Više nije mali terminal

POVIJESNA PREKRETNICA Brajdica upravo srušila rekord od 200.000 TEU-a, ima li šanse za daljnji rast

Darko Pajić

Uvjereni smo da se ispod granice od 200.000 TEU-a promet više neće spuštati, vjerujem da uskoro možemo očekivati i novi iskorak, kazao je izvršni direktor Brajdice Wojciech Szymulewicz



RIJEKA Na kontejnerskom terminalu riječke luke na Brajdici danas će biti oboren povijesni rekord i pretovaren kontejner s kojim se ostvaruje godišnji promet od 200.000 TEU-a. Za povijest će ostati zabilježeno kako je okrugla rekordna brojka prometa stigla s brodom »Xin Tian Jin« kineskog brodara Cosco, koji je jučer u večernjim satima stigao iz Trsta u Rijeku te je na Brajdicu dopremio oko 1.500 TEU-a tereta koji će se početi iskrcavati danas ujutro.


Riječ je o brodu koji plovi unutar brodarske alijanse »Ocean Alliance« u kojoj su četiri renomirana svjetska brodara – Cosco, CMA CGM, Evergreen i OOCL.


Izvršni direktor i predsjednik Uprave »Jadranskih vrata« Wojciech Szymulewicz naglašava kako današnji dan predstavlja svojevrsnu krunu dosadašnjih državnih i privatnih ulaganja na razvoju kontejnerskog prometa u Rijeci.




– Ovaj promet od 200.000 TEU-a predstavlja prekretnicu za terminal jer prema svjetskoj praksi i standardima Brajdica sada prelazi iz malog terminala u kategoriju kontejnerskih terminala srednje veličine. Uvjereni smo da se ispod granice od 200.000 TEU-a promet više neće spuštati, štoviše vjerujem da uskoro možemo očekivati i novi iskorak.


Nova okrugla brojka je 300.000 TEU-a i to će biti težak, ali ostvariv zadatak u idućih 3 do 5 godina. Bilo bi daleko lakše da je provedena modernizacija željezničke infrastrukture uz pomorski terminal, kao i da je realiziran projekt jaružanja stare obale te dovršeno uređenje intermodalnog područja.


Ti projekti nas tek čekaju, kazao je Szymulewicz te se zatim osvrnuo na kratku povijest terminala od dolaska tvrtke ICTSI na Brajdicu.


– Rekao bih da smo imali zahtjevne prve četiri godine, ali je prošle i ove godine ostvarena visoka stopa rasta prometa i sada se napokon pokazuje veliki potencijal ovog terminala. Vjerujemo u dobru budućnost, ali je pritom potrebno da svi sudionici na riječkom prometnom pravcu ostvare još bolju suradnju i ulože dodatne napore kako bi rezultati bili još bolji jer ništa ne ovisi isključivo o pomorskom terminalu.


Pred nama su i veliki izazovi, jer će zbog radova na modernizaciji željezničkog kolodvora, kao i dosegnute iskorištenosti kapaciteta u ovim uvjetima, biti još teže zadržati postojeću stopa rasta prometa. Sada će i konkurencija više paziti na nas i pokušati nam oduzeti dio tereta koji smo doveli na Brajdicu, kazao je Szymulewicz.


*Opširnije u tiskanom izdanju Novog lista