ACI Gitone

Uručen koncesijski ugovor za ACI marinu Rijeka, gradnja počinje do kraja godine: Porto Baroš svima otvara vrata do nedjelje

Marinko Glavan

SNIMIO VEDRAN KARUZA

SNIMIO VEDRAN KARUZA

Potpis ugovora je važan korak ka realizaciji projekta, a sad kreću rokovi za izgradnju, rekao je Oleg Butković, najavljujući početak radova prije kraja ove godine



Koncesijski ugovor za gradnju i korištenje luke nautičkog turizma – ACI marine Rijeka, upravi tvrtke ACI Gitone uručio je u srijedu na Senjskom pristaništu u Rijeci ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Tvrtka ACI Gitone, u zajedničkom vlasništvu ACI-ja i njemačke LUrssen grupacije, odabrana je, putem javnog natječaja provedenog prije dvije godine, za koncesionara nove marine koja bi trebala biti najveće pojedinačno ulaganje u nautički turizam u Hrvatskoj.


Foto galerija: Uručenje koncesijskog ugovora za ACI marinu Rijeka Foto: Vedran Karuza


Koncesijski ugovor sklopljen je na rok od 30 godina, a ACI Gitone u marinu mora uložiti najmanje 363,7 milijuna kuna, odnosno gotovo 49 milijuna eura.


Butković: Još samo građevinska dozvola


Uručenju ugovora prisustvovali su riječki gradonačelnik Marko Filipović, zamjenica primorsko-goranskog župana Marina Medarić, ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa i uprava ACI-ja, na čelu s predsjednikom Kristijanom Pavićem, uz brojne druge uzvanike.





Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je istaknuo kako su izdavanjem lokacijske dozvole za gradnju marine, u svibnju ove godine, ispunjeni svi uvjeti za poptisivanje koncesijskog ugovora s tvrtkom ACI Gitone, a do početka fizičkih radova preostalo je još ishođenje građevinske dozvole.


– Izgradnja marine u Porto Barošu je jedan od največih i najznačajnijih projekata u hrvatskom nautičkom turizmu uopće. Izgradnja je dugo najavljivana i pripremana, prošavši sve potrebne procedure, uz podršku svih dionika projekta, od Grada Rijeke i Primorsko-goranske županije, do vlade Republike Hrvatske koja je uključena i kroz tvrtku ACI, u većinskom državnom vlasništvu, a s kojom smo krenuli u osnivanje zajedničke tvrtke s renomiranom Lurssen grupacijom te je toj tvrtki, ACI Gitone, temeljem natječaja dodijeljen i ovaj ugovor o koncesiji.


Potpis ugovora je važan korak ka realizaciji projekta, a sad kreću rokovi za izgradnju, rekao je Butković, najavljujući početak radova prije kraja ove godine, s obzirom da se na jesen očekuje izdavanje građevinske dozvole.



– Ovaj će projekt Rijeku učiniti još atraktivnijom. Rijeka je u zadnje vrijeme, sa svim projektima koji se u gradu i okolici realiziraju, posebno u lučkoj i prometnoj infrastrukturi, mjesto velikih ulaganja.


U svim tim projektima postoji sinergija svih uključenih strana i možemo biti zaista zadovoljni završetkom Brajdice, izgradnjom i odabirom koncesionara na Zagrebačkoj obali, cestom D 403 koja će biti otvorena krajem ljeta, a ovo je projekt koji će Rijeci ponuditi novu dimenziju, otvoriti grad moru i vratiti mu značaj koji on treba imati.


Uz razvoj teretnih terminala, ovo je ipak projekt koji otvara nove mogućnosti u turizmu, ali i otvara nova radna mjesta i to u ekskluzivnom segmentu turizma, jer će dovesti u Rijeku prave turiste, visoke platežne moći.


Potražnja za nautičkim vezovima u Hrvatskoj je i dalje vrlo velika, mi smo sigurna zemlja, a ulaskom u šengensku zonu Hrvatska postaje još atraktivnija, rekao je ministar.


Izbor izvođača


Dodao je kako ne sumnja da će ACI marina Rijeka biti popunjena od samog starta, a očekuje da će razvoj u turističkom smislu doživjeti i prostor oko same marine.



