"Domovina" - ozbiljan kandidat za album godine

Novi singl Mayalesa “Adio galioti” i koncerti u Zagrebu i Šibeniku

Portal Novi list

Kao i predhodne albume Mayalesa kritika je njihov novi album "Domovina", koji je izašao prije tjedan dana, dočekala s riječima hvale, a album je odmah proglašen ozbiljnim kandidatom za album godine.



 I iako su s albumom predstavili i liric video za pjesmu “Divlje pastrve” Mayalesi već sada izlaze s novim singlom i to za pjesmu “Adio galioti”. Pjesmu prati i odličan spot redatelja Dinka Šimca, u kojem nastupa majstorica uličnog performansa Nikolina Majdak.


Uz novi singl Mayales najavljuju i koncertne promocije albuma Domovina koje će se održati u utorak 15. lipnja u dvorištu zagrebačke Laube i u petak 18. lipnja na tvrđavi Barone u Šibeniku.


U prodaju će biti puštena ograničena naklada ulaznica za oba koncerta.




Novi album Mayalesa – Domovina donosi 12 novih pjesama kojima su se Mayalesi filigranski bavili posljednjih godina pod budnim uhom Pavla Miholjevića i Jure Ferine, producentskog para s kojima nastavljaju suradnju započetu na Simbolu za sunce.


FOTO/BORIS ŠČITAR

FOTO/BORIS ŠČITAR


Od izlaska posljednjeg album, Simbol za sunce (2017), ova jedinstvena glazbena institucija fanatično je predstavljala svoju mnogoljudnu koncertnu inkarnaciju odnosno pjesme koje su neupitno obogatile hrvatsku kulturnu baštinu, baš kao što su i širile okvire čak nekoliko glazbenih žanrova posljednjih gotovo tri desetljeća postojanja.


Uvijek u nekom svojem filmu, u svojem tempu, Mayalesi su vozili izvan trendova i klike, posvećeni isključivo vlastitom instinktu te virtuoznoj glazbenoj igri i eksperimentiranju. Preslušavanjem Domovine jasno je da Mayalesi nastavljaju jahati u svojim epskim prostranstvima, u atmosferama koja mirišu na vremena kada su se albumi slušali u jednom dahu, od korice do korice.


I ovaj album nosi neku svoju intrigu, zagonetan koncept isprepleten kroz stotine glazbenih slojeva, provučen kroz čarobne melodija i otpjevan kroz lucidne tekstova koji zovu slušatelja da sjedne i prepusti se otkrivanju domovine iz zaigranih glava Mayalesovih autora.


I na ovom albumu nastavlja se dobra navika suradnje s različitim umjetnicima – s dugogodišnjom suradnicom benda Ivanom Starčević, novom zvijezdom scene Mary May, odnosno duet koji je vođa benda, autor i pjevač Petar Beluhan, realizirao s Aljošom Šerićem. 


Ovoga puta Mayalesi su na izradi svojeg vizualnog identiteta surađivali s fantastičnim mladim umjetnikom Vicom Tomasović.


“Domovina” je utočište od svih zala kojima smo izloženi i koje trpimo u onoj stvarnoj domovini i od ljudi koji njoj i nama namjerno nanose zlo. U toj “Domovini”, zakrivajući se od izvanjskog svijeta, beskrajno je ugodno uživati jer posrijedi je nadnaravni komad psihodeličnog popa čiji boje i zvukovi, melodije i ritam, čak i kad su Beluhanovi stihovi tužni i sjetni, a ima i takvih, otplavljuju bol, čemer i jad, ne samo autora nego i slušatelja. Tom izvanjskom pesimizmu efekno je suprotstavljena glazbena uznositost.


“Domovina“ je ukratko borba za slobodu i rađanje nekog boljeg društva u kojem domovina treba biti drukčiji sinonim od onog kakav je danas. „Domovina“ je ujedno i dokaz da se to može – album famozno udružene energije, produkcijski dotjeran do limita pred kojima bi sline počele curiti mnogim inozemnim producentskim imenima.”


“Novi album grupe Mayales će vas prenuti, istrgnuti iz nehaja i odmaknuti iz rutine. Jer je zvukom raskošan i sadržajem bogat, stihovima slojevit i temama začudan. Nudi perspektivu prolaznosti, otkriva svakodnevnu brigu zaboravljenih slika i donosi detalje. Umjetnički koncept uokviren naslovom ‘Domovina’ – riječju čija se uzvišenost izgubila u desetljećima buke i niskih strasti – toliko je poseban da ćete ga otkrivati mjesecima i uvijek iznova nalaziti nove trenutke koji će vas zaokupljati. U okrilju brit-popa devedesetih i progresivnog rocka sedamdesetih, art popa post-moderne, folka američkih daljina i indie zvuka novoga doba nalazi se estetika koja kompletnoj pripovijesti pridaje uzvišenost. Umjetničku, životnu i svaku drugu.”