Zdrave osnove

Jazz orkestar Muzičke akademije nastupio u Dvorani “Blagoje Bersa”, imali su sjajan koncert

Davor Hrvoj

Jazz orkestar Muzičke akademije i Matilda Fatur / Foto Davor Hrvoj

Jazz orkestar Muzičke akademije i Matilda Fatur / Foto Davor Hrvoj

Nakon ovako sjajnog koncerta nameće se pitanje kad će Jazz orkestar Muzičke akademije ponovno nastupiti i izvan svoje matične kuće, jer to svakako zaslužuje



Zašto je Jazz orkestar Muzičke akademije u Zagrebu već pet godina hit na hrvatskoj glazbenoj sceni? Prije svega zato što je sjajno pripremljen za svaki svoj nastup. Tako je bilo i 28. svibnja kad je nastupio u Dvorani »Blagoje Bersa« na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, uz ograničen broj prisutnih, ali s internetskim prijenosom.


Nastavak je to redovnih aktivnosti nakon tridesetak godina ponovo oformljenog Orkestra koje su započele 22. prosinca 2016. kad je prvi je put nastupio, između ostalog i u svrhu poduzimanja priprema za otvaranje jazz odjela na Akademiji.


Naime djelovao je Jazz orkestar Muzičke akademije prije više od trideset godina, pod vodstvom uglednog trubača prof. Stanka Selaka, no tada je sudjelovalo puno vanjskih članova, gostiju, a danas ga popunjavaju isključivo studenti Akademije, a gosti se pridružuju tek povremeno.




Projekt je pokrenut kad je prof. Saša Nestorović, saksofonist koji s velikim uspjehom djeluje na području klasične i jazz glazbe, započeo s izbornim predmetom »Osnove jazz improvizacije«.


Zanimanje studenata bilo je veliko, tako da je ubrzo utemeljio ansamble te konačno i Orkestar. Primjerice tri jazz ansambla su nedugo nastupila s programima interaktivne improvizacije u izlogu Francuskog instituta na Muzičkom biennalu Zagreb.


Pedagoški pristup


Kad je riječ o koncertima Jazz orkestra Muzičke akademije, radi se o edukativnim koncertima na kojima uče članovi Orkestra, ali i publika. Naime mudro su osmišljeni tako da kroz godine prolaze kroz sva razdoblja jazza, obrađuju važne teme, ukazuju na ugledne aktere i njihov umjetnički doprinos, ali se također bave novim stremljenjima na području orkestralnog jazza.


No najvažniji razlog je pedagoški pristup Saše Nestorovića, zbog kojeg sve više studenata dolazi na njegove seminare i natječe se za mjesto u ovom orkestru. Oni istinski uživaju u jazz glazbi i uvježbavanju programa, glazbi pristupaju s velikim entuzijazmom, ali i željom da steknu više umjetničke dosege.


Sve to ostvaruju svirajući u ovom orkestru kojim daju doprinos podizanju ugleda Muzičke akademije u Zagrebu. Osim što taj rad djeluje edukativno, iako svake godine djelomično mijenja članove, Orkestar ostvaruje koncerte na visokoj umjetničkoj razini i oduševljava publiku.



Iznimno je važno da Muzička akademija omogućuje studentima dodatno obrazovanje na području jazz glazbe. Naime djelujući na tom području oni razvijaju prave vrijednosti, jer jazz je glazba slobode, otvorenosti, demokracije, zajedništva, tolerancije.


Ona potiče kreativnost, razvijanje osobnosti, samopouzdanja, stava, individualnosti, snalaženja u nepredvidljivim situacijama…


Osjetilo se to i na ovom koncertu, kroz zajedništvo muziciranja, ali i sola u koja su se upuštali članovi Orkestra, u kojima su, u okviru konteksta, iskazivali vlastite glazbene afinitete, samosvojnost, glazbenu estetiku, doživljaj.


Od reda svi su briljirali svirajući bez razmetanja, razumijevanjem i »feelingom« te posebice zrelo, što je rijetkost za glazbenike njihova uzrasta. Očito je da uče na zdravim osnovama.


Tematski koncerti


Tijekom više od pet godina djelovanja Orkestar je održao i nekoliko tematskih koncerata, među ostalima »Classic goes jazzy« ili »Christmas swing«.


Na ovom koncertu na repertoaru su bili jazz standardi različitih karaktera, ali i hrvatska tradicijska pjesma »Klinček stoji pod oblokom« u jazzističkoj obradi Silvija Glojnarića.


Stilski – od tradicionalnog jazza s elementima bluesa i gospela (»Jeep’s Blues« i »David Danced Before The Lord« Dukea Ellingtona) preko Afro-Cuban (»Manteca« Dizzyja Gillespieja i »Mambo Caliente« Artura Sandovala) i fusion (»Jazz Police« Gordoba Goodwina) do suvremenog jazza (»Good Bye Pork Pie Hat« Charlesa Mingusa).


Kao posebna gošća uz Orkestar je u izvedbi skladbe »David Danced Before The Lord« nastupila kontrabasistica i pjevačica Matilda Fatur, koja je oduševila publiku, posebice scat improvizacijom. Tu su skladbu ponovili i u dodatku koncertu koji je publika, iako malobrojna zbog epidemioloških mjera, izmamila ovacijama.


Nakon ovako sjajnog koncerta nameće se pitanje kad će Jazz orkestar Muzičke akademije ponovno nastupiti i izvan svoje matične kuće, jer to svakako zaslužuje.


Dogodilo se to tek jednom, kad je sa studentskim zborom 2017. nastupio u Velikoj dvorani »Vatroslava Lisinskog« u sklopu programa »Harmonija disonance« koji su poslije snimili za CD u izdanju američke diskografske kuće Navona Records.