U produkciji Ri Teatra

Snima se prvi dugometražni riječki rock film: ‘Yunaci rocka’ temeljit će se na stvarnim trenucima

Ivana Kocijan

Foto: Autor filma David Petrović / PRESS

Foto: Autor filma David Petrović / PRESS

Ovo je priča o prijateljstvu, ljubavi, bendu, glazbi, razlikama, ponosu. Želim dati publici osmijeh na lice i da se vrati u dane mladosti. Ja pričam priču, a nadam se da će publika uživati u ritmovima našeg glazbenog vremeplova. Film je temeljen na stvarnim lokacijama, na stvarnoj arhitekturi, na stvarnim trenucima, kaže David Petrović, inače glumac Gradskog kazališta lutaka Rijeka



U produkciji Ri Teatra snima se prvi dugometražni riječki rock film »Yunaci rocka«, scenarista, redatelja i producenta Davida Petrovića. Inspiriran gradom te kultnom riječkom rock kulturnom i supkulturnom scenom te ljubavi prema njima, film čija se radnja odvija u 1970-ima prati amaterski bend koji se priprema za međunarodno rock natjecanje.


Film se snima u našem gradu na lokacijama koje su karakteristične izgledom i determinirane svojom poviješću i stvarnim događajima iz tog doba, a sve detalje o projektu otkrio nam je njegov autor David Petrović, inače glumac Gradskog kazališta lutaka Rijeka.


Foto: Press


Od predstave do filma


Otkud i otkad ideja za filmom »Yunaci rocka«?


– Ideja se kuha već nekoliko godina s obzirom na to da je scenarij filma »Yunaci rocka« adaptacija kazališne predstave »Rokam do jaja« čiji sam autor i redatelj, a premijera je bila 2017. godine u Ri teatru. Nedugo potom, sinula mi je ideja da bih predstavu mogao prilagoditi za filmsko platno i lagano sam počeo zapisivati bilješke za realizaciju.




Nekako sam čekao pravu priliku kada krenuti s cijelom pričom te sam odlučio ove godine prijaviti projekt Gradu Rijeci i Primorsko-goranskoj županiji za javne potrebe u kulturi i projekt je pozitivno ocijenjen u javnim potrebama kulture Primorsko-goranske županije. Kad su objavljeni rezultati, krenulo se žestoko raditi na cijeloj organizaciji, traženju partnera i sponzora.


Kako sam debitant u svijetu filma, kao producent i kao redatelj, nisam bio ni svjestan koliko posla ima prije nego se kamera uključi. S obzirom na skromni budžet koji uglavnom pokriva najam opreme, scenografije i marketinga, nije bilo mogućnosti da taj cijeli posao pretprodukcije obavlja profesionalni producent.


Tako da sam se uhvatio i tog dijela kako sam znao i umio, te gledao gdje će me to odvesti. Sada kad pogledam unazad pet mjeseci, koliko se sve kuhalo, mogu reći da sam izuzetno zadovoljan. Srećom pa oko sebe imam puno ljudi iz svijeta umjetnosti koji su u projekt ušli iz čistog entuzijazma tako da se cijelom filmu pristupa s velikom ljubavlju i željom. Nadam se da ćemo pronaći još partnera koji će nam pomoći da projekt bude još bolje realiziran i u postprodukciji.


Foto: Press


Sviraju, pjevaju, glume…


Glavne likove tumače Ivan Raffaelli, Nikolina Vorić, Krešimir Kunda, Igor Kondić i Davor Popović. Zašto i kako baš oni?


– Glavne likove tumače glumci same predstave »Rokam do jaja«. Za predstavu mi je bilo bitno da glumci znaju svirati najmanje jedan instrument jer je predstava glazbena rock komedija u kojoj se svira i pjeva uživo, tako da sam tražio glumce koji mogu svirati i pjevati na sceni, a pritom su izvrsni i kao glumci.


Ri teatar djeluje već godinama i mnogi amaterski glumci su se profilirali u vrlo dobre glumce, pa su neki i upisali akademije poput Ivana Raffaellija koji je protagonist samog filma. Ivan, osim što je glumac, svira i klavijature, Nikolina svira bubanj, Davor je gitarist, Igor je vrlo dobar pjevač, a Krešimir Kunda (inače izvrstan glazbenik) se jedini nije nikad prije ove predstave okušao u glumi, no radeći na predstavi otkrili smo njegov skriveni talent tako da se odlično uklopio u priču.


Tako da sam za film odlučio da će oni biti glavni glumci, no mnoge druge sporedne likove koje smo nadodali zbog filmskog scenarija tumače razni riječki profesionalni i amaterski glumci.


Kad je i gdje počelo snimanje i gdje će se još snimati i do kad?


