LJETO U RIJECI

Rezultati nekih riječkih hotela bolji su nego rekordne 2019., evo kako su u tome uspjeli

Alenka Juričić Bukarica

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Srpanj je jako dobar, a dobre su i najave za kolovoz. Grupnih, odnosno organiziranih dolazaka većih grupa gostiju praktički nema nigdje te se radi isključivo o individualnim dolascima, a kod kojih se općenito postižu i bolje cijene.



RIJEKA – Nakon svugdje loše, praktički nikakve predsezone, ljeto je i u Rijeci konačno donijelo turističku živost i puno bolje turističke rezultate nego lani. Ono što je svakako za istaknuti jest i činjenica da su konačno i riječki hoteli dočekali bolje dane. Hotelijerstvo je, općenito, lani imalo praktički najveće gubitke jer su se gosti u pandemiji okrenuli više kućama za odmor, kampovima i sličnom odmoru koji nudi fizičku distancu. Ipak, ove se godine gosti vraćaju i u hotele pa tako i riječke pa neki bilježe čak i bolje rezultate nego rekordne 2019.


Činjenica je da grupnih, odnosno organiziranih dolazaka većih grupa gostiju praktički nema nigdje te se radi isključivo o individualnim dolascima, a kod kojih se općenito postižu i bolje cijene. Provjerili smo stoga kakva je situacija u riječkim hotelima.


I novca više


U Jadran hotelima tako su kazali kako su vrlo zadovoljni rezultatima iz srpnja te aktualnom kolovoškom situacijom oko popunjenosti.




– U Jadran hotelima srpanj je prošao bolje nego što smo očekivali pa je tako u hotelu Jadran financijski rezultat za srpanj čak 20-ak posto bolji nego 2019. iako je noćenja nešto manje. Važno je napomenuti da cijene nismo snižavali te da se radi uglavnom o individualnim gostima – istaknuo je Damir Balenović, direktor prodaje i marketinga Jadran hotela ukazujući i na to kako je i u ovoj riječkoj hotelskoj grupaciji, kao i općenito u Hrvatskoj, zabilježena veća potražnja za boljim smještajem.
Najveća je potražnja za višom hotelskom kategorijom, dok su gradski hoteli s tri zvjezdice ipak 15-ak posto slabiji. Najveći porast u srpnju u odnosu na 2019. godinu odnosi se na naš objekt Lucija u Kostreni, a što je rezultat ulaganja, odnosno renoviranja jednog paviljona, dodao je Balenović.


Snimio Marko GRACIN


Inače, što se tiče tržišta s kojih gosti dolaze, doznali smo kako su na prvom mjestu i ovdje gosti iz Njemačke. Povratak gostiju iz Austrije vidljiv je iz činjenice da su Austrijanci na drugom mjestu po ostvarenim noćenjima, a na trećem je mjestu pak domaće tržište. Slijede još i Mađari te Talijani.
– Nacionalna je struktura gostiju ove godine doista vrlo šarolika, a zanimljiv je podatak da posljednjih tjedana bilježimo vrlo velik broj upita iz Ukrajine, i to za grupe na tri noćenja za hotele s tri zvjezdice. Nekoliko smo takvih grupa već realizirali u našim hotelima Neboder i Continental.
Iako nam je prva polovica godine bila izuzetno teška, obilježena lockdownom i slabom popunjenošću, ovi srpanjski rezultati daju nam nadu u oporavak turističkog tržišta, zaključio je Balenović.


Šarolika tržišta


U proteklim su dvama mjesecima u Hotelu Bonavia Plava Laguna pak ostvarili oko 80 posto fizičkog prometa iz istog perioda 2019. godine. Ovaj je gradski hotel, inače, otvoren cijelu godinu pa su u njemu zimske i proljetne mjesece uz punu operativnost hotela iskoristili i za izvršenje planiranih investicija.


Tako su prije ulaska u glavnu sezonu adaptirani hotelski lobby i nadstrešnice, uveden je Smart TV sustav u gostinjske sobe, a tu su bili i drugi infrastrukturni zahvati kako bi Bonavia ljetnu sezonu dočekala u osvježenom i modernom ambijentu koji, kažu u Plavoj Laguni, gosti itekako prepoznaju. A kao i u Jadran hotelima, struktura gostiju je vrlo šarolika.


