U galeriji Filodrammatica

Igricom do kritičkog razmišljanja o politici i društvu

Nela Valerjev Ogurlić

Foto V. Karuza

Foto V. Karuza

Na  izložbi  je  predstavljen  izbor igara   koje  se    bave    temama rada i   pitanjima    poput radničke fleksibilnosti,   otuđenja,  prekarnosti,  radnog   izrabljivanja  djece,    samoubojstava povezanih   s  neljudskim     radnim  uvjetima…



RIJEKA    U organizaciji Drugog mora  u  galeriji Filodrammatica  otvorena je  izložba  koja  predstavlja   izbor  angažiranih videoigara Paola Pedercinija.   Pedercini   je   talijanski  dizajner  videoigara   i osnivač   aktivističkog  projekta     Molleindustria  u okviru   kojeg    kreira  igre  koje   potiču  kritičko  razmišljanje   o  aktualnim   društveno političkim   temama. 


Na  izložbi  je  predstavljen  izbor igara   koje  se    bave    temama rada i   pitanjima    poput radničke fleksibilnosti,   otuđenja,  prekarnosti,  radnog   izrabljivanja  djece,    samoubojstava povezanih   s  neljudskim     radnim  uvjetima…  


Tako  nas   primjerice    igra   »Unmanned«    uvodi  u  život   pilota bespilotne letjelice,  radnika/ratnika    koji  tijekom dana daljinski  ispušta bombe na tlo stranih zemalja, a navečer se vraća  u predgrađe  svojoj obitelji.   U nizu mini-igara  igrač ima   priliku   oblikovati    njegovu osobnost prilikom svakodnevnih situacija poput jutarnjeg brijanja, vožnje na posao, razgovora s kolegicom ili igre sa s hiperaktivnim sinom… 




Svakodnevna rutina u maniri »kuća-posao / posao-kuća«,  jednoličnost rada i alijenacija od životnih radosti teme su kratke i turobne igrice  »Every Day the Same Dream«, u kojoj se protagonist pokušava probuditi iz noćne more svoje svakodnevice uz pomoć malih subverzija, primjerice dolaskom na posao u donjem rublju.  No, kao   jedna od  najradikalnijih  ističe  se  igrica za   pametne telefone  »Phone Story«   koja  na drastičan    način    pokazuje neljudske uvjete u kojima se  proizvode  moderni mobiteli. 


U  prvom dijelu   igre   djeca  u Kongu   iz  rudnika   vade  rudu koltan   pod nadzorom  vojnika   naoružanih strojnicama,   a igrač   uskače u njihovu ulogu sa zadaćom da spriječi svaki pokušaj predaha.    U drugom dijelu  očajni radnici kineske    tvornice u kojoj se sklapaju  telefoni  skaču kroz prozore, a  igrači ih  hvataju spasilačkim   platnima , što je    izravna  referenca   na  seriju samoubojstava  radnika tvornice Foxconn  2010. godine,   nakon  koje   je    uprava kompanije       naredila     postavljanje  zaštitnih mreža  pod prozore radničkih spavaonica.  Otkrivajući mračnu stranu proizvodnje mobitela,   igrica   dotiče  i    problem     elektroničkog otpada   u   Pakistanu     te    gadget   konzumerizma na   Zapadu.  Izložba će biti otvorena do 21. lipnja.