NORMALIZACIJA PROMETA

Prva faza obnove velikog luka Krčkog mosta završava krajem veljače. Od ljeta će promet ići na oba kolnička traka

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Tijekom turističke sezone, od 5. lipnja do polovice rujna, promet će teći uobičajenim režimom. Oko 15. rujna krenut će treća faza, na jednom od kolničkih trakova malog luka mosta, a cjelokupna sanacija kolničke plohe trebala bi biti završena do turističke sezone 2022. godine



RIJEKA – Prva faza obnove Krčkog mosta, vrijedne oko 55 milijuna kun s PDV-om, primiče se kraju. Do konca ovog mjeseca bi, prema riječima Sanjina Velebita Pešuta, glavnog inženjera u Hrvatskim autocestama (HAC), trebala biti završena obnova istočnog kolničkog traka velikog luka mosta, nakon čega kreće druga faza radova koje izvodi konzorcij koji čine tri domaće tvrtke – Sitolor, Spegra i Geotehnika.


– Radovi su podijeljeni u četiri faze kako bi se, unutar svake od njih, napravio zdravi kompromis između odvijanja prometa koji se ne može obustaviti, zbog velikog broja vozila koja svakodnevno prolaze mostom, i potreba za brzinom i kvalitetom izvođenja radova, kaže Pešut.


Svaka od četiri faze izvođenja radova uključuje po jedan kolnički trak na velikom i malom luku mosta.


Sanjin Velebit Pešut
Foto Marko Gracin




Trenutno se izvode radovi na istočnom traku velikog luka mosta. Prema Pešutovim riječima, radovi se izvode neprekidno, sedam dana u tjednu, a do sad nije bilo kašnjenja u odnosu na planiranu dinamiku, unatoč velikom broju kišnih dana i buri koja je ove zime u nekoliko navrata puhala velikim brzinama koje su onemogućavale veći dio radnih aktivnosti.


– Krajem veljače planira se završiti prva faza, odnosno obnova istočnog kolničkog traka velikog luka mosta. Po završetku tih radova promet vozila bit će prebačen na istočni trak, a istovremeno će započeti sanacija kolničke plohe na zapadnom prometnom traku velikog luka mosta, čime će započeti druga faza obnove. Radovi na tom dijelu mosta trebali bi biti završeni do 5. lipnja ove godine, kaže Pešut.


Betonska ploča


Po završetku druge faze, obnova kolničke plohe mosta bit će privremeno obustavljena, te će tijekom turističke sezone, od lipnja do polovice rujna, promet Krčkim mostom teći uobičajenim režimom, na oba kolnička traka.


U ljetnim je mjesecima, objašnjava Pešut, prometno opterećenje mosta preveliko da bi promet mogao teći naizmjence, uz semaforsku regulaciju, samo jednim kolničkim trakom.


– Nakon 5. lipnja kolnik velikog luka bit će potpuno saniran i oba će traka biti otvorena za promet. Oko 15. rujna krenut će treća faza, na jednom od kolničkih trakova malog luka mosta. Sanacija malog luka izvodit će se na isti način kao i na velikom, tako da će prvo biti saniran jedan trak u cijelosti, zatim će promet biti prebačen na njegau, a potom će se sanirati drugi trak, čime će radovi na rekonstrukciji kolničke plohe biti u cijelosti završeni, kaže Pešut.


Radovi na malom luku potrajat će otprilike jednako dugo kao i na velikom, a cjelokupna sanacija kolničke plohe trebala bi biti završena do turističke sezone 2022. godine.


– Uzajaman je interes izvođača i investitora da radovi budu završeni čim prije, odnosno u ugovorenom roku. Svaka faza radova ne traje jednako, primjerice druga faza obnove kolničke plohe velikog luka trajat će kraće nego prva, zbog povoljnijih vremenskih uvjeta na proljeće, u odnosu na jesen i zimu. Tako da ne možemo sa stopostotnom sigurnošću odrediti koliko će koja faza trajati, ali za sad, unatoč vremenskim neprilikama, svi radovi teku prema dinamičkom planu te se nadamo da će tako i ostati, kaže Pešut.


