Subverzivci

Subversive Film Festival: Kratki, ali subverzivni naslovi

Hina

Kadar iz filma "Plastic Semiotic" Radua Judea

Kadar iz filma "Plastic Semiotic" Radua Judea

U Srijedu se prikazuje i djelo istaknutog rumunjskog redatelja Radua Judea



Subversive Film Festival posvetio je dio programa kratkometražnim, istodobno i subverzivnim filmovima, a među njima se u srijedu prikazuje i djelo istaknutog rumunjskog redatelja Radua Judea.


Blok Kratki subverzivci počinje u 17,30 sati u kinu Tuškanac, a uz Judea predstavit će se i radovi Jean-Mariea Strauba i Dana Sallitta.


Snimanje Judeova kratkog filma “Caricaturana” potaknuto je nerealiziranom idejom Sergeja Ejzenštejna i karikaturama Honoréa Daumiera. Prvi dio je montaža gesta beskrupoloznog prevaranta Roberta Macairea iz litografija Honoréa Daumiera, u drugom redatelj dodaje neke od originalnih tekstova koji su pratili karikature, a u trećem dijelu koristi karikature kao komentar na aktualne vijesti.




Jude je objasnio kako je naišao na crticu u kojoj Ejzenštajn navodi da bi htio komponirati u slijedu geste Roberta Macairea iz Daumierove “Caricaturane” te je pronašao staru knjigu koja je sadržavala kopije iz te serije, skenirao ih i snimio kratki film. U početku slijedi Ejzenštejnovu ideju kako ju je razumio a onda stvara vlastitu verziju.


U programu je i njegov film “Plastic Semiotic”, koji rekreira ljudski život od kolijevke do groba pomoću nađenih igračaka. Po riječima redatelja, Čehov i Flaubert koristili su klišeje koje su načuli kako bi predstavili suštinu ljudskog života, a od tada je ogromna kolekcija druge vrste klišeja osvojila naže društvo: igračke.


“Stoga sam zamislio film u kojem suštinu naših života ne dočaravamo samo pomoću riječi, već i pomoću slika nedužnih igračaka. Puno značenje filma može se otkriti u projekciji na velikom platnu gdje sićušne igračke dramatično mijenjaju svoje dimenzije”, rekao je.


Film “Caterina” Dana Sallitta donosi šest scena iz života Latinoamerikanke koja živi u New Yorku gdje je nevoljka promatračica u ljubavi, politici i životu, a u filmu “Francuska protiv robota” Jean-Marie Straub glavni lik dvaput citira isti pasus iz istoimenog eseja Georgesa Bernanosa upozoravajući da je “svijet koji je prisvojila Tehnologija izgubljen za Slobodu.“


U 18,45 sati prikazat će se u Berlinu nagrađeni gruzijski film “Što vidimo kada gledamo u nebo?”, poetična saga koja razotkriva skrivenu magiju svakodnevice, a ujedno je i šarmantna posveta jednom od najstarijih gradova na svijetu, gruzijskom Kutaisiju i njegovim osebujnim stanovnicima.


Za 21,30 sati najavljen je dokumentarni film “Mala Palestina (Dnevnik opsade)” u kojem redatelj i aktivist Abdallah Al-Khatib prikazuje najveći palestinski izbjeglički kamp na svijetu u kojem je i sam odrastao.


Al-Khatib dokumentira svakodnevicu stanovnika kampa koji su se odlučili suočiti s bombardiranjem, izmještenošću i gladi i suprotstaviti im okupljanje na prosvjedima, učenje, glazbu, ljubav i radost.


U Dokukinu KIC nastavlja se retrospektiva švicarskog autora Fredija M. Murera, filmom “Alpska vatra” o zabranjenoj ljubavi na planinskoj farmi usred ničega.


“Film je svojevrsna sinteza Murerovih opsesija: konflikt oca i sina, nemiri odrastanja, bijeg, realizacija identiteta, evokacija arhaičnih života. Murer dekonstruira alpsku idilu, ambijentirajući usred njezinih spektakularnih vrhunaca, grčku tragediju ljubavi i smrti”, napominje se u najavi.