Neizvjesna budućnost

Midnight Oil, Courtney Barnett i drugi u javnom pismo zatražili od australske vlade da ne ukida pomoć radnicima u glazbenoj industriji

T.I.

Foto: Sydney Opera House

Foto: Sydney Opera House

Ljudi iz glazbene industrije podsjetili su da umjetnost i zabavna industrija u australskom BDP-u sudjeluje s 11 milijardi dolara (za usporedbu, to je gotovo pola hrvatskog godišnjeg proračuna), i u tom sektoru radi preko 200 tisuća Australaca



„Nastavite isplaćivati naknadu za nezaposlene glazbene radnike, to nema samo kulturološkog smisla, to ima svoje ekonomsko opravdanje i logiku“ – poručilo je u otvorenom pismu australskoj vladi 3500 izvođača i ostalih radnika u glazbenoj industriji. Pismo su, između ostalih potpisali Midnight Oil, Paul Kelly,  Courtney Barnett , Bernard Fanning, Missy Higgins, Stella Donnelly, Lime Cordiale, The Presets…


Australska vlada je je kao i većina drugih u vrijeme lockdowna izazvanog pandemijom osmislila paket mjera za očuvanje radnih mjesta koji se u Australiji doslovno tako i zove – JobKeeper. No, mjere ističu s ožujkom, još se ništa ne zna za dalje, a ljudi iz glazbene industrije i dalje nemaju od čega živjeti. Tu se prije svega misli na sve one nevidljive ljude iza glazbenika, posebice stručnu radnu snagu koja ovisi o koncertima.  Doduše, Australija i njihovi prisilno nezaposleni glazbeni radnici barem znaju da su sigurni do kraja ožujka, u Hrvatskoj se ne zna ni što će biti s mjerama za očuvanje radnih mjesta u naredna dva tjedna.


U otvorenom pismu od vlade se traži da nastavi s mjerama pomoći sve dok klubovi, koncertne dvorane i festivali ne počnu funkcionirati kao i prije pandemije. Ljudi iz glazbene industrije podsjetili su da umjetnost i zabavna industrija u australskom BDP-u sudjeluje s 11 milijardi dolara (za usporedbu, to je gotovo pola hrvatskog godišnjeg proračuna), i u tom sektoru radi preko 200 tisuća Australaca. I ne samo to, podaci govore da svaki milijun prihoda u Australiji ostvaren u umjetnosti i glazbenoj industriji generira novih devet radnih mjesta, dok u građevini samo jedno radno mjesto.




S druge strane, koliko je situacija grozna govori činjenica da australska glazbena industrija u svom koncertnom dijelu radi na 4 posto kapaciteta u odnosu na vrijeme od prije pandemije.


„Ovaj podatak pokazuje devastirajuće učinke pandemije na australsku industriju žive glazbe i na tisuće ljudi koji su radili na tome da se glazba uživo događa. Ne možemo si dozvoliti da izgubimo te vještine i poslove. Posljedice za australsku glazbu i koncertnu industriju bile bi katastrofične“ – zaključuje se u otvorenom pismu glazbenika i glazbenih radnika australskim vlastima.