Aomi Muyock, Gaspar Noe, Karl Glusman i Klara Kristin / Foto Reuters
Noe navodi da je htio snimiti film koji će do kraja reproducirati strast zaljubljenog mladog para, a zapravo je ponudio dvosatni 3D art-porn s neizostavnom anatomskom snimkom seksa
CANNES Očekivati od velikog tajvanskog sineasta Hou Hsiao-hsiena da snimi borilački film otprilike je isto kao i očektivati od tajvanskog sineasta Tsai Ming-lianga da snimi nastavak »Brzih i žestokih«. Iako se Houov transfer u wuxia zonu u filmu »Ubojica« opisivao kao neočekivani žanrovski iskorak, zaboravite na žestoku akciju koja prkosi gravitaciji, poput one iz »Tigra i zmaja« ili King Huovih klasika. Autorov prosede krajnje je spor što je nezamislivo za wuxia i više ga zanimaju karakteri, iako je tek grebao po njihovoj površini (riječ je o autoru kojem nikad nije previše stalo do psihologiziranja junaka).
Seks na opijatima
To se dogodilo i na novinarskoj projekciji, na kojoj se manja dvorana »Bezin« napunila već 40 minuta prije projekcije. Da li se isplatilo potratiti dobar dio noći i dana uz još jedan Noeov »skandal«? U press knjižici filma Noe navodi da je uvijek sanjao snimiti film koji će do kraja reproducirati strast zaljubljenog mladog para u svim njegovim fizičkim i emotivnim ekscesima. Ono što Francuzi vole nazivati »amour fou«. Snimiti »organsku« dimenziju zaljubljenosti i melankoliju ekstaze izgubljene ljubavi.
Tamilski tigar u Parizu
Jednu drugu vrstu porna, onog ratnog, pokazuje i u konkurenciji prikazan »Dheepan« Jacquesa Audiarda, autora koji iza sebe ima sjajnu zatvorsku dramu »Prorok«. Iza naziva tog filma krije se ime bivšeg pripadnika Tamilskih tigrova koji bježi iz Sri Lanke u društvu jedne djevojke i djevojčice koje se lažno predstavljaju kao njegova žena i kćer, te završava kao domar u derutnom pariškom predgrađu u kojem vladaju otprilike isti zakoni kao i oni u predgrađu Baltimorea iz serije »Žica«. I dok on dobiva posao domara u zgradi u kojoj živi, njegova lažna žena njeguje bolesnog susjeda te se zbližava s njegovim sinom koji je netom izašao iz zatvora.
Zanimljivo je da glavnog junaka Deephana glumi Jesuthasan (ime) Antonythasan (prezime) koji je kao dječak doista bio regrutiran u Tamilske tigrove, nakon čega je u 19. godini pobjegao najprije u Tajland, a potom u Francusku gdje je dobio politički azil i pridružio se trockističkoj grupi, radeći kao kuhar, domar i portir hotela u Euro Disneyu, paralelno se baveći književnošću, pa je Audiardov film donekle inspiriran njegovim memoarima.
Još jedna azilantska priča, vezana za pobunu u izbjegličkom kampu u Rosarnu koja se dogodila 2010, tema je debitantskog filma Jonasa Capignana »Mediterranea« u kojem autor nastavlja istraživati talijanski jug, prateći energičnom ručnom kamerom odiseju dvojice afričkih imigranata. Poput protagonista Žilnikova dokumentarca »Destinacija Serbistan«, tako će i Ayiva i Abas susresti ljude koji su im spremni pomoći, ali i rasistički nastrojene žitelje kalabrijskog gradića. Iako autor oslikava njihove etape krajnje realistično, on ne uspijeva transformirati vlastiti stilski odabir u intenzivni komad, igrajući na stereotipe. A finale u kojem Rocco poziva Ayivu na proslavu kćerina rođendana praktički je »ukraden« iz Žilnikova filma, samo što u potonjeg zabavu zamjenjuje vašar