Teatar Verdi

Riječka sopranistica Kristina Kolar zagrijala srca tršćanske publike

Kim Cuculić

Kolar je pjevala naslovnu ulogu Turandot na otvorenju operne sezone u Teatru »Giuseppe Verdi«. Puccinijevom operom ravnao je hrvatski dirigent Nikša Bareza, a režiju potpisuju Katia Ricciarelli i Davide Garattini Raimondi



Riječka sopranistica i nacionalna prvakinja Kristina Kolar, prvakinja Opere HNK-a Ivana pl. Zajca, pjevala je naslovnu ulogu Turandot na otvorenju operne sezone u tršćanskom Teatru »Giuseppe Verdi«. Glasovitom Puccinijevom operom ravnao je hrvatski dirigent Nikša Bareza, a režiju potpisuju Katia Ricciarelli i Davide Garattini Raimondi.


»Turandot« je posljednja opera velikoga talijanskog skladatelja Giacoma Puccinija koju, shrvan teškom bolešću i smrću 1924. godine, nije uspio dovršiti. Operu je dovršio skladatelj Franco Alfano dvije godine kasnije. U nastojanju da se odmakne od verizma, Puccini je posegnuo za njemačkom obradom legende o kineskoj princezi Turandot, koju je prije toga obradio talijanski pisac Carlo Gozzi, dok se ishodišna priča temelji na starome perzijskom epu iz 12. stoljeća. Libreto su, surađujući sa skladateljem, napisali Giuseppe Adami i Renato Simoni.


Okrutna princeza


Okrutna kineska princeza Turandot prisiljava svoje potencijalne plemenite prosce da odgovore na tri zagonetna pitanja. Već je mnoge pogubila kad se Nepoznati princ (mladi Calaf), koji skriva svoje ime, beznadno zaljubi u princezu. Iako ga svi preklinju neka odustane, on ipak pristaje odgovarati na zagonetna pitanja, a kada uspije, želi smekšati Turandot ljubavlju, ne želeći je silom dobiti za ženu. Poslije mnogih dramatičnih događanja Calaf i Turandot izlaze pred narod, koji slavi ljubav jer je uspjela pobijediti hladnu i ponosnu princezu. Ova vrlo raskošna i popularna Puccinijeva opera prepuna je prekrasnih arija i sugestivnih prizora u kojima se izmjenjuju velike scene s komornim prizorima punim dramatike i napetosti, dočaravajući svijet daleke Kine.




Zanimljivo je da je Teatro »Verdi« sezonu otvorio na dan Puccinijeve smrti – preminuo je 29. studenoga 1924. godine. Točno 95 godina kasnije ovo tršćansko kazalište postavlja njegovu »Turandot«. Nakon otvorenja sezone u Trstu objavljen je osvrt na www.lanouvellevague.it:


Pohvalni osvrti


– Turandot je hladna i okrutna, ona uživa u krvoproliću. U ulozi ove zastrašujuće princeze Kristina Kolar predstavila se moćnim, dominantnim i punim glasom. Tršćanska publika ispratila ju je snažnim pljeskom, a jednako zasluženi bili su aplauzi posvećeni Amadiju Laghi koji je pjevao Calafa. Ovakav tenor nije se čuo godinama, toliko je »lagan« u svojoj ulozi da je arija »Nessun dorma« djelovala kao da je bilo tko može pjevati. Savršena dikcija i lijepa scenska prisutnost, pravo bogatstvo na pozornici… – piše u osvrtu, a pohvaljeni su i Desirée Rancatore kao Liù, Andrea Comelli kao Timur, dirigent Nikša Bareza, režija, scenograf Paolo Vitale, orkestar i zbor te cjelokupna inscenacija.


Osvrt je na www.operaclick.com napisao i Paolo Bullo, koji ističe da je princeza Turandot zagrijala srca tršćanske publike.


– Izvrsna je Kristina Kolar u ulozi Turandot, čiji je lik nadmoćno kreirala svojim velikim i važnim glasom. U svojem ne tako kratkom kazališnom iskustvu sjećam se tek nekoliko sopranistica koje su tako sjajno mogle riješiti najteži dio koji je Puccini napisao za ovaj glasovni registar – naglašava Paolo Bullo, pohvaljujući i Amadija Laghu, Desirée Rancatore, Andreu Comellija, Alberta Zanettija, Saverija Pugliesea, Motoharu Takeija, Maxa Renéa Cosottija u ulozi cara Altouma i druge izvođače. Bila je to uspješna izvedba, popraćena oduševljenjem brojne tršćanske publike.