Kreće škola

Skraćena nastava u 23 škole na području Rijeke i PGŽ-a. Evo kako će izgledat povratak u klupe

Ingrid Šestan Kučić

Dio škola je započeo s objavom protokola organizacije prvog dana nastave, a ono što je zajedničko svim protokolima je da će učenici stizati u školu u različito vrijeme



RIJEKA – Pet osnovnih i 18 srednjih škola čiji je osnivač Primorsko-goranska županija dobilo je usmeno odobrenje Ministarstva znanosti i obrazovanja za skraćenje nastavnog sata za 5 minuta. Tako će među osnovnim školama skraćeni sat imati škole u Viškovu, Kastvu, Jelenju i Rabu te u Čavlima djelomično, dok se kod srednjih škola, kaže pročelnica Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje, Edita Stilin, radi o školama koje dijele zgradu ili pak rade u dvije smjene.


U Ministarstvu znanosti i obrazovanja kažu pak kako su oprezni kod izdavanja suglasnosti za skraćenje sata, jer kraći nastavni sat za pet minuta gledano kroz cijelu nastavnu godinu znači gubitak nastave od gotovo mjesec dana. Zbog toga se takav rad omogućuje samo onim školama koje će zbog nedostatka prostora ili rada u više smjena imati otežane uvjete rada, a bez obzira na odobren skraćeni nastavni sat, dodaju u Ministarstvu, propisani školski kurikulum mora se odraditi. Ujedno napominju i da će nastavna godina u školama započeti sa strogim mjerama koje će, bude li to dopustila epidemiološka situacija, s vremenom popuštati.


Dio škola jučer je započeo s objavom protokola organizacije prvog dana nastave, a ono što je zajedničko svim protokolima je da će učenici stizati u školu u različito vrijeme, prvi dan u njoj boraviti jedan do dva sata te imaju detaljno razrađen plan ulaska i izlaska iz zgrade koji će se odvijati na više školskih ulaza.




Osnovne škole čiji je osnivač Primorsko-goranska županija, kaže Stilin, uglavnom će raditi po modelu A koji podrazumijeva isključivi rad u školi, dok su se samo dvije škole, a riječ je o OŠ Sveti Matej Viškovo te OŠ Milana Brozovića Kastav odlučile za model B. U praksi će to značiti da će učenici razredne nastave tih škola nastavu pohađati u učionicama, dok će se za učenike predmetne nastave primjenjivati hibridni model nastave, odnosno kombinacija redovne i online nastave.


Modeli A, B i C


Među primorsko-goranskim srednjim školama za takav B model nastave odlučila se samo jedna škola, a riječ je o Medicinskoj školi, dok će 29 srednjih škola organizirati nastavu prema modelu A, ali će istovremeno 12 škola kombinirati i model C koji podrazumijeva nastavu na daljinu i to za dopunsku, dodatnu i izbornu nastavu. Takav rad primjenjivat će: Gimnazija Eugena Kumičića, Hotelijersko-turistička škola, Trgovačka i tekstilna škola, Ekonomska škola Mije Mirkovića, Prva riječka hrvatska gimnazija, Prva sušačka hrvatska gimnazija, Gimnazija Andrije Mohorovičića, Prirodoslovna i grafička škola, Tehnička škola, Pomorska škola Bakar, Željeznička tehnička škola Moravice te Glazbena škola Ivana Matetića Ronjgova.


I iz Grada Rijeke jučer su poručili da je svaka od 25 riječkih osnovnih škola u suradnji s epidemiolozima odabrala jedan od tri modela odvijanja nastave, a koji omogućavaju odvijanje nastave uz poštovanje svih propisanih mjera sprječavanja širenja zaraze koronavirusa.


Izdano nekoliko stotina suglasnosti

Prema podacima Ministarstva znanosti i obrazovanja, do jučer je izdano nekoliko stotina suglasnosti školama za skraćenje sata. Tako je Grad Zagreb dobio dopuštenje za 48 srednjih i 16 osnovnih škola, Grad Split za 29 osnovnih škola, Čakovec za 5, Splitsko-dalmatinska županija za sve škole koje rade u dvije smjene, a po istom principu odobreno je skraćenje sata i u školama čiji je osnivač Brodsko-posavska županija. Grad Vinkovci dobio je odobrenje za 7 osnovnih škola kojima je osnivač, a Koprivničko-križevačka županija za 13 osnovnih škola kojima su osnivači gradovi i županija, a koje će raditi u dvije smjene. Istovremeno Ministarstvo je do jučer zaprimilo i 135 zahtjeva škola za dodatnim zapošljavanjem spremačica na određeno vrijeme, a ti zahtjevi još uvijek stižu.

– Svaka je škola od ponuđenih modela odabrala onaj koji najviše odgovara njenim potrebama prema zadatostima prostora i broja učenika. Većina škola radit će u više smjena, ovisno o veličini škole i broju učenika, kako bi se izbjegao istovremeni dolazak učenika na nastavu te smanjio broj učenika koji se u istom trenutku nalaze u školama. Svi učenici i roditelji će naputke o pravilima ponašanja i odvijanja nastave dobiti od matičnih škola. Organizacija programa produženoga boravka odvijat će se također prema modelima i preporukama za rad u uvjetima povezanima s COVID-19 koje je dalo nadležno Ministarstvo znanosti i obrazovanja.


Školama je ponuđeno nekoliko modela implementacije programa produženog boravka u skladu s uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Modeli predviđaju i preporučuju organizaciju programa produženoga boravka u homogenim skupinama, no, ukoliko je takva organizacija nemoguća ili otežana s pozicije zadovoljavanja potreba roditelja i djece, odobreno je organiziranje heterogenih skupina učenika, mješovite skupine koje čine učenici dva ili više razrednih odjela, poručuju iz Grada.


Heterogene skupine


U slučaju organiziranja heterogenih skupina učenika program produženog boravka organizirat će se u jednoj adekvatnoj, dovoljno velikoj prostoriji kao što je školska dvorana, tako da je između učenika svakoga razrednog odjela prozirna pregrada ili na način da se program odvija u dvije odvojene, ali komunicirajuće prostorije tako da učiteljica može nadgledati i komunicirati s učenicima iz obje prostorije istovremeno.


Osnivač riječkih škola istovremeno napominje i da će prilikom formiranja skupina u programu produženog boravka prednost imati mlađi učenici zaposlenih roditelja, a o načinima organiziranja produženog boravka odlučit će se prema broju učenika koji će koristiti mogućnost produženog boravka te će Grad Rijeka osigurati sva potrebna sredstva kako bi se program mogao odvijati sukladno svim preporukama. Također, najavljuju i da će s prvim danom nove školske godine Autotrolej uvesti vozni red prilagođen početku škole, a on će se, bude li potrebe zbog novog režima rada škola i održavanja nastave, dodatno nastojati prilagoditi učenicima.