U Novom Vinodolskom

Međunarodni festival glazbe: Ozbiljan pristup ležernim temama

Ramiro Palmić

Gudački kvintet »Cadenza« iz Zagreba predstavio se raznolikim repertoarom koji obuhvaća skladbe od baroka do suvremenih autora



Na trećem koncertu 4. Međunarodnog festivala klasične glazbe Novi Vinodolski 2014., u dobro ispunjenom prostoru mjesne crkve sv. Filipa i Jakova nastupio je ugledni gudački kvintet »Cadenza« iz Zagreba u sastavu Krešimir Marmilić i Gorjana Jurij (violine), Petar Haluza-viola i Vinko Grubešić (violončelo) te Saša Špoljar (kontrabas). Izveli su glazbeni odabir iz svog bogatog repertoara koji obuhvaća djela od starih majstora do našeg vremena. Uvodno djelo koncertne večeri bila je »Chanconne in G« Henrya Purcella (1659-1695), značajnog engleskog skladatelja baroka, koju je »Cadenza«, ansambl međunarodne reputacije, tumačio stilskom autentičnošću i čistih pianissima. Šest plesnih stavaka Suite za gudače »Capriol« također Engleza, s pseudonimom Peter Warlock (1894-1930), a pravim imenom Haseltine Philip, umjetnici su izveli vrsnom uigranošću, dobro odabranim tempima i ležernom okretljivošću. Uslijedila je osebujna i češkim folklorom protkana »Meditacija na temu staročeškog korala Sv. Vaclav«, op. 35, češkog skladatelja velike stvaralačke imaginacije Josefa Suka (1874-1935). »Meditacija« je skladana zgusnutim harmonijskim tkivom uz implementaciju arhaičnih napjeva, a tumačena je suzdržanin crescendima i ekspresivnom snagom. U pogledu čistoće klasične razrade i tonske kvalitete briljantno je zazvučao »Divertimento u D-duru« K. 136, uvijek zahtjevnog i čarobnog W. A. Mozarta.


   U peterostavačnoj »Bagateli za dvije violine, violončelo i klavir«, op. 14. A. Dvoraka, kao gošća predstavila se klaviristica Marija Mikulić Štimac, inače Umjetnička ravateljica festivala. Primjenom primjerenih dinamičkih i agogičkih elemenata romantike te kulturom skupnog muziciranja vrsnih gudača i klaviristice demonstriran je seriozan pristup i koncentracija, ostvarena je istinski uzbudljiva interpretacija te se ovo djelo i izvedba može ocjeniti vrhuncem koncertne večeri.


   Pretposljednja skladba na programu bila je popularni evergrin klasične glazbe »Chanson de Matin« Engleza, sir Edwarda Elgara (1857-1934), odsvirana u jednom dahu. Koncert je zaključen šarmantnom izvedbom suptilnog »Tango por una Cabeza« francuskog pjevača i skladatelja Carlosa Gardela (1890-1935) koji je živio i djelovao u Francuskoj i Argentini.




   Ovaj koncert nedvojbeno programski pripada posebnom umjetničkom događaju komorne glazbe s ležernijim, opuštenijim i zabavnijim glazbenim oblicima, prilgođenim ljetnim mjesecima. Publika ih je srdačno prihvatila, nagradivši glazbenike burnim pljeskom oduševljenja, i izmamivši dva efektna, žanrovski potpuno različita dodatka – Ennia Morriconea i Jeana Sibeliusa.