ARTISJUS SONGWRITING CAMP

Mia Dimšić i Ivan Pešut na autorskom kampu: Svakodnevni zadatak je bila produkcija pjesama

Ivana Kocijan

Foto: Promo

Foto: Promo

Cilj kampa bilo je upoznavanje, umrežavanje i kreativna suradnja različitih producenata, autora i izvođača koji su, podijeljeni u timove, svakog dana imali zadatak producirati jednu pjesmu, od nule do završnog miksa spremnog za radio



Riječki autor i glazbenik Ivan Pešut i osječka autorica i glazbenica Mia Dimšić među 21 autorom iz cijelog svijeta predstavljali su Hrvatsku na međunarodnom autorskom kampu Artisjus Songwriting Camp u Budimpešti koji je održan u organizaciji mađarske organizacije ARTISJUS, a kojem je partner bila Stručna služba HDS ZAMP-a.


Tri tima


Cilj kampa bilo je upoznavanje, umrežavanje i kreativna suradnja različitih producenata, autora i izvođača koji su, podijeljeni u timove, svakog dana imali zadatak producirati jednu pjesmu, od nule do završnog miksa spremnog za radio.


– U tri dana sam izmijenila 3 tima. Prvi dan tema nam je bila »Festival song« i napisala sam je s mladim mađarskim producentom Feherom Hollom te kantautorom Josuom Palmanshofferom iz Austrije.




Rezultat je bila »party anthem« pjesma »Relive the night« uz koju smo se odlično zabavili i povezali. Tema drugog dana bila je glazba za film. Moj se tim toga dana sastojao od austrijskog producenta hrvatskog porijekla Grgura Ninskog te mađarskog kantautora Johnnyja Palmera i odlučili smo se za »beach song« te napisali meni najdraži uradak, pjesmu »Vanilla pistachio«.


Treći i posljednji dan tema je bila »Together again« i mnogi su se timovi odlučili za emotivne teme povezane s mogućim krajem opsadnog pandemijskog stanja, ali su pjesme bile stilski raznovrsne i jako zanimljive. Pjesmu »We need a break« na tu temu napisala sam s poljskim producentom Juliuszom Kamilom«, otkrila je Mia.


Apsolutno ludilo


Ivan Pešut na ARTISJUS-ovom kampu imao je ulogu producenta.


– Prvi dan su mi kolege bili Jan Vavra, prezabavni i duhoviti autor iz Češke i zanimljiva mađarska pjevačica Tilda Panna Veres. Napisali smo nešto što smo vidjeli kao tipičnu himnu festivala. Drugi dan je tema bila pjesma za filmsku komediju čiji će se producenti vjerojatno odlučiti za neke od pjesama napisanih taj dan.


Moj tim, češka pjevačica Annabelle i mađarski gitarist i kantautor Bence Jobbagy, napravio je prekrasnu romantičnu pjesmu za koju smo inzistirali da je Annabelle pjeva upravo na češkom jer je to jednostavno bilo prekrasno.


Treći dan je bio apsolutno ludilo jer sam ponovno završio u timu s Janom Vavrom, ali su nam ovoga puta dodijelili rappera imena MC Kemon tako da nam je radni plan potpuno eksplodirao sa svježim idejama. Napravili smo trap song, međutim, tipične instrumente za trap glazbu smo zamjenili gudačim orkestrom i dobili nešto potpuno novo što smo stilski nazvali Orchestrap. To je bio jedan fenomenalan ludi dan pun smijeha i inspiracije, rekao je Pešut.


Pomicanje granica


Na kraju svakog produktivnog dana, snimke su se preslušavale i recenzirale na zajedničkoj večeri svih sudionika.


– Da posložite pjesme koje su nastale u kampu u jednu playlistu i stavite na radio, nitko ne bi ni posumnjao da su te izvrsne i zanimljive pjesme nastale na taj način, već bi bio uvjeren da se radi o nekim svježim pjesmama koje dolaze sa svjetskih radio chartova, dodao je Pešut, dok je Mia zaključila:


– Poručila bih svima koji pišu, pjevaju, sviraju ili produciraju da se upuste u ovako nešto jer će se odlično zabaviti i sklopiti nova prijateljstva, ali će osim toga sigurno i otkriti neke nove stvari o sebi samima, preispitati se, pomaknuti vlastite granice i usvojiti neke nove načine stvaranja i izvođenja.


Kamp mi je donio brojne glazbene, ali i životne pouke i podsjetio me koliko je važno zabavljati se dok pišeš i u glazbi raditi što god ti padne na pamet, ono što zbog pritiska industrije nažalost često zaboravljamo.