bi se utvrdilo za koju su dobnu skupinu pogodni. 


 Poguban trend


S britanskom pjevačicom slaže se i naša pjevačica Ivana Kindl koja kaže kako se svim silama protivi »prostituiranju« pjevačica skidanjem i nastupanjem u golišavim izdanjima. 


  – Time se odvlači pozornost od najbitnije stvari – pjevanja. Zato nam glazba globalno i jest tu gdje je – nigdje. Svi su postali samoživi i objesni, ja to ne mogu shvatiti. Glazba je umjetnost, glazba bi trebala biti poruka, a sve ono što te pjevačice rade, nije glazba. To nije dobar trend. Mlade pjevačice koje to rade nisu dobar uzor mladima koji će se vrlo lako krenuti povoditi za njima. Izgleda da je malo glazbenika koji drže do sebe, premalo je onih koji žele educirati i pokazati kako to nije u redu, smatra Ivana dodajući kako je taj problem prisutan i na hrvatskoj i na svjetskoj glazbenoj sceni. 


  Iako, kako kaže, živimo u suludom vremenu, jedna od naših ponajboljih vokalistica nada se da će se taj trend uskoro izgubiti. 


  – Kad kod nas o tome govoriš, onda si neshvaćen. Premalo se ljudi drži zajedno i premalo ljudi želi dobro glazbi. Ja ću to uvijek reći i baš me briga što će tko misliti. Ja previše volim glazbu i zaljubljena sam u nju da bih to radila od nje. Naša je scena mala i zbog takvih izvođača propada. Rijetki se ne žele prodati, a ako to ne učine, onda nemaju ništa. Ne mogu vjerovati koliko dobrih glazbenika pada pod utjecaj onih vulgarnih. Želim vjerovati da će kad prođe taj trend, ljudi shvatiti da se glazba sluša a ne gleda. Ako se taj trend nastavi, onda nema pomoći, zaključila je.