Veliki projekt

Čvor Trinajstići gradit će GP Krk. Rok za dovršetak je godinu i pol dana, a trebao bi donijeti brži pristup zaobilaznici

Marinko Glavan

GP Krk ponudio je cijenu od 41,7 milijuna kuna, s PDV-om, što je bila financijski najpovoljnija ponuda na natječaju, a druga, u visini od 43,5 milijuna kuna, stigla je od slovenske tvrtke Kolektor CPG, koja s GP Krkom i tvrtkom Euro Asfalt gradi državnu cestu DC 403 u Rijeci



RIJEKA – Ponuda domaće tvrtke GP Krk za gradnju čvora Trinajstići na riječkoj zaobilaznici ocijenjena je kao najpovoljnija te će s tim izvođačem biti potpisan ugovor o izgradnji čvora, ako ne bude opravdanih žalbi na odabir izvođača, potvrđeno je jučer iz Hrvatskih autocesta (HAC). Ugovor bi trebao biti potpisan u prvom dijelu ove godine, a rok za izvođenje radova je godinu i pol dana od uvođenja izvođača u gradilište.


GP Krk je na natječaju za gradnju čvora koji će stanovnicima Općine Matulji i Grada Kastva omogućiti kvalitetnije i brže povezivanje na zaobilaznicu, a time i pristup centru Rijeke te mreži autocesta, ponudio cijenu od 41,7 milijuna kuna, s uključenim PDV-om, što je bila i financijski najpovoljnija ponuda na natječaju.


Ekonomski najpovoljnija


Na natječaj je bilo stiglo ukupno pet ponuda, a druga financijski najpovoljnija, u visini od 43,5 milijuna kuna, stigla je od slovenske tvrtke Kolektor CPG, koja, zajedno s GP Krkom i tvrtkom Euro Asfalt gradi državnu cestu DC 403 u Rijeci. Ove su dvije ponude jedine unutar procijenjene vrijednosti ugovora od 37,56 milijuna kuna, bez PDV-a, odnosno nešto manje od 47 milijuna kuna s uključenim PDV-om. Preostale tri ponude bili su predali slovenski konzorcij koji čine Gorenjska gradbena družba i CPK, s iznosom od 49,3 milijuna kuna, zatim Strabag s 51,3 milijuna kuna te Godina gradbeništvo, još jedna slovenska tvrtka, s iznosom od 53 milijuna kuna.


Foto V. Karuza




Ponuda GP Krka odabrana je kao ekonomski najpovoljnija, bolja od ponude Kolektor CPG-a. Ponude Strabaga i i Godina gradbeništva odbačene su jer prelaze planirana, odnosno osigurana novčana sredstva naručitelja za nabavu, te prelaze prag velike vrijednosti. Ponuda zajednice Gorensjka gradbena družba i CPK-a odbačena je jer prelazi planirana sredstva, a osim toga, jer uvez ponude nije ispunjen sukladno dokumentaciji o nabavi.


Sam čvor Trinajstići bit će izgrađen na poziciji na kojoj je završavala riječka zaobilaznica, prije izgradnje dionice od Trinajstića, na području Općine Matulji, do Rupe, odnosno dvjestotinjak metara prije sadašnjeg tunela Jušići, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi.


Rasterećenje prometnica


Čvor je projektiran kao ulaz i izlaz sa zaobilaznice u obama smjerovima, a njegovom će se izgradnjom omogućiti lakši i brži pristup zaobilaznici iz brojnih naselja na području Matulja i Kastva, čime bi se trebale znatno rasteretiti prometnice iz smjera Kastva prema Rijeci, preko Martinkovca i Zameta, kao i čvor Diračje, ali i prometnica koja prolazi središtem Matulja kojom se danas veliki broj vozača iz okolnih naselja koristi za pristup zaobilanici na postojećem čvoru Matulji. Budući čvor Trinajstići služit će i kao poveznica radnih zona R-1 i R-2 sa zaobilaznicom, čime bi se u budućnosti dodatno trebale rasteretiti lokalne prometnice. Bit će izveden u obliku »trube« s desne strane kolnika, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi, a priključci na lokalne prometnice bit će omogućeni putem četiriju traka, s proširenjima za skretanje sa same zaobilaznice te podvožnjakom i nadvožnjakom, pri čemu će djelomično biti rekonstruirana i Šmogorska ulica, kojom se čvor spaja na mrežu lokalnih prometnica.


Izgradnju čvora, planiranu još od 2009. godine, pozdravili su čelnici Općine Matulji i Grada Kastva, koji ističu kako će ovaj zahvat znatno olakšati pristup zaobilaznici i iz Matulja i iz većeg dijela Grada Kastva, a samim će time rasteretiti i gradske ceste u Rijeci, od Jušića i Martinkovca prema središtu grada.