– Vjerujem da Grad Rijeka već ima planove o tome, a tu je još i pitanje Delte, no to su sve projekti koji će postati aktualni po izgradnji marine. I to odmah, rekao je Butković.


Predsjednik uprave ACI Gitonea Anđelko Petrinić je, odgovarajući na pitanje novinara, naglasio kako za početak radova neće biti potrebno raspisivanje javnog natječaja za odabir izvođača, budući da tvrtka nije obveznik zakona o javnoj nabavi, zbog čega će radovi moći započeti vrlo brzo po izdavanju građevinske dozvole.


– Polovicom lipnja krećemo s, da tako kažem, pretkvalifikacijama za odabir izvođača. Objavit ćemo poziv za dostavu ponuda za gradnju, u kojima će ponuđači morati dokazati stručnu, tehničku i financijsku sposobnost.


Njihove ponude ćemo provjeriti i odabrati nekoliko najboljih, s kojima ćemo potom krenuti u postupak pregovora, tako da očekujem da ćemo u listopadu imati izvođača radova, rekao je Petrinić.



Što se tiče mogućnosti proširenja ACI marine RIjeka na cijeli bazen Putničke luke, odnosno na područje između Rive Boduli i DeFraceschijevog gata, koje je predviđeno koncesijskim ugovorom, Petrinić je kazao kako će ACI Gitone zahtjev za proširenjam podnijeti čim se za to steknu uvjeti, od kojih je najvažniji izdavanje uporabne dozvole za marinu u Porto Barošu.


– S obzirom da je dobivanje uporabne dozvole uvjet za zahtjev za proširenjem, mi ćemo podnijeti zahtjev za proširenje. Očekujem da će do kraja 2026. godine, što je i cilj tvrtke ACI Gitone, biti izdana uporabna dozvola za prvu i drugu fazu marine u Porto Barošu, čime ćemo steći uvjete za podnošenje zahtjeva, rekao je Petrinić.



Projekt izgradnje ACI marine Rijeka podijeljen je, podjećamo, u dvije faze, zbog zahtjeva Konzervatorskog odjela u Rijeci za zaštitom dijela postojećih lučkih skladišta na Senjskom pristaništu. Kako projekt ne bi bio usporen, u ACI Gitoneu su odlučili projekt marine podijeliti na morski i kopneni dio.


Radovi na prvoj fazi trebali bi biti završeni prije sezone 2025. godine, kada bi marina, prema planovima, trebala biti u funkciji. Radovi na drugoj fazi započet će 2024. godine, također najesen, a trebali bi biti završeni prije ljeta 2026. godine, kada će marina biti u cijelosti izgrađena i u funkciji.



Područje marine obuhvaća površinu pomorskog dobra i luke od 105,8 tisuća četvornih metara, za što će ACI Gitone plaćati (u eurima) protuvrijednost od pet kuna po četvornom metru godišnje, uz četiri posto od ostvarenih prihoda, pri čemu će se stalni dio koncesijske naknade, nakon petnaeste godine trajanja ugovora, svakih pet godina povećavati za dvije kune godišnje. Procijenjena ukupna vrijednost koncesije, koja uključuje ulaganja i prihode od marine, procjenjuje se na mlijardu i 165 milijuna kuna, odnosno oko 155 milijuna eura.


Porto Baroš do nedjelje otvoren za građane


Petrinić je pozvao sve Riječane i posjetitelje grada da, do nedjelje, 11. lipnja u 22 sata, prošetaju budućom marinom.



– U više smo navrata najavljivali kako će prostor buduće marine biti dostupan svim građanima i turistima. Stoga smo odlučili otvoriti prostor Senjskog pristaništa otvoriti za građane, za vrijeme trajanja Fiumanke, tako da će do nedjelje potez od zgrade Lučke kapetanije do mosta preko Mrtvog kanala biti otvoren za građane koji će na velikom displeju i na postavljenim plakatima moći vidjeti kako će izgledati buduća marina. Pozivamo sve da dođu i prošetaju budućom marinom, rekao je Petrinić.