Foto V. Karuza
Na izložbi je predstavljen izbor igara koje se bave temama rada i pitanjima poput radničke fleksibilnosti, otuđenja, prekarnosti, radnog izrabljivanja djece, samoubojstava povezanih s neljudskim radnim uvjetima…
RIJEKA U organizaciji Drugog mora u galeriji Filodrammatica otvorena je izložba koja predstavlja izbor angažiranih videoigara Paola Pedercinija. Pedercini je talijanski dizajner videoigara i osnivač aktivističkog projekta Molleindustria u okviru kojeg kreira igre koje potiču kritičko razmišljanje o aktualnim društveno političkim temama.
Na izložbi je predstavljen izbor igara koje se bave temama rada i pitanjima poput radničke fleksibilnosti, otuđenja, prekarnosti, radnog izrabljivanja djece, samoubojstava povezanih s neljudskim radnim uvjetima…
Tako nas primjerice igra »Unmanned« uvodi u život pilota bespilotne letjelice, radnika/ratnika koji tijekom dana daljinski ispušta bombe na tlo stranih zemalja, a navečer se vraća u predgrađe svojoj obitelji. U nizu mini-igara igrač ima priliku oblikovati njegovu osobnost prilikom svakodnevnih situacija poput jutarnjeg brijanja, vožnje na posao, razgovora s kolegicom ili igre sa s hiperaktivnim sinom…
Svakodnevna rutina u maniri »kuća-posao / posao-kuća«, jednoličnost rada i alijenacija od životnih radosti teme su kratke i turobne igrice »Every Day the Same Dream«, u kojoj se protagonist pokušava probuditi iz noćne more svoje svakodnevice uz pomoć malih subverzija, primjerice dolaskom na posao u donjem rublju. No, kao jedna od najradikalnijih ističe se igrica za pametne telefone »Phone Story« koja na drastičan način pokazuje neljudske uvjete u kojima se proizvode moderni mobiteli.
U prvom dijelu igre djeca u Kongu iz rudnika vade rudu koltan pod nadzorom vojnika naoružanih strojnicama, a igrač uskače u njihovu ulogu sa zadaćom da spriječi svaki pokušaj predaha. U drugom dijelu očajni radnici kineske tvornice u kojoj se sklapaju telefoni skaču kroz prozore, a igrači ih hvataju spasilačkim platnima , što je izravna referenca na seriju samoubojstava radnika tvornice Foxconn 2010. godine, nakon koje je uprava kompanije naredila postavljanje zaštitnih mreža pod prozore radničkih spavaonica. Otkrivajući mračnu stranu proizvodnje mobitela, igrica dotiče i problem elektroničkog otpada u Pakistanu te gadget konzumerizma na Zapadu. Izložba će biti otvorena do 21. lipnja.