Autor „Noći vještica“

John Carpenter se vraća, ali ne s novim hororom nego albumom „jezovite“ glazbe

Tihomir Ivka

Glazba je njegova stara ljubav i pokazao je svojevremeno da je podjednako dobar redatelj i nadahnuti glazbenik. Skladao je glazbu za gotovo sve svoje filmove, a besmrtna jezovita tema na klaviru u „Noći vještica“ je jedna od najupečatljivijih originalnih melodija u povijesti filma



Prošlo je preko 30 godina otkad je John Carpenter snimio dobar film, bilo je to SF horror „They Live“. U priči čiji scenarij kao da je pisao David Icke, lutalica nalazi sunčane naočale kroz koje vidi da neki ljudi, oni iz vladajuće klase, izgledaju kao vanzemaljci. „They Live“ je ujedno i zadnji Carpenterov film koji je filmskim studijama donio novac, sedam ostalih snimljenih do zadnjeg „The Ward“ gomilali su minuse na kino blagajnama. To je prilično tužan zalazak karijere za nekad nadahnutog genijalca u čijem katalogu stoje biseri horor žanra kao što je „Napad na policijsku stanicu“ (Assault on Precinct 13), „Noć vještica“ (Halloween) ili „Stvar“ (The Thing).


Nakon što je digao ruke od režiranja, Carpenter se bacio u potpunosti na komponiranje i snimanje glazbe. Glazba je njegova stara ljubav i pokazao je svojevremeno da je podjednako dobar redatelj i nadahnuti glazbenik. Skladao je glazbu za gotovo sve svoje filmove, a besmrtna jezovita tema na klaviru u „Noći vještica“ je jedna od najupečatljivijih originalnih melodija u povijesti filma.  


Snimio je u posljednjem desetljeću tri albuma svojih „izgubljenih tema“ kako sugeriraju njihovi nazivi, a u međuvremenu je skladao glazbu za nastavak „Noći vještica“ iz 2018. u kojem su Jamie Lee Curtis i  i Nick Castle ponovili svoje uloge Laurie Strode i ubojicu teenagera Michaela Myersa. Ono što njemu pred kraj njegove redateljske karijere nikako nije uspijevalo, pošlo je za rukom redatelju Davidu Gordonu Greenu. Naime, s malim budžetom za hollywoodske standarde od desetak milijuna dolara nastavak „Noći vještica“ zaradio je na blagajnama impresivnih 255 milijuna dolara.




Uglavnom, Carpenter je objavio da u veljači sljedeće godine objavljuje i četvrti album svije ne „chill out“ već samo „chill“ glazbe. Dakako, riječ je o instrumentalima i, dakako, riječ je o glazbi koja nepogrešivo zvuči kao soundtrack u nekom jezovitom hororu. Što se točno pod tim misli, možete čuti u pjesmi objavljenoj jučer pod nazivom prigodnog naziva „The Dead Walk“. Pjesmom dominiraju sintesajzeri, retro je to zvuk, kao da Krafwerk sreću Jeana Michela Jarrea na izuzetno depresivan dan.  Inače, Carpenter je uz spomenute izvođače, Tangerine Dream i Giorgioa Morodera jedan od pionira uporabe sintesajzera. Za spomenuti je da o obitelji Carpenter jabuka ne pada daleko od stabla po pitanju glazbe, otac sada već 72-godišnjeg Johna bio je glazbeni učitelj, a album „Lost Themes III“ koji će svjetlo dana ugledati 5. veljače 2021., nastao je u suradnji sa sinom Codyem i unukom Danielom.