Zanimljiv projekt

Želite svoju glazbu prodavati na gramofonskim pločama? Može, Bandcamp će vam ih štampati

T.I.

Foto: Bandcamp

Foto: Bandcamp

Bandcamp je objavio da proširuje svoje proizvodne kapacitete gramofonskih ploča. Ima i jako dobrih razloga za to. Naime, prošle je godine preko njihove stranice naručeno preko 2 milijuna gramofonskih ploča, dvostruko više nego 2019.



Slijedeći metode DIY punk kulture iz 80-ih godina prošlog stoljeća Bandacamp je posao vrlo važna odskočna daska za anonimne i manje anonimne, avangardne, alternativne glazbenike, utočište za sve one koji još nisu ili nikad neće doći do ugovora s diskografskom kućom i prilike da se pokažu pred publikom. Naravno, Bandcamp je dobro mjesto i za poslovanje manjih, nezavisnih diskografskih kuća koje traže načina da promoviraju svoje štićenike. Bandcamp je sve što bend u traženju afirmacije treba. Slobodno može otvoriti svoj račun, stavljati gore glazbu besplatno, birati između mogućnosti da doslovno poklanja svoju glazbu i(li) formira cijenu pjesme/albuma po vlastitom nahođenju…Bandcamp je neka vrsta diskografske kuće na internetskom oblaku. A sad postaje i puno više.


Prije nešto više od godinu dana Bandcamp je  pokrenuo pilot projekt da na osnovu narudžbi kupaca, štampaju vinilne ploče u vlastitom pogonu. Sistem je jednostavan, u dogovoru s izvođačima, oni obave sav posao oko proizvodnje, samo što ne štampaju unaprijed već prema prednarudžbama od kojih se pokrivaju troškovi štampanja.


Pilot projekt je uspio i sad je Bandcamp objavio da proširuje svoje proizvodne kapacitete za gramofonske ploče. Ima i jako dobrih razloga za to. Naime, prošle je godine preko njihove stranice naručeno preko 2 milijuna gramofonskih ploča, dvostruko više nego 2019. Prošla je godina po mnogočemu bila posebna, izolacija, ukidanje koncertnih aktivnosti promijenili su navike glazbenih obožavatelja, novac koji bi inače trošili na ulaznice pojačano su trošili na nosače zvuka, pa i tu treba tražiti razloge naglog skoka prodaje vinila. A možda je reafirmacije vinila postala više od sad već dugogodišnjeg trenda.



Kako navodi NME, Bandcamp je o svojoj namjeri kontaktirao preko 10 tisuća glazbenika koji imamu svoje profile na njihovim stranicama da se pridruže u projektu proširene ponude njihove glazbe na vinilnim pločama.


Ovo  nije prvi slučaj da Bandcamp ide na ruku glazbenicima i da otvara poslovne situacije u kojima će sve strane biti zadovoljne. Akcija „Bandcamp Fridays“ provedena je tijekom 2020. godine kako bi se glazbenicima olakšalo da prebrode krizu i vrijeme kad svoju glazbu ne mogu predstavljati uživo i tako zarađivati. Akcija se sastojala u tome da se svaki prvi petak u mjesecu Bandcamp odriče postotka od prodane glazbe i da 100 posto zarade ide izvođačima, odnosno diskografskim kućama na Bandcampu. Na taj su način glazbenici zaradili dodatnih 35 milijuna eura u 2020. godini.