Lockdown izdanje

RECENZIJA Josh Ritter: Iznimno kvalitetan EP – rock hrana za dušu

Prekrasne i vrlo emotivne indie folk, americana i rock balade idealno su se uklopile u ove dane neizvjesnosti, strepnje i straha

Dok nakon sjajnih prethodnih albuma »Gathering« (2017.) i »Fever Breaks« (2019.), čekamo sljedeću godinu i njegov 11. studijski album, sjajni američki kantautor Josh Ritter pobrinuo se da čekanje bude lakše time što je objavio iznimno kvalitetan EP »See Here, I Have Built You a Mansion«, EP koji će ući u sam vrh ponajboljih extended play rock uradaka ove godine. Štoviše, s osam pjesama i tridesetak minuta glazbe »See Here, I Have Built You a Mansion« daleko je više od EP-ja jer je podosta autora čiji su novi albumi – kraći od ovog EP-ja!

Lockdown izdanje

Svoj minialbum (čak ga je bolje zvati tako no EP) Ritter je radio okružen uvjetima pandemijskog lockdowna koji je odlučio preživjeti tako što je odabrao i odlično obradio neke od svojih ranijih neobjavljenih ili manje poznatih pjesama. Neke od ovih osam pjesama snimljene su tijekom 2017. pri radu na albumu »Gathering«, ali nisu na njega uključene jer tematski nisu odgovarale tom albumu.

No, nepune tri godine kasnije ove prekrasne i vrlo emotivne indie folk, americana i rock balade idealno su se uklopile u ove dane neizvjesnosti, strepnje i straha nudeći svojom blagošću, nježnošću i blago pozitivnim ozračjem idealnu »hranu za dušu« svakomu tko voli rock glazbu, posebno onu temeljenu na americana akustičnom pristupu vezanom za melodioznost i pitkost otpjevanog i odsviranog.

Povratak u prošlost

Pritom si je Ritter stvarajući ih dao oduška pa se ne samo okrenuo sadašnjosti već je na dojmljiv način otišao i u vlastitu prošlost. Boljeg primjera za to od uvodne i završne skladbe na ovom minialbumu nema. Naime, prekrasna uvodna »Time is Wasting« već nakon prva tri-četiri takta budi sjećanja na divnu temu »Graceland« (1986.) Paula Simona, a razlog je jednostavan – upravo taj album i ta pjesma bili su, uz klasični album »Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band« Beatlesa dva prva albuma nakon kojih se Ritter zauvijek zaljubio u rock glazbu.

Kroz tekst te pjesme Ritter se dotiče i stanja s pandemijom COVID-19 nudeći ipak optimizam i vjeru, a isto to ponavlja i u izvrsnoj završnoj »Lawrence, Kansas«, jednoj od svojih najstarijih pjesama snimljenih za ovaj minialbum uživo baš u gradiću Lawrence u Kansasu 30. siječnja 2018. godine. Tom prisjećanju na prošlost i uzore svakako treba dodati i predzadnju pjesmu, pažnje vrijednu obradu čuvene pjesme »Brothers in Arms« (1985.) Dire Straitsa nastale u doba Falklandskog rata.

Izvrsne balade

Ostatak albuma čine njegove izvrsne balade o ljubavi, porazima i užicima, pa tako u laganom valceru okrenutoj »Haunt« slušamo priču o potpunoj ljubavnoj ovisnosti, a ista je tema i u znatno bržoj »Waiting on You« pri čemu u cjelinu ove pjesme veže ne samo tema već i činjenica da su obje nastale 2017. za album »Gathering«, a to znači da ga u izvedbi prati njegov standardni Royal City Band. Prekrasna je, od teksta do glazbe, i »Heaven Knows«, u kojoj mu na slide gitari sjajno pomaže Josh Kaufman dajući bitan doprinos stihovima o potrebi strpljenja i »usklađivanja frekvencija« u svakoj vezi.

Ljubavna je, i to vrlo posebna, »Be of Good Heart«, pjesma koju je napisao za Joan Baez i njezin posljednji studijski album i koja na impresivan način govori o tome kako ljubavni rastanak treba biti takav da se pamti ono divno i nezaboravno što je činilo vezu dvoje ljudi koji su se neko vrijeme beskrajno voljeli. No vrhunac albuma za mnoge će biti melankolična i pomalo gubitnička »Miles Away«, moćna pjesma o fizičkoj i duhovnoj udaljenosti koje, koliko se god protiv njih borio, stvaraju tugu. Sve u svemu, »See Here, I Have Built You a Mansion« zbirka je od osam pjesama koje iznova potvrđuju kako je Ritter danas jedan od najzanimljivijih američkih americana, indie folk i rock kantautora.