Vole ga i publika i kritika

Filmski hit „Top Gun: Maverick“ postao najveći komercijalni uspjeh Toma Cruisea u 40 godina dugoj karijeri

T.I.

Cruise između dva komercijalno najuspješnija filma u posljednje četiri godine nije snimio ništa drugo, što je ujedno i njegova najveća pauza između dva filma, većim dijelom izazvana problemima vezanim uz pandemiju koronavirusa

U četrdeset godina dugoj karijeri Tom Cruise nanizao je gomilu filmskih uloga, podjednako u komercijalno-zabavnim (Top Gun, Coctail, Mission Impossible franšiza, Jerry Maguire,  Tropic Thunder, Mummy…) i u „ozbiljnim“ filmovima (Rain Man, Born on the Fourth of July, A Few Good Men, Magnolia, Collateral…). S obzirom na impozantnu filmografiju u najširem smislu riječi, moglo bi se reći da je Cruise najveći živući holivudski glumac koji nikad nije nagrađen Oscarom za glavnu ili sporednu mušku ulogu, iako je doduše nominiran tri puta.

Vjerojatno to ovom vitalnom 60-godišnjaku ne oduzima puno sna noću, s obzirom da su njegovi filmovi zbrojeno na kino blagajnama širom svijeta ostvarili promet od preko 10 milijardi dolara, što ga stavlja na sam vrh glumaca za koje se isplati platiti visoki honorar i što ga čini jednim od najplaćenijih glumaca u povijesti filma.

Ovih dana Tom Cruise ima dodatnih razloga za zadovoljstvo jer je „Top Gun: Maverick“ u kojem je ponovio ulogu vojnog pilota Petea „Mavericka“ Mitchella iz sad već davne 1986., postao njegov najveći komercijalni uspjeh karijere. Naime, do jučer je „Mission Impossible – Fallout“ iz 2018. godine bio film s najvećom zaradom u kojem je nastupio. Promet od 791 milijun dolara na kino blagajnama širom svijeta prestigao je nastavak  „Top Guna“ s 806 milijuna dolara zarade, od čega je 422 milijuna ostvareno u SAD i Kanadi.

Zanimljivo, Cruise između ta dva komercijalno najuspješnija filma u posljednje četiri godine nije snimio ništa drugo, što je ujedno i njegova najveća pauza između dva filma, većim dijelom izazvana problemima vezanim uz pandemiju koronavirusa. Film je zapravo većinom snimljen još 2018. i trebao izaći u ljeto 2019., no nedostajalo je još nekoliko kompleksnih scena, pa je sve odgođeno za lipanj 2020., ali onda je već pandemija bila u punom jeku.

Izgleda da se isplatilo čekati, film u koji je uloženo oko 170 milijuna dolara (za usporedbu, na posljednji nastavak Jamesa Bonda potrošeno je oko 300), donio je velik novac već sada, a i dalje je najgledaniji – kako piše Variety  – na 23 svjetska kino tržišta uključujući i ona velika Velike Britanije, Australije i Brazila.

Da je ovim filmom Tom Cruise (u kojem osim glavne uloge ima i poziciju producenta), uspio na izniman način pomiriti komercijalnost i kvalitetu sugerira i činjenica da je na agregatnoj stranici Rotten Tomatoes 97 posto kritičara o njemu napisalo pozitivnu recenziju, što ga ne čini samo najvećim komercijalnim uspjehom, već i najbolje stručno ocijenjenim filmom u karijeri Toma Cruisea.