Uskoro radovi na sanaciji oštećenja
na čvoru Sveti Kuzam

Hrvatske ceste su, prema riječima Silvane Sorić, voditeljice riječke ispostave HC-a, pokrenule postupak odabira izvođača za sanaciju oštećene dilatacije (prijelaza između ceste i vijadukta, op.a.), kod čvora Sveti Kuzam na riječkoj zaobilaznici. Zbog oštećenja dilatacije, na dijelu, u duljini nešto većoj od kilometra, promet zaobilaznicom već mjesecima teče samo jednim prometnim trakom, uz smanjenu dozvoljenu brzinu, kako bi se umanjila mogućnost proširenja oštećenja.
– Sanaciju oštećenja uvrstili smo u plan nabave za ovu godinu, dobili potrebne suglasnosti te izradili tehničku dokumentaciju. U tijeku je postupak prikupljanja ponuda, a s obzirom da je riječ o jednostavnoj nabavi, s procijenjenim iznosom manjim od 500 tisuća kuna, ne očekujemo da će biti zastoja te da će radovi na sanaciji oštećenja uskoro započeti, rekla je Sorić, koju smo pitali o uzrocima nastanka oštećenja, odnosno je li riječ o loše izvedenim radovima prilikom gradnje ceste ili nekom drugom uzroku.
– Ne, nije riječ o loše izvedenim radovima, nego je naprosto došlo do fizičkog oštećenja, uslijed velikih opterećenja i dinamičkih udara, posebno od teških teretnih vozila koja u velikom broju prometuju tom dionicom zaobilaznice, rekla je Sorić.

Na mostu je, odnosno na njegovoj istočnoj kolničkoj traci, izlivena nova betonska ploča, a predstoji ispiranje ploče, nakon čega, objašnjava Pešut, treba pričekati povoljne vremenske uvjete za nanošenje dva sloja hidroizolacije, da bi se u konačnici nanijela dva sloja asfalta. U sklopu radova izvodi se i novi sustav odvodnje, s obzirom da se dosadašnji sustav sastojao od slivnika iz kojih su oborinske vode direktno curile u more i na kopno ispod mosta. Sada se ugrađuju novi slivnici, a u fazi izvođenja radova ispod kolnika ugradit će se novi sustav kontrolirane odvodnje.


Niz zahvata


Sanacija Krčkog mosta, u različitim fazama, ističe Pešut, traje već gotovo dvadesetak godina, a radovi u tijeku zapravo su završna faza sanacije mosta.
– Ovi su radovi korisnicima najvidljiviji i oni ih najviše, da tako kažem, osjete, zbog prometovanja jednim kolničkim trakom i čekanja na semaforima. Ali do sad je izveden niz zahvata na nosivoj strukturi mosta, ispod kolnika, koji nisu utjecali na promet, ali itekako utječu na stanje mosta u cjelini. Sanirani su svi stupovi velikog i malog luka, kao i sami lukovi, uz izuzetak gornje plohe velikog luka koja će biti sanirana u sklopu sadašnjih radova.


Most se ovim radovima i još nekim manjim koji slijede, približava kraju prve velike, sveobuhvatne sanacije, nakon čega slijede monitoring izvedenih radova i parcijalni popravci izvedenih radova koji su pri ovako velikim zahvatima očekivani, kaže Pešut, kojega smo upitali koliko će svim navedenim zahvatima biti produžen životni vijek mosta.


– Nezahvalno je to govoriti, jer da nije bilo radova, ne znamo koliko bi točno most još izdržao, ali zbog ovih radova sigurno mu je za duga desetljeća produljen rok trajanja, kaže Pešut.