Zanimljivo istraživanje

Čak 70 posto britanskih DJ-a pandemija korona virusa prisilila na prekvalifikaciju

Tihomir Ivka

Foto: iStock

Foto: iStock

Dosta njih nije otišlo iz glazbe, od ovih 70 posto, 29 posto ispitanih se prebacilo na glazbenu produkciju, zanimanje koje je na neki način procvjetalo u zadnjih godinu dana s obzirom da su se svi u glazbi u vrijeme bez koncerata fokusirali na studijski rad na novima materijalima



Teško pogođena glazbena industrija u pandemiji i dalje zbraja žrtve. Osim samih glazbenika, tu je i sve moguće prateće tehničko osoblje bez kojih bi koncerti bili nezamislivi. Nitko od njih nije mogao zarađivati u posljednjih godinu dana. No, najnovije istraživanje stranice Pirate.com pokazuje da su teško stradali i DJ-evi.


Kao i u „živoj“ glazbi, postoji nekoliko postotaka onih na vrhu kojima pandemija jest donijela prekid u zarađivanju, no prije zaključavanja su najveća imena mogla uprihoditi 50, 100 ili 200 tisuća eura na velikim festivalima, tako da su nekako preživjeli, ali postoje tisuće i tisuće lokalnih „resident“ DJ-a u lokalnim pubovima i klubovima koji su od „sviranja“ živjeli skromno i prije pandemije.


Mixmag je svojevremeno napravio gradaciju zarade u britanskom svijetu DJ-a iz koje se vidi da tu ima svega, od onih što zarađuju 100 funti na noć u lokalnom pubu, preko onih već etabliranih imena koji su stalno na turnejama i sa 150 svirki godišnje mogu zaraditi oko pola milijuna funti, pa sve do onih najvećih koji mogu birati nastupe i godišnje zaraditi desetine milijuna funti. Godinama je najbolji primjer bio škotski EDM DJ i producent Calvin Harris čija se godišnja zarada u posljednjih 10 godina vrtjela oko 30 milijuna funti. Pretpostavljamo da će on i njemu slični bez većeg egzistencijalnog stresa preživjeti pandemiju.




O njima ne govorimo u ovoj pandemijskoj priči. Kako stvari stoje za one na dnu „hranidbenog“ DJ lanca ilustrira istraživanje objavljeno na Pirate.com po kojem je čak 70 posto britanskih DJ-a bilo prisiljeno prekvalificirati se zbog pandemije koronavirusa. Doduše, dosta njih nije otišlo iz glazbe, od ovih 70 posto, 29 posto ispitanih se prebacilo na glazbenu produkciju, zanimanje koje je na neki način procvjetalo u zadnjih godinu dana s obzirom da su svi u glazbi ostali prisiljeni ostati doma, pa se studijski rad na novim materijalima nudio kao realna alternativa u vrijeme bez koncerata i turneja. Većina DJ-a, njih 67 posto navelo je „vrijeme za produkciju“ kao glavni razlog da za DJ-e pandemija nije sasvim crno razdoblje. Drugi je za mnoge činjenica da su u prošloj godini našli vremena da izbruse svoje DJ vještine i da prošire glazbene horizonte.


Na pitanje bi li u ovom trenutku prihvatili svirku u zatvorenom, 61 posto je izjavilo da bi bili sretni da mogu, 22 se nećka, a 17 posto bi u ovoj epidemiološkoj situaciji odbilo nastup.


Od ispitanih samo 54 posto izrazilo je uvjerenje da će nastaviti s glazbenom karijerom nakon pandemije, 20 posto nije sigurno, a 26 posto je odlučilo da je to to, da izlaze iz posla.


Od onih koji ostaju u poslu, mnogi su i dodatno uložili kako bi adaptiraki. 31 posto je kupilo kontroler, 26 posto softver za DJ-e, 11 posto CDJ-e i osam posto gramofone.


Iako se ne navodi broj, istraživanje je obuhvatilo široku lepezu britanskih DJ-a, od onih klupskih do onih što zabavljaju goste na vjenčanjima.