– Tijekom srpnja ugostili smo brojne goste s prvenstveno hrvatskog, njemačkog, talijanskog, austrijskog i švicarskog tržišta. Iako su naši gosti iz dalekih destinacija koji Rijeku posjećuju u grupnim aranžmanima i turama u ovom periodu nažalost izostali, ostvarili smo znatan porast individualnog kanala s velikim intenzitetom upravo last-minute rezervacija tradicionalnih tržišta i bližih destinacija – kažu u Plavoj laguni. Na pitanje kakve su najave za kolovoz, dodali su kako su pozitivne, pogotovo za prvu polovicu mjeseca za koju bilježe znatan interes individualnog kanala te nekoliko grupa.
– Posebno veseli i sve veća aktivnost MICE tržišta za posezonu te se nadamo da će epidemiološka situacija biti stabilna i omogućiti realizaciju početak oporavka i ovog segmenta, dodali su u ovoj hotelskoj grupaciji čiji je dio i riječka Bonavia.


Izuzetno je teško doći do radne snage u hotelijerstvu

Direktor Uvale Scott Nedjeljko Anđelić ukazao je na problem koji je eskalirao ove godine u cijelom hrvatskom turizmu, a riječ je o nedostatku radne snage.
– Izuzetno je teško doći do radne snage u hotelijerstvu. Tu govorim o sobaricama, kuharima, pomoćnim kuharima i konobarima. Ta je zanimanja danas jako teško naći, kazao je Anđelić.

A ovogodišnjom ljetnom sezonom zadovoljni su i u Uvali Scott. Prema riječima Nedjeljka Anđelića, direktora Uvale Scott, ova je godina, od početka godine do kraja srpnja, u odnosu na lani 146 posto bolja po pitanju broja noćenja, a u odnosu na 2019. radi se o 45 posto ostvarenja iz te godine. Samo su u srpnju ovdje imali 136 posto više noćenja nego lani, a trenutačan buking za kolovoz je čak 93 posto bolji nego lani. Inače, u odnosu na 2019. srpanj je na 44 posto ostvarenja iz te godine, dok će situacija u kolovozu, prema sadašnjim najavama, biti bolja te se zasad očekuje dostizanje 61 posto pretpandemijskih brojki.


Nedostaju autobuseri


– U odnosu na prošlu godinu je situacija puno bolja. Uvala Scott standardno ima goste iz Poljske, Češke, Mađarske i Slovačke. Inače, u odnosu na prošlu godinu nedostaju autobuseri jer je organizacija dolaska za njih u okolnostima pandemije jako otežana i komplicirana. Tako da imamo jako malo autobusnih dolazaka grupa gostiju. Ipak, moram istaknuti kako nam se u srpnju vratila jedna agencija iz Litve, od dvije s kojima smo inače radili na ovom tržištu te su najavili dolazak dviju grupa što je za pohvaliti s obzirom na udaljenost s koje dolaze, kazao nam je Anđelić te dodao kako je Uvala Scott uvijek imala pedesetak posto poslovanja upravo od suradnje s autobuserima.


U prosjeku se ostaje nekih pet dana, a jedna od karakteristika ove sezone je i veliko povećanje online rezervacija, reći će direktor Uvale Scott, pojašnjavajući kako je usto i trend kasnog bukinga, dakle, vrlo naglašenog last-minutea. Istaknuo je i kako se jako pazi na poštovanje epidemioloških mjera, kako kod samog personala, tako i kod gostiju.


Na pitanje je li se očekivalo da bi ljeto moglo biti tako dobro, Anđelić nam je kazao kako se generalno nije očekivao ovakav boom s obzirom na situaciju s pandemijom koja je u proljeće vladala u cijeloj Europi, pa tako i u Hrvatskoj.
– Ali zahvaljujući sadašnjoj dobroj epidemiološkoj situaciji evidentno je da imamo u srpnju više dolazaka od planiranog, i to, kao što sam rekao, jako puno online kanalima rezervacija i kratkoročno. Što se tiče najava za rujan, one su zasad odlične tako da očekujemo, ako situacija s koronom bude dobra, izuzetno dobar rujan za razliku od lanjskog, kada je već, kako znamo, polovicom kolovoza Hrvatska bila »zatvorena«, zaključio je Anđelić. Dodajmo i kako su u Uvali Scott najbrojniji gosti već godinama Mađari, a Poljaci, koji su ove godine za Hrvatsku treće najjače emitivno tržište, drugi.