Foto Marko Gracin
Većina naših aktivnosti bit će online, u »novom normalnom« praktički je sva komunikacija u digitalnoj sferi. Bliža tržišta moramo kvalitetno obraditi i iskoristiti sve marketinške alate, kaže Petar Škarpa
povezane vijesti
RIJEKA – Sporazumom o udruživanju osam Turističkih zajednica Rijeke i riječkog prstena te Općine Klana i formalno su potvrdile prošlog tjedna suradnju na marketinškom planu. Plan je zajednički raditi na promociji, kao i razvitku zajedničkih turističkih proizvoda. Dobar dio aktivnosti sada će se odrađivati u koordinaciji, no i dalje svaka od njih ima svoje aktivnosti i zadaće oko pripreme 2021.
A u aktulanoj situaciji koronakrize turistički tokovi su se stubokom promijenili, vlada velika neizvjesnot u svim segmentima, s obzirom na pad dolazaka i noćenja, TZ-i bilježe i pad svojih prihoda tako da turističku 2021. valja planirati s manjim budžetima.
Koronakriza donijela je i neke nove trendove i zakonitosti, u prednosti su ruralna područja, više se traže kuće za odmor, po čemu je možda riječko zaleđe čak i u prednosti na samu Rijeku i urbani turizam, a svima je zajedničko to da se valja koncentrirati na bliža tržišta jer su ona dalja u 2020. otpala, a izvjesno je da se gosti s tih tržišta neće vratiti ni 2021. Kako u takvoj situaciji planiraju 2021., pitali smo nekoliko čelnih ljudi TZ-a iz Rijeke i prstena.
Petar Škarpa, direktor Turističke zajednice grada Rijeke kazao je, naime, kako turistička 2021. ima nekoliko aspekata koje će trebati usuglasiti.
Umanjeni prihodi
– Turističke zajednice, pogotovo one velikih gradova, neće biti u dobroj financijskoj situaciji. Konkretno, naši izvorni prihodi, a to su prihodi od članarine i boravišne pristojbe, bitno su umanjeni. U prvih devet mjeseci su nam na nekih 50-ak posto tako da se sljedeće godine ne očekuje neko značajnije povećanje i sukladno se tomu moramo prilagoditi kompletnim našim aktivnostima. Bit će zaista teška i izazovna godina. Sve aktivnosti provodit će se online, kazao je direktor riječkog TZ-a.
Jasno, kampanje su spremne za vrijeme kada se situacija s pandemijom poboljša kako bi se odmah moglo reagirati na definiranim tržištima. U ovoj su godini, primjerice, provedene kampanje na talijanskom, slovenskom i austrijskom tržištu, planira ih se i ponoviti kada situacija bude dozvoljavala. Što se tiče sajmova, londonski će WTM biti virtualan, stuttgartski CMT je odgođen, najnovija je vijest da će se i ITB Berlin ove godine održati potpuno virtualno. Shodno tomu će se prilagođavati promotivne aktivnosti.
– Većina sajmova već je sada otkazana, vjerujem da će i većina ostalih otkazati tako da će većina naših aktivnosti biti online. Jednostavno moramo promijeniti »klik« da je u »novom normalnom« praktički sva komunikacija u digitalnoj sferi. Jasno, i bliža tržišta su ona koja moramo kvalitetno obraditi, iskoristiti sve marketinške alate koje imamo na raspolaganju kako bismo s njih dobili maksimalne efekte, zaključio je direktor TZG-a Rijeke.
Kakav će biti Advent i Riječki karnevalŠto se tiče planiranja aktivnosti, turističke zajednce, a i ostali organizatori, stavljene su pod velik upitnik što će biti s manifestacijama. |
Neki u promjenama koje je donijela koronakriza vide i priliku s obzirom na to da su se turisti okrenuli od hotela prema kućama za odmor koje nude izoliranost i sigurnost.
Ivan Salamon, direktor Turističke zajednice općine Čavle, kazao je kako su na području ove općine ove godine unatoč koronakrizi ostvarili 60 posto lanjskog prometa jer imaju tu sreću u nesreći da je sav smještajni kapacitet u privatnom smještaju.
Uz ostalo, tu je i sedam kuća za odmor s 29 kreveta, od toga su četiri s tri zvjezidce, a tri s četiri zvjezdice. Skoro sve kuće imaju bazen i prekrasnu okućnicu te nude intimnu atmosferu. Tako su kuće za odmor bile bolje popunjene od ostalih oblika smještaja, a gosti su se duže zadržavali, većinom sedam dana, a bilo je i četrnaestodnevnih boravaka. Većinom se radi o gostima iz Njemačke, a bilo je i Švicaraca te Francuza.
Boravak u prirodi
– Ako se ove mjere nastave i u 2021., očekujemo isto takav, možda i malo bolji rezultat u odnosu na 2020. Uz ostalo i jer smo ostavili dojam sigurne destinacije i ovo je područje gdje se nudi baš ono što u ovom trenutku tržište traži. Mi smo i u marketinškom smislu mijenjali svoj pristup i u 2020., a u 2021. ćemo još i više s time da ćemo sada svi zajedno raditi na tome, kazao je Salamon.
Osim toga, ova je godina pokazala potražnju za ponudom koja podrazumijeva boravak u prirodi, a samim time i manje ljudi na okupu. Saša Brusić, voditelj ureda Turističke zajednice grada Kastva, naime, otkrio je kako je potražnja za outdoor aktivnostima ove godine čak i porasla.
– U tom je segmentu doista bio vidljiv rast, a samim time koristi su imali i naši ugostiteljski objekti i slično. Što se tiče našeg drugog važnog dijela ponude, a riječ je o manifestacijama, tu je neizvjesnost puno veća. Mi planiramo, a sukladno okolnostima odradit ćemo najviše što možemo. Što smo radili i ove godine, odradili smo gotovo niz manifestacija, ali u smanjenom obliku, kazao je Brusić zaključivši kako će se i dalje dodatno razvijati outdoor ponudu.