Neviđena potražnja

Taylor Swift prodala više od 2 milijuna ulaznica za koncerte, ali nije zadovoljna: “Mučno mi je to gledati!”

Hina

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Kaže da ju "stvarno ljuti što se mnogi obožavatelji osjećaju kao da su prošli kroz nekoliko napada medvjeda da bi dobili ulaznice"



Pop superzvijezda Taylor Swift rekla je u petak da joj je mučno gledati kako se obožavatelji muče osigurati si ulaznice za njezinu turneju u SAD-u putem platforme Ticketmaster, iz koje se ispričavaju pjevačici i fanovima, posebice onima s “užasnim iskustvom” u kupnji ulaznica uslijed “neviđene potražnje”.


New York Times je oko toga u petak izvijestio da Ministarstvo pravosuđa SAD-a istražuje je li Live Nation Entertainment, osnivač Ticketmastera, zlorabio svoju moć nad industrijom glazbe uživo, vrijednom više milijardi dolara.


Objavili su i da se čini da je istraga opsežna i da je počela i prije ovotjedne neuspjele prodaje ulaznica za nadolazeću Swiftinu turneju, u proljeće 2023.




Mnogi koji su se nadali da će osigurati mjesta za Swiftinu turneju “Eras”, što su i njezini prvi koncerti u pet godina, rekli su da su čekali satima i da su tijekom pretprodaje ovaj tjedan više puta bili ‘izbačeni’ s web stranice Ticketmaster.


Ta je stranica i u petak bila nedostupna, a Swift je na Instagramu rekla da se “neće opravdavati ni za koga” jer su ti prodavači karata više puta uvjeravali njezin tim da mogu podnijeti porast potražnje.


Ticketmaster je ponudio mjesta za većinu nastupa na turneji po američkim stadionima u 20 gradova i 52 datuma od ožujka do kolovoza, te je, kao i SeatGeek, koji je prodao ulaznice za mnoge nastupe u Teksasu i Arizoni, izvijestio o dugom čekanju, pozivajući obožavatelje na strpljenje.


Ni Ticketmaster ni SeatGeek nisu odmah odgovorili na zahtjeve za komentar u petak, a ranije ovog tjedna Ticketmaster je rekao da je “doživio neviđeno zanimanje milijuna ljudi za Swiftovu turneju” i da je brzo radio na rješavanju tehničkih problema tijekom pretprodaje, uz otkazivanje prodaje široj javnosti zakazanoj za petak.


Više od 2,4 milijuna ljudi kupilo ulaznice


Swift je ocijenila i da je “doista nevjerojatno da je 2,4 milijuna ljudi kupilo ulaznice”, ali i da ju “stvarno ljuti što se mnogi od njih osjećaju kao da su prošli kroz nekoliko napada medvjeda da bi ih dobili”, poručivši da i da “pokušava smisliti kako se ova situacija može poboljšati u budućnosti”.


U listopadu je Swift objavila svoj deseti studijski album “Midnights”, koji je, kao i hit pjesma “Anti Hero” na vrhovima svih top listi.


Ticketmaster je desetljećima povremeno ljutio umjetnike i obožavatelje, pa je tako sredinom 1990-ih grunge bend Pearl Jam odlučio krenuti na turneju bez korištenja usluga te platforme, ali su poslije rekli da je prodaja ulaznica sama po sebi previše nespretna i vratili su se na tu uslugu nakon 14 mjeseci.


Live Nation i Ticketmaster spojili su se u ugovoru iz 2010. koji je odobrilo i Ministarstvo pravosuđa zbog protivljenja nekih zakonodavaca i glazbenika koji su se brinuli da će udružena kompanija postati previše moćna.


Kaos oko turneje Swift potaknuo je pozive američkoj vladi da rasformira tvrtku, a antimonopolski stručnjaci rekli su da bi taj argument mogao naći prijemčiviju publiku nego u prošlosti, iako bi uključivao dugotrajan proces.


Upitana treba li Ticketmasteru više nadzora, glasnogovornica Bijele kuće Karine Jean-Pierre rekla je da je predsjednik Biden “snažan zagovornik povećanja konkurencije u našem gospodarstvu”.