Riječke ljetne noći

Crnohumorna akcija “Black Market”: Friške ideologije po povoljnim cijenama

Nela Valerjev Ogurlić

Foto V. Karuza

Foto V. Karuza



RIJEKA Uobičajenu ponudu riječke tržnice s obiljem svježeg voća i povrća, ribe, mesa, jaja i cvijeća  Riječke ljetne noći učinile su  bogatijom  za štand na kojem se  dva dana  trgovalo i »Friškim  ideologijama«  po povoljnim cijenama.


Štand je postavila kazališna skupina God’s Entertainment iz Beča, u  sklopu izvedbe angažirane, crnohumorne akcije »Black market« kojom propituje stanje  ponude i potražnje na  tržištu  različitih  ideologija, političkih   i  religijskih vjerovanja.


»Slatki komunizam«,  »Budizam bez košpi«,  »Niskokalorični  hinduizam«  – samo su neki  od artikala  koji su  se nudili Riječanima.  Na  posebnoj akciji  našao se i »Domaći fašizam«, a odličnu  je  prođu  imao  i  »Suhi feminizam«  po  cijeni  od samo  deset kuna za  mjericu.   




Kao odličan  lijek  za podizanje tlaka  i  cirkulaciju  prodavači su  nutkali  odličan »Ljuti nacionalizam«, a  moglo se  kupiti i »Organskog kapitalizma« i to domaćeg a ne uvoznog.  Kao posebna,  ramazanska varijanta nudio  se »Islam bez aditiva«,  a  na  štandu se  našlo i  »Dimljenog katolicizma«.


Prema  riječima   prodavača koji su  kupcima dopuštali  i kušanje robe uz cjenkanje,   Riječani su  se pokazali   nešto opreznijim kupcima   od onih u Beču gdje je  roba   odmah planula.  Ipak,  akcija ni  ovdje  nije podbacila  jer  su  ljudi svih generacija, rasa  i nacija  svjesni da bez  neke ideologije više ne mogu živjeti.  Kući su  odlazili   s  punim košarama!  A kako i ne bi.  Kila  idealizma  mogla se  kupiti  tri puta jeftinije  od   borovnica koje su  se  na susjednim štandovima  nudile  po cijeni od  90 kuna za kilogram. 


Black Market  ovim projektom nastoji stvoriti  poveznicu između pojedinaca i ekonomske razmjene  ideologija koje se po svojoj prirodi uvijek iznova razvijaju, pojavljuju kao novi oblici mišljenja te nastoje prilagoditi vremenu koje dolazi. Kao i u modnim trendovima, tržište ideologija ima svoju verziju vintage odjeće, političku nostalgiju kao političko rješenje. Imajući to na umu, Black Market nastoji procijeniti vrijednost starih ideja u odnosu na one aktualne tretirajući ih upravo kao robu ovisnu o logici ponude i potražnje.