Oglasio se i menadžment

Produkcijska kuća Vikano tvrdi da je Kedžin spot plagijat. Na tvrdnje reagirao redatelj Filip Gržinčić

Ivana Kocijan

Foto: Filip Gržinčić ("Hram")

Foto: Filip Gržinčić ("Hram")

Andrea Matić i Ana Kola, koje stoje iza digitalne platforme Wedding2book, poručuju kako je Gržinčić inspiraciju za spot pronašao u intervjuu Damira Martinovića i Ivanke Mazurkijević koji je snimio slovenski art direktor Saša Hess, a objavljen je u prosincu prošle godine, dok on odgovara kako je scenarij videa za duet Damira Kedže i Tijane Bogićević dogovoren još u studenom



Prošlog petka premijeru su imali pjesma i spot “Hram”, duet Damira Kedže i srbijanske pjevačice Tijane Bogićević. Kako smo pisali najavljujući novu glazbenu suradnju, videoizdanje za pjesmu potpisuje Gržinčić creative visuals studio, režirao ga je Filip Gržinčić, a sniman je na području Primorsko-goranske i Istarske županije, između ostalog u Brseču, na Krku te Palači šećerane u Rijeci.


“Oštro bi trebalo osuditi svaki pokušaj kopija i krađa”


Samo dva dana nakon objave spota, stiglo je priopćenjem u kojem se navodi da je “novin Kedžin spot – plagijat”. Potpisuju ga Andrea Matić i Ana Kola iz riječke produkcijske kuće Vikano koja stoji iza digitalne platforme Wedding2book.


Damir Kedžo i Tijana Bogićević ponosni su na zajednički duet i regionalnu suradnju koju su ostvarili novom pjesmom “Hram”, a njihov rad najavili su i brojni mediji.




Jučer, ususret izbora hrvatske pjesme i predstavnika za Pjesmu Eurovizije, premijerno je prikazan videospot za spomenutu pjesmu za koju je ovaj glazbeni duo angažirao riječki studio Gržinčić creative visuals.


Redatelj spota je nagrađivani riječki kreativac čiji su umjetnički rad javno afirmirali brojni hrvatski glazbenici o čemu svjedoči veći broj videospotova.


Apsolutno ništa u ovoj suradnji i stvaralaštvu ne bi bilo sporno da riječki redatelj inspiraciju za videospot nije pronašao u već objavljenom intervju Damira Martinovića i Ivanke Mazurkijević koji je snimio slovenski art direktor Saša Hess.


Iz umjetničkih, kreativnih i moralnih pobuda, kao produkcijska kuća iza koje stoji suradnja s Damirom i Ivankom, nametnula su nam se u ovom trenutku lažiranja brojna pitanja, navodi se u priopćenju i dodaje:


– Filip Gržinčić, produkcijska kuća Vikano (iza imena Wedding2book), Damir Martinović Mrle i Damir Kedžo dio su neke riječke priče. Grad Koji Teče njihov je zajednički grad, a Rijeka je isto tako i Europska prijestolnica kulture, svega onog umjetničkog, stvaralačkog, individualnog, alternativnog, komercijalnog…


Tim više u našoj riječkoj priči oštro bi trebalo osuditi svaki pokušaj kopija i krađa, ali zapravo i to prestaje biti važno ako o činjenicama raspravljamo u dubljem značenju.


“Kolektivizam grada koji teče otekao u pogrešnom smjeru”


U priopćenju se također podsjeća kako je produkcija Wedding2book, Andrea Matić i Ana Kola Udvardi, u suradnji s Ivankom Mazurkijević i Damirom Martinovićem realizirala videospot za pjesmu “A good actor”, promotivni video za vjenčanja u Hrvatskoj, te je najavljen i novi projekt i videospot o kojem je naš poznati glazbeni par govorio u intervjuu kada su i prikazivani kadrovi koji su poslužili kao inspiracija.


– Riječ je o intervjuu koji je najava vjenčanja Ivanke i Damira te su u istom prikazivani sporni kadrovi jahanja na Krku, a objavljen je na Youtubeu još u prosincu 2020. godine te na portalu 24 sata i tog je dana to ujedno bio i najčitanija vijest portala.


Događaji postaju još zanimljiviji činjenicom da je spomenuta produkcija za navedene radove angažirala svjetski poznatog slovenskog art direktora Sašu Hessa.