– Snimanje je počelo u svibnju, a snimat ćemo po nekoliko dana u lipnju, srpnju i kolovozu. Lokacije snimanja su različite ovisno o scenama, tako smo u svibnju snimali scene na Grobniku, razne druge scene u privatnom stanu, u crkvi sv. Jeronima, antikvarijatu, gradu Kastvu, po ulicama grada Rijeke… Snimanje će biti još i u Exportdrvu, u Kulturnom centru Kalvarija, klubu Palach, Ulici Šišmiša itd. Uglavnom imamo još puno posla.


Foto: Press


Zaljubljen u glazbu 70-ih


Vi ste scenarist i redatelj filma. Što želite ispričati ovim filmom?


– Ovo je priča o prijateljstvu, ljubavi, a ujedno je sjećanje na dane riječke rock scene. Ovo je priča o bendu, o glazbi, o razlikama, o ponosu, priča koja veliča glazbu. Želim dati publici osmijeh na lice i da se vrate u dane svoje mladosti. Ja pričam priču, a nadam se da će publika uživati u ritmovima našeg glazbenog vremeplova.


Film je temeljen na stvarnim lokacijama, na stvarnoj arhitekturi, na stvarnim trenucima. Dok je Rijeka kao grad kroz niz kulturnih sadržaja razvikana u najprepoznatljivijim razglednicama luke, Korza i Konta, ovaj film imat će onu ulicu koju prepoznaje tek pokoji Riječanin, kadar prilaza u grad koji ne vidimo često, a znamo da je tu, ulice koje kao da su vremenom zaboravljene, garaže u kojima je rođen zvuk ovog grada.


Junaci filma nisu zvijezde, oni su toliko obični istinski Riječani koji svojim susretima u filmu oslikavaju Rijeku kao grad onakav kakav zapravo i jest, multikulturalan, rokerski i drukčiji od drugih. Za ovaj grad u kojemu sam odrastao, želim snimiti film koji će stvoriti onu neku ljepotu prolaznosti, zapitati nas o tranziciji, oduzeti nam tlo pod nogama, iako smo u najsigurnijoj luci, i ukazati nam koliko smo neobični u toj našoj »luci različitosti«.


Radnja filma smještena je u 1970-e godine. Po čemu vam je to razdoblje posebno drago?


– Prvenstveno sam zaljubljen u glazbu toga doba, sve je krenulo od toga, a potom se priča lagano sklapala. Uz glazbu, način života tih godina uvelike se promijenio od današnjeg tako da sam inspiraciju crpio iz tih nekih detalja. Općenito cijeli taj retro vizual Rijeke i zvuk, mene kao autora posebno privlače. Iako nisam rođen u tim godinama, bar kroz scenarij, a onda i audiovizualni medij, nakratko ću proživjeti te godine.


Foto: Press


Autorska glazba


Bitnu će ulogu u filmu sigurno imati glazba. Što ćemo moći čuti; hoće li to biti postojeće pjesme iz tih godina ili pjesme skladane baš za film?


– Za film je komponirana glazba, ali u duhu samog vremena. Naravno da smo htjeli koristiti pjesme toga doba, ali autorska prava pojedinih pjesama su preskupa tako da smo se prilagodili i stvorili svoje autorske pjesme. Koristimo i neke pjesme riječke scene iz toga doba za koje smo dobili dozvolu. Uglavnom, veliku zahvalu želim dati Krešimiru Kundi koji je uvelike pridonio autorskoj glazbi koja je u duhu toga vremena, a svakako moramo napraviti i soundtrack, pa možda zaživi i među publikom.


Kad je planirana premijera filma?


Premijera je planirana krajem 2021. ili početkom 2022. godine, no o tome ćete svakako biti obaviješteni.


Foto: Press


 


Autorsko-suradnička ekipa

U pripremi filma zasigurno ste imali veliku pomoć od glazbenika i drugih osoba vezanih uz tematiku. Tko vam je sve i kako pomogao?
– Krešimir Kunda je najveći dio odradio vezan uz samu glazbu, tu su naravno i glazbenici koji su snimili pojedine dionice poput Srđana Badurine, koji je inače zadužen za snimanje tona filma. Tu je i Olja Dešić, poznati riječki glazbenik, koji će u svom studiju napraviti postprodukciju zvuka. Za scenografski i kostimografski dio zadužena je moja supruga Nisa Hrvatin Petrović koja se brine o cijelom vizualu, a naravno glavni snimatelji i dizajneri rasvjete su Luka Radiković i Pavle Kaplanec. Luka će odraditi i montažu filma. Za šminku i kao asistentica scenografije je zadužena Zara Hrvatin, a za frizure Marina Deželjin. Tena Ružić je moja asistentica režije i ujedno suradnica za kasniju promociju filma. Ovo je najuži tim ljudi koji radi na projektu uz glumce i statiste. I moram zahvaliti Lindi Poščić Borovac koja je prepoznala projekt i mnogo nam pomogla u daljnjoj realizaciji.