Sve drugačije

U Berlinu izostali glamur crvenih tepiha, slavne zvijezde i filmaši, no online izdanje imalo je i svoje prednosti

Stjepan Hundić



BERLIN – Iako je 71. Berlinale završilo, ono je zapravo tek počelo. Ovogodišnje pandemijsko izdanje od 1. do 5. ožujka održano je u digitalnoj formi za medije i filmske profesionalce, dok će od 9. do 20. lipnja berlinska publika sve filmove imati prilike vidjeti u kinima i na open-air pozornicama, a tijekom tog Summer Special izdanja svoje Zlatne i Srebrne medvjede uživo će preuzeti i ovogodišnji dobitnici. Ove su godine izostale konferencije za novinare, glamur crvenih tepiha i svečanih premijera, slavne zvijezde i cijenjeni filmaši, redovi ispred kinodvorana…


Druženje, upoznavanje, kolektivno gledanje filmova na velikom platnu, festivalska atmosfera, sklapanje poslova i networking uživo, sve ono što jedan filmski festival čini velikim ove je godine izostalo, no čak i ovako instant skraćeno online izdanje ima svojih prednosti: teško je ne priznati da je – i pored očiglednog minusa malog računalnog ekrana i činjenice da su filmovi bili dostupni samo 24 sata – praćenje programa jednog do tri najvažnija filmska festivala iz vlastitog naslonjača popilično luksuzan komfor.


S obzirom na to da i filmski svijet već godinu dana živi pandemijskim životom osakaćene produkcije, kaotičnih planova i neizvjesnih predviđanja malo tko je od novih festivalskih šefova, umjetničkog direktora Carla Chatriana i izvršne direktorice Mariette Rissenbeek, koji su prošle godine preuzeli uzde Berlinalea nakon 18-godišnje vladavine Dietera Kosslicka, očekivao da će uspjeti složiti program koji će biti vrijedan posebne pozornosti.




Pokazalo se pak da je 71. Berlinale i pored manjeg broja naslova iznjedrilo mnogo bolji program u usporedbi s posljednjih više godina. Iako nismo vidjeli velike filmove, bilo je tu vrlo zanimljivih, kvalitetnih i intrigantnih ostvarenja što posebno vrijedi za natjecateljski program u kojemu se (pre)često prikazuju naslovi koji se tu umjesto organsko filmskih, pripovjedačkih, zanatskih, redateljskih ili autorskih, nađu iz političkih, interesnih, kompromisnih, a u novije politički korektno vrijeme, i inkluzivnih razloga.