"I Glow"

RECENZIJA Je Veux znana kao Željka Veverec, objavila album prvijenac

"I Glow" zaista može u utrku s bilo kojim svjetskim proizvodom slične neosoul ili klupsko-plesne scene

Željka Veverec, znana nam kao pjevačica zagrebačkog sastava Mangroove, zaista je zablistala svojim albumom prvijencem »I Glow« (mogli bismo naslov prevesti kao »Blistam«) objavljenim pod umjetničkim imenom Je Veux. Sve do sada poznato o njenim iznimnim vokalnim sposobnostima potvrđeno je i na njenom debitantskom albumu, a to znači da suvereno vlada svojim toplim soul glasom u svakoj pjesmi, podsjećajući na trenutke snagom i izričajem na velikanke kakve su bile i ostale Sinead O’ Connor, Dolores O’ Riordan ili Diana Ross.

Uz njen impresivni glas tu su, u svakom pogledu, kompleksne i zahtjevne pjesme – od aranžmana i kompozicije do glazbene pratnje i vokalne izvedbe pa do žanrovske i stilske raznolikosti, a sve skupa odsvirano je i producirano vrhunski pa »I Glow« zaista može u utrku s bilo kojim svjetskim proizvodom slične neosoul ili klupsko-plesne scene.

Je_veux

U plesu je spas

One koji znaju njen rad ponajprije kroz grupu Mangroove na početku čeka malo iznenađenje jer odlična »The First Song« počinje ozračjem akustike i folka, a što se pjesma sve više razvija, priključuju se ostali instrumenti pri čemu dominiraju gudači pa na kraju sve završava u vrlo raskošnom i moćnom aranžmanu dobre ispovijedne pjesme, inače prve koju je još 1998. godine autorica skladala na gitari.

Naravno, nastavak je za raniji rad Je Veux u puno prepoznatljivijem stilu pa tako kroz »Girlfriend« koja obrađuje prijateljske odnose dvije djevojke slušamo dobru baladu koja koristi elemente suvremenog r’n’b izraza, a neosoul itekako se potom pridružuje tom izrazu u, za ovaj album, netipično vrlo optimističnoj »Beautiful« kroz koju nas najprije samo uz piano Je Veux vodi glasom velike dive da bi u završnom dijelu ova snena i nježna melodija koja slavi ljepote života prerasla u sjajnu psihodeličnu igru »hipi« klavijatura koje bude sjećanja na Procol Harum, Doors i slične junake s kraja šezdesetih.

Jedan od najboljih trenutaka albuma svakako je »Enough«, opet dobra kombinacija soula s r’n’b elementima, pjesma o kraju veze koja izdiše jer su jedno drugom dali što su mogli. Posebnost ove pjesme čini to što, usprkos temi rastanka, nije ni gorka, ni opora, ni optužujuća. Dapače, prevladava pozitivno ozračje koje posebno pri kraju pjesme dižu gudači, prebiranje po dur tipkama i glas Željke Veverec koji zaziva rane šezdesete, Dianu Ross i njene The Supremes.

Kako od novog soula i suvremenog r’n’b izraza put do plesnog podija nije nimalo dalek, Je Veux nam daruje i nekoliko čisto plesnih od kojih to i imenom potvrđuje »Dance To Forget« koja je posveta glazbenim idolima i to kroz tekst u kojem saznajemo kako je imala loš dan, užasan mjesec i baš ništa ne ide kako treba, a izlaz je, zna ona to od davnih dana – ples.

Pa taj ples i kreće uz puno elektronike, nasljeđe disco zvuka, latino gudače, funky rock zahvate gitare…, a sve to pri kraju ukrašeno je zahvalama nekima od onih koji su joj »spasili život« pa su tako, između ostalog, spomenuti James Taylor, Neil Young, Curtis Mayfield, Michael Jackson, James Brown, Stevie Wonder, Grace Jones, Whitney Houston, Aretha Franklin, Nina Simone, Bee Gees…

Čudni ljubavni posli

Za plesni podij je i »Lovable«, još jedna vrlo dobra kombinacija elektronike, soula i disco nasljeđa, a najžešća od ovih plesnih svakako je »Strange Love Affair« u kojoj su ti »čudni ljubavni posli« opisani pozivom »pođi sa mnom, bit ću tvoj strah« što će, uz pomalo dramatičnu i jezovitu atmosferu, od ove pjesme vjerojatno učiniti hit kod onih koji vole erotiku takve vrste.

Stilsku raznovrsnost Je Veux potvrđuje i u naslovnoj temi kojoj je temelj hip-hop, ali nudi i druge glazbene izraze, od elektronike do jazzy elemenata s odličnim gudačima što sve skupa itekako odgovara stihovima o tome kako često blistamo i žarimo unutrašnjim plamom, ali to, nažalost, nema tko vidjeti. Za sam kraj Je Veux čuva divnu »Song To My Wounded Self«, pjesmu upućenu ranjenoj samoj sebi, sjajnu melodramatičnu baladu bogatog glazbenog ozračja, pravog zvučnog zida koji uspješno ističe njen vokal koji u ovoj pjesmi zaista podsjeća na veličanstvenu irsku pjevačicu Sinead O’ Connor.

»I Glow« je nastajao u razdoblju od 2017. godine. Govoreći o njemu sama autorica rekla je: »Album »I Glow« dnevnik je svega onoga o čemu sam razmišljala, što sam željela, živjela, sanjala i s čime sam se borila. Album ima devet pjesama, a to je broj koji prati moj životni put i uvijek se provlači kroz sve što živim i radim. Tesla je smatrao da je broj devet ključ svemira, pa možda i ovih devet pjesama otključa neka vrata iza kojih se kriju novi svjetovi, ljudi, osjećaji baš onako kako to glazba i radi«.

Iskušana ekipa

Uz Željku Veverec, kao autoricu i pjevačicu koja se prihvatila i gitare, na albumu je i njezina iskušana ekipa – Toni Starešinić na klavijaturama, Đuro Dobranić za bubnjevima i Igor Dorotić na trubi. Od glazbenih gostiju pridužili su joj se Matej Milošev na violončelu, Dean Melki na violini, Hrvoje Nikšić koji potpisuje efekte dok je za dodatnu elektroniku i efekte zaslužan Janko Novoselić. Album je sniman u Monitor studiju Allana Schmitbauera, Kramasonik studiju Hrvoja Nikšića i Lemon studiju Srđana Sekulovića Skansija. Master albuma je napravio Petar Dundov, za mix je zaslužan Janko Novoselić koji zajedno s Tonijem Starešinićem potpisuje produkciju albuma.