Očito je ovaj renomirani umjetnik, usput rečeno Slovenac, bio potreban u našem kraju kako bi nam prokazao ljepote zavičaja kao što je jahanje na plaži u suradnji s Konjičkim klubom Njivice.


Osim njegovih pokazanja po pitanju prirodnih ljepota, to ćemo još lako i sami istražiti, njegov najveći dar našem kraju je estetika i umjetnost koju je donio sa sobom i umjesto da kao iskreni susjedi pokušamo naučiti o stvaralaštvu i potencijalno kreiramo novu kulturnu scenu, mi potičemo zajedljivu scenu lakog lopovluka, daleko od iskonske umjetnosti i izričaja.


Kao riječke duše, s tugom i ironijom promatramo današnji dan, pritom se pitajući kako našem priznatom prijatelju i umjetniku Slovencu reći da je naša riječka priča, kolektivizam Grada Koji Teče, otekao u pogrešnom smjeru, zaključuje se u priopćenju.



“Odbacujem svaki pokušaj insinuacija o plagijatu”


Za komentar priopćenja u kojem se navodi da je videospot za pjesmu “Hram” plagijat, upitali smo redatelja spota, Riječanina Filipa Gržinčića koji je poručio:


– Slijedom insinuacija da je spot za pjesmu “Hram” Damira Kedže i Tijane Bogićević plagijat najave za neobjavljeni videospot agencije Wedding2Book dajem sljedeću izjavu:


Odbacujem svaki pokušaj insinuacija o plagijatu u bilo kojem smislu. Svoj rad sam uvijek temeljio na kvaliteti, originalnosti i idejama nastalima pod krovom našeg brenda Gržinčić Creative Visuals.


Ovo je moja druga suradnja s Damirom Kedžom, a scenarij spota pjesme “Hram” iskomuniciran je još za vrijeme snimanja prvog spota za pjesmu “Sjeti se” snimanog 17. studenog u našem studiju u Rijeci.


Ponosni smo što je spot “Hram” u nepuna tri dana vidjelo više od 190.000 ljudi na Youtubeu. Želja Damira Kedže bila je da se snima na otoku Krku jer je vezan za lokacije otoka na kojem je odrastao.


U više navrata snimao je na istim lokacijama i tako osim promocije svoje pjesme i glazbe promovirao i svoj rodni otok. U mom radu nema mjesta za plagiranje, a iznad svega poštujem međusobnu kolegijalnost.


Stvaralaštvo Damira Martinovića Mrleta uvelike je obilježilo moje odrastanje, a Ivankin rad također izuzetno cijenim i poštujem te se veselim vidjeti njihov novi spot i čuti novu pjesmu za koju se nadam da će postići puno uspjeha!


“Na razini kuloarskih priča”


Oglasila se i menadžerica Damira Kedže Snježana Jerković Radočaj koja je poručila:


– Spot Damira Kedže i Tijane Bogićević za pjesmu ” Hram” nakon dva dana emitiranja ima 190.000 pregleda i nalazi se u trendingu na 3. mjestu. Izuzetno smo ponosni na uspjeh i kreativnost cijelog tima koji je realizirao ovu moćnu pjesmu i spot.


Projekt “Hram” je nešto na čemu radimo proteklih godinu dana, u njega je uloženo puno znanja i ljubavi i presretni smo što je publika doma i u regiji to prepoznala.


Spot za pjesmu “Hram” snimali smo prošle godine po scenariju Filipa Gržinčića i Gržinčić Creative Visuals tima nastalom u studenom prošle godine, a lokacije na kojima smo snimali logistički su birane.


Damir Kedžo rođen je na Krku i odrastao nedaleko od mjesta na kojima smo snimali i to nije prvi spot koji smo snimili na istim lokacijama.


Spot za “Tebi sve sam oprostio” sniman je na istim lokacijama u ljeto 2015. godine, kao i službene fotografije za album “Poljubi me sad” i press fotografije za Eurosong u ožujku 2020. godine.


Insinuacije da je redatelj našeg spota plagirao i inspirirao se sadržajem intervjua u kojem se pričalo o dosad neobjavljenom spotu, su besmislene i na razini kuloarskih priča i drugačije ih ne mogu komentirati.


Vjerujem da će i tim koji ste mi spomenuli svu svoju energiju uložiti u završetak projekta na kojem radi i polučiti jednako dobre rezultate kao što je to slučaj s pjesmom i spotom za pjesmu “Hram”.