SP motocikala s prikolicom

FOTO Na Grobniku završio trodnevni oktanski vikend, Kershaw i Charlwood iskoristili odustajanje lidera za slavlje

Miroslav Krpan

Foto V. KARUZA

Foto V. KARUZA

Britanski dvojac Stephen Kershaw i Ryan Charlwood slavljenički prošao ciljem nakon tehničkog kvara i odustajanja vodećih svjetskih prikoličara, Britanaca Ellis i Francuskinje Clement



GROBNIČKO POLJE Vikend na Automotodromu Grobnik, odisao je mirisom benzinskih para, na izuzetno visokim temperaturama, iznad 35 stupnjeva, no to nije spriječilo 118 motociklista, među kojima dvadesetak posto žena, iz 20 zemalja svijeta, da uspješno odrade zadaću na najznačajnijoj moto grobničkoj priredbi.


Održana je FIM Sidecar World Championship 2022., tijekom protekla četiri desetljeća ukupno zbrojeno 21. utrka motocikala s prikolicom sa svjetskim predznakom, a isto tako u kontinuitetu od 1992. i 79. utrka “Alpe Adria International Motorcycle Championship” te ogledi u sustavu FIM Europe Cupa u tri različite klase.


Foto galerija: Svjetsko prvenstvo motocikala s prikolicom na Grobniku Foto: Vedran Karuza


U utrci svjetskih prikoličara s deset timova nije sve prošlo baš prema očekivanjima. Lideri Britanac Todd Ellis i Francuskinja Emmanuelle Clement krenuli su žestoko ka još jednoj pobjedi. Željeli su vikend okončati s maksimalnim brojem bodova, poslije subotnje pobjede i učvrstiti se na ljestvici Prvenstva svijeta. Odmakli se od konkurencije, ali to im je zadovoljstvo trajalo tek prvu trećinu utrke. Iako su ostvarili i najbrži krug utrke 1:31,106 minuta, uz prosjek 164,696 km/sat, osjetili su probleme s kvačilom, izašli izvan staze, kasnije se vratili, odvezli krug i pol i konačno odustali.




Sve to iskoristili su Britanci Stephen Kershaw i Ryan Charlwood držeći dobar tempo na čelu poretka i u konačnici pobjedonosno prošli ciljem poslije 75 kilometara vožnje (18 krugova) s prednošću od 7,511 sekundi ispred sunarodnjaka Harryja Payne i Marka Wilkesa. Do treće su pozicije, drugi put u ova dva dana, stigli aktualni svjetski prvaci Švicarci Markus Schlosser i Marcel Fries, uz zaostatak 9,996 sekundi iza pobjednika.


Kershaw i Charlwood osvojili su jedno drugo i jedno prvo mjesto, zaradili novih 45 bodova i na ljestvici ukupnog poretka učvrstili se sa 150 bodova na trećoj poziciji. Vodeći sa 210 bodova i dalje je tim Ellis – Clement, dok su drugi, sa 16 bodova manje, Schlosser i Fries.


– Izvrsno pripremljena staza na ovako teškom vremenu, visokoj tempreturi, tražila je koncentraciju. Pružila nam se prilika pobijediti i mi smo je iskoristili – rekao je Stephen Kershaw.


Sanchez za treptaj


Za treptaj oka, za samo 45 tisućinki prednosti, kroz cilj je u drugoj utrci konkurencije FIM Womens European Cupa pobjednički prošla Španjolka Sara Sanchez (Kawasaki). Utrku je povela trenutno najuspješnija, još jedna Španjolka Neila Beatriz Santos (Yamaha R3), a pratila ju je skupina šest vozačica te se tako na relativno malom odmaku nadmetale kako bi se što više približile vodećoj.


Prva se izdvojila i tako i ostala do pred sam kraj kasnija pobjednica, štoviše u šestom je krugu odvezla i najbolje vrijeme utrke 1:38,774 minuta (prosjek 151,910 km/sat), najbolje u oba dana konkurencije “women”. Stisla je gas do daske i u posljednja tri kruga uspjela sustići, a na izlasku iz “zagrebačkog” zavoja prestići favoritkinju te joj prolaskom pored ramena, za duljinu motocikla, oteti dotadašnju prednost. Četiri vozačice iz prethodno spomenute skupine završile su utrku unutar 200 tisućinki, a sreća da se popne na pobjedničko postolje kao treća osmijehnula se Talijanki Sari Cabrini (Yamaha R3).


U još jednoj značajnoj klasi STK 600 samo su se dvojica izmijenila na vodećoj poziciji. Poveo je i sedam krugova vodio Čeh Patrik Homola, da bi mu tada vodstvo oteo dan ranije pobjednik Talijan Danilo Di Giorgio iz Matulji Racinga. Obojica voze Yamahe R6, a na čelu se zadržao tri kruga. Homola je ipak dao sve od sebe i ciljem uz 525 tisućinki sekunde prednosti pobijedio Di Giorgija. Odvezao i najbolje vrijeme utrke (1:31,045 uz prosjek 164,806 km/sat). Do treće je pozicije i postolja stigao još jedan Čeh Vojtech Schwarz. Najuspješniji Hrvat bio je sedmi Loris Majcan (1. HMK Zagreb), ujedno drugoplasirani klase STK 600 hrvatskog prvenstva iza Danila Di Giorgija, a ispred Vedrana Močiboba (Križevci).


Bernardi blizu…


U najbrojnijoj klasi STK 1000 sa 24 sudionika bilo je posebno uzbudljivo. Prva je polovica utrke od 12 krugova pripala Čehu Karelu Pešeku (Kawasaki ZX1000), a leđa mu je vjerno čuvao pobjednik prvog dana Talijan Luca Tommasini (BMW S1000RR). U sedmom je krugu preuzeo inicijativu, prešao u vodstvo i na čelu se zadržao samo četiri kruga, da bi u konačnom raspletu, posljednja dva ponovo Pešek poveo i ciljem prošao pobjednički sa 1,411 sekundi prednosti.


Pešek je imao i najbolje vrijeme u utrci (1:28,188, prosjek 170,146 km/sat. Na trećem je mjestu završio David Božić (BMW S1000RR) iz Srbije. Najuspješniji hrvatski vozač, četvrtim mjestom u utrci i pobjedom za PH, bio je Renato Novosel (Križevci, BMWS1000RR), drugi u domaćem bodovanju Talijan Alessandro Spinazze (Matulji Racing, Yamahi R1), a treći Zoran Buterin (Kvarner, Yamaha R1).


U dva najbliži rekordu klase, ovog puta Superbike, bio je Luca Bernardi iz San Marina, koji nije u bodovnom sustavu Alpe Adria, ali je upisao, u dva dana, dvije pobjede. U nedjeljnoj je utrci u trećem krugu odvezao svojim Ducatijem 1:26,665 minuta i prosjekom 172,479 km/sat. Nedovoljno, jer rekord od srpnja 2018. drži Austrijanac Phillipp Steinmayr (Yamaha) u vremenu 1:26,678 minuta. Bernardi je bez posebnih počasti pobijedio, a Alpe Adria bodove i postolje prepustio Česima Michalu Filli (Ducati V4R) i Michalu Prašeku (BMW S1000RR) te Mađaru Adrianu Gyutaiju (Ducati V4R).