Proračunom dobili 815 tisuća kuna

Riječka glazba stjerana u kut

Svjetlana Hribar

Proračunski novac za glazbenu djelatnost ima čak 41 korisnika – i oni najveći ističu da bez volonterskog rada i pomoći prijatelja i poznanika predviđeni programi ne bi mogli biti realizirani



RIJEKA – Za glazbenu djelatnost u ovoj godini Grad Rijeka iz proračuna planira izdvojiti 815.000 kuna, koje će biti raspoređene između 41 korisnika – razvidno je iz Plana raspodjele sredstava za programe javnih potreba u kulturi grada Rijeke za 2011. godinu. Samo nekoliko udruga dobilo je nešto veća sredstva, a najveći dio korisnika morat će se zadovoljiti simboličnim iznosima…


Pritom i oni »najveći« ističu kako bez vlastitog i volonterizma prijatelja – ni sredstvima grada i sponzora ne bi bilo moguće realizirati zacrtane programe. Bilježimo nekoliko izjava voditelja najvećih glazbenih manifestacija u gradu:


Vladimir Gašparović, direktor koncertne agencije GIS d.o.o. aplicirao je na Natječaj javnih potreba u kulturi s programima klasične glazbe (sedam koncerata) i Jazz Timea, festivala koji ove godine  obilježava 20 godina postojanja.





– Sredstva koja su dodjeljna Jazz Timeu (136.000 kuna) nedostatna su za dostojno obilježavanje 20-te obljetnice i to me žalosti – Vladimir Gašparović



– Sredstva koja su dodjeljna Jazz Timeu (136.000 kuna) nedostatna su za dostojno obilježavanje 20-te obljetnice i to me žalosti. Željeli smo snimiti nosač zvuka s izvedbama riječkih jazzera, što bi ostavilo trag o manifestaciji u jednom periodu. – Koncertna će se djelatnost u klasičnom segmentu već će nekako »pokrpati«, ali će Jazz Time ostati bez dostojno obilježene obljetnice, koja nije ni malo beznačajna…

Stjerani u kut


Ingrid Haller, Glazbena agencija »Haller« :– Za 6. festival komorne glazbe, u kolovozu 2011., Glazbena agencija »Haller« dobila je 56.000 kuna.



Dva glavna temelja na kojima počiva postojanje Hartera festivala je volontiranje glavnih realizatora festivala i ulaganje vlastitih sredstava 



Moram reći, za festival koji se tijekom pet godina dokazao ozbiljnim programima – daleko premalo! Počeli smo s mnogo ambicija, riječka je publika oduševljeno dočekala program jer je kolovoz mjesec potpunog kulturnog zatišja u središtu grada, a onda je svake naredne godine zaredao sve manji budžet koji je naše planove, doslovce, stjerao u kut…


I ono što nam pripadne odlukom Vijeća – kasnije se smanjuje po rebalansima, tako da do kraja godine ne znamo s kojom svotom raspolažemo – kaže Ingrid Haller, napominjući da svota od 56.000 kuna pokriva jedva trećinu programa.


– Jedina olakotna okolnost je što nam je na volju ostavljen izbor programa, tako da ćemo festival održati, ali ponovo »preko leđa« naših prijatelja koji će nastupiti »prijateljski« – znači, za minimalne novce, a to ne daje lijepu sliku o Rijeci.


Naša ogorčenost ne proizlazi iz toga što smo dobili malo, nego što s tim sredstvima ne možemo održati nivo –  onemogućeno nam je dovođenje gostiju, sužen izbor izvođača. Za ovako male honorare mogu nastupati samo studenti i neafirmirani umjetnici, a festival podrazumijeva – nešto drugo…


Ivan Šarar, glavni organizator Hartera festivala, kojem su iz gradskog proračuna određena sredstva od 72.000 kuna:– Hartera festival financira se sredstvima iz proračuna – Grad Rijeka i Turistička zajednica, sponzorskim sredstvima i prodajom ulaznica, ali dva glavna temelja na kojima počiva razvoj i postojanje Hartera festivala je volontiranje svih glavnih realizatora festivala i ulaganje vlastitih sredstava. Bez toga Hartere kakvu znate ne bi bilo, jer sredstva Odjela za kulturu u osnovnom proračunu festivala sudjeluju s oko 6 posto.


Treba reći i to da Hartera festival tradicionalno, već treću godinu zaredom, omogućuje ranu kupnju ulaznica po znatno diskontiranoj cijeni. Te su karte namijenjene najvjernijim podržavateljima festivala koji znaju da ih nećemo razočarati programom i koji Harteru gledaju kao cjelovito događanje u koje vjeruju i koje vole.


Stoga sama pretprodaja ulaznica nema neke veze s krizom, koja se osjetila i lani, kada velik broj hrvatskih festivala jednostavno nije održan, a ostali su zabilježili pad posjeta, kao uostalom i svugdje u regiji i Europi. Mi računamo na više-manje stabilnu podršku glavnih sponzora, a činjenicu plićih džepova publike vjerojatno ćemo imati u vidu kroz sitne racionalizacije troškova. 


Volonteri i prijateljstvo


Damir Halilić Hall, utemeljitelj »Hall’s All Stars Guitar Festivala« iz proračunskih je sredstava dobio 72.000 kuna.– Budući da sam naučen funkcionirati u ekstremnim uvjetima, uvjeren sam da ćemo i s ovim budžetom uspješno realizirati festival kao što je to bio slučaj sa svim dosadašnjim izdanjima, i to isključivo zahvaljujući izvrsnom i uhodanom timu suradnika koji odrade svoj posao za nikakve ili minimalne honorare.


Pritom svakako treba spomenuti i sponzorsko-prijateljske odnose sa raznim tvrtkama (tiskara, dizajn, prijevoz, ugostitelji, hotelijeri…) čije usluge su neophodne za funkcioniranje festivala, uz medijska pokroviteljstva najznačajnijih lokalnih medija. 


Ipak, moram reći da bi bez financijske podrške Grada Rijeke održavanje festivala bilo nemoguće i zato sam zahvalan na potpori bez obzira na iznos. Festival ćemo i u buduće organizirati na visokoj programskoj i organizacijskoj razini. Temeljem naših dosadašnjih rezultata jasno je da bi uz veća sredstva mogli napraviti puno više. Ako to netko prepozna dobro, a ako ne – plivamo i dalje uzvodno!