14. RLJN

Kontrastne slike: Plesna sola Petre Hrašćanec i Aleksandre Mišić

Kim Cuculić

Izvođačica Petra Hrašćanec kreativnu inspiraciju pronalazi u tijelu i pokretima životinje, kao i u specifičnim osobinama mačke. Solo Aleksandre Mišić autoreferencijalno propituje često kompleksnu simbiozu života i umjetničkog djelovanja



RIJEKA U suradnji s Plesnom mrežom Hrvatske na Riječkim ljetnim noćima izvedena su dva plesna sola. U prvom dijelu večeri plesnim solom »Anatomija mačke« predstavila se Petra Hrašćanec, koja je za tu ulogu bila nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta 2016. u kategoriji najboljeg umjetničkog ostvarenja u plesu. Predstava »Anatomija mačke« nastala je u koprodukciji Umjetničke organizacije 21:21 i Zagrebačkog kazališta mladih, a riječ je o autorskom projektu Petre Hrašćanec i Ksenije Zec. U ovom plesnom solu autorice na zanimljiv način povezuju anatomiju mačke sa suvremenim plesnim izričajem.


Izvođačica Petra Hrašćanec kreativnu inspiraciju pronalazi u tijelu i pokretima životinje, kao i u specifičnim osobinama mačke. Pritom je naglasak na istraživanju mogućnosti anatomske promjene arhitekture tijela. Bavljenje drugačijim tijelom kroz anatomiju mačke zahtijeva duboku kinestetičku osviještenost unutarnjih smjerova kretanja i tjelesnih konekcija, kao i područje off balansa i suspenzije, čime se mijenja percepcija prostora i ostvaruje porast vrijednosti dinamike kretanja. Izvedba Petre Hrašćanec sastoji se od kontrastnih plesnih slika, u kojima se prizori mirovanja smjenjuju s dinamičnim kretanjem scenom.


Izvođačica pokretima, izvedbenim ludizmom i ekspresijom lica utjelovljuje karakter mačke, koja je svojeglava i nepredvidljiva, divlja i neukrotiva, a istodobno umiljata i smirujuća. Korištenjem krzna kao rekvizita, predstava dobiva i taktilan element koji u gledateljima izaziva ugodu i toplinu. Kostimografkinja i scenografkinja Zdravka Ivandija kostime i scenu temelji na crnoj boji. s dinamički raznolikim pokretima Petre Hrašćanec ritmički su usklađeni glazba i oblikovanje zvuka Nenada i Alena Sinkauza, a plesne pokrete istaknulo je i oblikovanje svjetla Marina Frankole.Svojevrsni kontrast prvom dijelu plesne večeri predstavio je solo Aleksandre Mišić, kojim na kostimografskom i scenografskom planu dominira bijela boja.

U produkciji MASA Dance Company, Aleksandra Mišić izvela je plesni solo »Ona/Her«, čiji su koreografi i autori Aleksandra Mišić i Žak Valenta. Pronalazeći inspiraciju u umjetnicima Bobu Fosseu i Ivanu Ladislavu Galeti, Mišić i Valenta u ovom projektu autoreferencijalno propituju često kompleksnu simbiozu života i umjetničkog djelovanja.




Slično kao i Petra Hrašćanec, Aleksandra Mišić gradi kontrastne plesne slike u koje je utkala čitav raspon različitih emocija. Kroz plesni pokret ona ispisuje vlastitu umjetničku biografiju, otvarajući pitanje smisla bavljenja suvremenim plesom. Na ovu temu nadovezuje se Galetina misao, koji je istaknuo da umjetnikom moraš biti 24 sata dnevno, čime je jasno sublimirao dilemu odnosa umjetnosti i života, naglasivši da su život umjetnika i njegova umjetnost neodvojiva cjelina. U predstavi »Ona« kostim je osmislila Ljerka Zmaić, dizajn svjetla potpisuje Bojan Gagić, a izbor glazbe napravili su Aleksandra Mišić i Žak Valenta.