Hrvatsko društvo filmskih djelatnika

Film “Tereza37” hrvatski kandidat za Oscara. Pogledajte tko je sve bio u konkurenciji

Hina

plakat "Tereza 37"

plakat "Tereza 37"

U konkurenciji su bili još filmovi "A bili smo vam dobri" Branka Schmidta, dugometražni dokumentarac "Ljubav oko svijeta" Anđele i Davora Rostuhara, "Murina" Antonete Alamat Kusijanović, "Zbornica" Sonje Tarokić, "Zora" Dalibora Matanića i "Plavi cvijet" Zrinka Ogreste.



ZAGREB – Hrvatsko društvo filmskih djelatnika odabralo je igrani film “Tereza37” Danila Šerbedžije za hrvatskog kandidata za američku filmsku nagradu Oscar u kategoriji najboljeg međunarodnog dugometražnog filma.


Šerbedžijin film izabran je između njih sedam, s većinom glasova u drugom krugu, rekao je na konferenciji za novinare Goran Ribarić, predsjednik 15-člane komisije koja je odlučivala o hrvatskom kandidatu.


U konkurenciji su bili još filmovi “A bili smo vam dobri” Branka Schmidta, dugometražni dokumentarac “Ljubav oko svijeta” Anđele i Davora Rostuhara, “Murina” Antonete Alamat Kusijanović, “Zbornica” Sonje Tarokić, “Zora” Dalibora Matanića i “Plavi cvijet” Zrinka Ogreste.




Šerbedžija smatra kako Društvo i komisija nisu imali laku zadaću jer je riječ o festivalski uspješnim i jakim filmovima, kaže da se nadao, ali ga je kandidatura i iznenadila.


To mu je već treći put da sudjeluje u kandidaturi za Oscara, prije je Hrvatsku zastupao s filmom “72 sata” te Makedoniju s “Oslobođenjem Skopja”, čiju režiju supotpisuje njegov otac, glumac Rade Šerbedžija.


S obzirom na prethodna iskustva rekao je da su šanse za domaći film male s obzirom na budžete koji se dobivaju za lobiranje, jer čak i nezavisni filmovi jačih kinematografija dobivaju velika sredstva za tu namjenu.


Zahvalan je  HAVC-u na potpori i kaže da to jest puno za njih, ali nije i u svjetskim razmjerima. Kao primjer navodi da je, kada je makedonski film “Prije kiše” bio u užem krugu za Oscara, pobijedio Nikita Mihalkov koji je za lobiranje dobio koliko i za snimanje.


“Govorimo o milijunima koje na lobiranje troše jače kinematografije poput Njemačke, Poljske, Rusije, skandinavskih zemalja”, dodao je.


Šerbedžija kaže kako hrvatski film može zakupiti dvoranu za dva ili tri prikazivanja, a oni za dvadesetak, mogu napraviti puno veće zabave i catering, puno vremena provesti na sastancima, slati puno više promotivnih materijala, davati više intervjua, zakupiti više stranica u Hollywood Reporteru.


“Mi tu kaskamo, moramo se služiti inovativnim metodama. Imam sreće što je moj otac živio tamo i ima poznanstva s nekim velikim holivudskim imenima”, napomenuo je.


Svoju priliku vidi u temi koja je zaista bitna i aktualna u Hollywoodu, a to je rodna jednakost, nasilje nad ženama.


“Činjenica da živimo u 21. stoljeću a da još uvijek nismo jednaki meni poražavajuća s obzirom na to dokle je civilizacija otišla u drugim stvarima. Čak i u filmskoj industriji koja je kao uvijek otvorena i napredna, muški je svijet na prvom mjestu”, ocijenio je.


Po njegovim riječima, najbitnije im je da što više ljudi vidi njihov film, da ga uspješno plasiraju i pokažu na američkom tržištu. “Naravno da nismo unaprijed digli ruke, dat ćemo sve od sebe da prođemo što bolje”, dodao je.


Film “Tereza37” prati 37-godišnju ženu (glumi je Lana Barić, koja je napisala i scenarij za film) koja ne može ostati trudna zbog čega osjeća sve veći pritisak okoline. Stoga počinje propitivati svoj dotadašnji život, brak, odnose u obitelji, što dovodi do niza neočekivanih događaja.